sYph
sYph: If it´s a standard cabinet that is 60cm wide (including the sides), you are probably good to go, because a standard dishwasher should be no more than 60cm wide. Standard practice is to remove the whole cabinet and put the dishwasher in its place, the only problem I see is if the countertop can´t rest properly on the dishwasher it could perhaps flex some. This is because there wont´t be a
5 svar · 2,0k läst
·
M
Marcus123456: Hej! Såhär 4 år senare - vad tycker du om din dörr från Mirrorline? Håller den fortfarande god kvalitet?
9 svar · 7,4k läst
·
AvsAnnelie
AvsAnnelie: Det får duga. Tack för all feedback 🙏
14 svar · 5,2k läst
·
V
Vinnda: I sovrummet
3 svar · 1,3k läst
·
V
3 svar · 1,3k läst
·
Åsa Ljungberg
Åsa Ljungberg: Hej, funderar på att måla min villa i Jotun tjärbrun med beigebruna knutar (och allt annat som är vitt). Är det någon som har sitt hus i tjärbrun som vill dela med sig av lite bilder?!? Jag skulle bli så tacksam! /Åsa
0 svar · 1,2k läst
M
maria01: dom små ytor kör du med vinkelslip
4 svar · 2,3k läst
·
B
B.Nor: [citat] Tack för ett bra tips!
4 svar · 5,9k läst
T
tobben87: I mina öron känns det där som en riskabel konstruktion om det börjar brinna hos grannen. Då kommer rök/eld hitta upp till er? Jag skulle väcka frågan hos kommunen om det är tillåtet att bo i garaget, och blanda in lokala brandkåren. Då kanske de kan utfärda ett föreläggande så att grannen måste brandsäkra upp det= göra det lufttätt och när man röker där så går det inte
3 svar · 2,0k läst
S
Sernando: Antingen en kabelkanal, som du tejpar fast bakom list och på fästet bakom tv:n. Du kan givetvis tejpa fast den hela vägen längs väggen, men det är onödigt. Alternativt tar du en bred skiva hela vägen under tv:n och tar ut den med distanser för att dra kablar bakom.
1 svar · 1,7k läst
·
R
Radhus-Jenkan: Hoppsan. Glömde visst kolla datumet. Hoppas att det gick bra för dig i alla fall.
8 svar · 3,4k läst
·
V
växelventil: Det svarta som är ritat är det tätt där immelan nere vid golvet?Unipakmassan som lagts där är nog inget proffs som gjort jobbet så kanske lukten kommer därifrån?Sen är ju frågan hur tätt mot muffen på undersidan är.
4 svar · 2,4k läst
·
Demmpa
Demmpa: Vad står det på befintliga spanjoletten? https://www.assaabloy.com/se/sv/solutions/products/beslag-till-fonsterindustrin/spanjolettsystem
1 svar · 1,7k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Ja, de klarar rimliga nivåskillnader bra. Men läs detaljerna innan för de är ganska dyra.
6 svar · 4,8k läst
·
S
sinuslinus: [citat] Borde finns sekundärluft. Tror inte man kan få kaminen miljögodkänd utan.
11 svar · 3,1k läst
S
Saalve: [citat] Tack! Får testa
3 svar · 2,1k läst
·
H
Havaste: [citat] Lika löser lika, så rent teoretiskt så är det inte dåligt tänkt. Däremot kan de vara bra att testa med något basiskt, typ kaustiksoda och lite vatten. Kaustiksoda har ett pH värde på 14 så mer basiskt kan de ej bli. [citat] Det skall dock tillägas att består stenskivan till viss del av kalk så är förmodligen en del av stenskivan uppfrätt och då är de liksom materialet i
4 svar · 2,3k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Det var det normala sättet att transportera en TV förr. I alla fall på den TV-reparationsfirma jag pryade på en gång i tiden. De hade dock ett platt bagagegolv och någon slags tjock skyddsmatta.
107 svar · 34,4k läst
·
Kashew
Kashew: Tack för tipset, jag lägger till brandisolering i inköpslistan
6 svar · 2,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Jag hade troligen börjat med att såga i skarven mellan överskåp och trälisten med bågfilsblad, eventuellt hade jag knackat om en morakviv vid kortänden för att tvångs isär skåp/list.
1 svar · 1,9k läst
·
AndreasLarsson89
AndreasLarsson89: Jag tror att den bara sitter med de fyra skruvarna men att sitsen kan vara fastklämd. Testa tryck i hörnen om du kan få det att lossa.
5 svar · 2,5k läst
·
Isakare
Isakare: Jag jobbar dagligen med att laga saker som utsätts för belastning/rörelser och har lossnat. Rätt utfört kan man hänga stora vikter i plastplugg om grejerna sitter still. Plast är inte stumt, rörelser kan få dess klämkraft att minska så den lossnar. Vi kan ta ett exempel. En skruv dragen i en 8 mm plugg i betong går att dra ur med en kofot. En 8 mm metallexpander går inte att dra ur
16 svar · 4,2k läst
·
M
Memmo: Har lukt i 2rum som finns ingen ventilationslycka i dom. I ena rummet finns heltäckningsmatta och i den andra plastmatta. Misstänker att det är dem som lyktar. Annars har parkettgolv i vardagsrummet och där är ingen lyckt.
2 svar · 2,8k läst
·
Ulltand
Ulltand: [citat] Då borde du byggt större och fått plats med fönster! Men är du nöjd då är det ju fine.
55 svar · 21,1k läst
·
S
sweglans: Hej Vi gör ett enklare fasadbyte men känner att vi vill slippa elektriker och överväger därför snygg klåparlösning. Vi har allra längst ut på gaveln på baksidan en liten vägg på 3,1m i vinkel. Längst ut på denna kortvägg sitter stort nytt fläskigt fasadmätarskåp El och direkt intill sitter växelriktaren till solcellerna. Jag tänker att vi byter fasad fram hit och avslutar med
0 svar · 2,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Dörr i gammal standard tillverkar t.ex. Swedoor och Min Dörr.
2 svar · 2,5k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Du behöver inte telefonen, man köper Trådfri-fjärrkontroller som ser ut som lampknappar och sätts på väggen. De har också dimmerfunktion. Man får bara komma ihåg att inte använda den vanliga lysknappen eller dimmern, den måste alltid vara på så att ljuset styrs enbart med Trådfri-knapparna 🙂
27 svar · 12,2k läst
·
KSTG
KSTG: [citat] 1. Ja, det har dragits nu el för många år sen men tidigare boende har ej fått bortplockat. 2. Tack! :)
2 svar · 2,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.