2 333 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Jag skata bort en pinnexpander från min betongvägg hur ska jag göra
Beroende på sorten på exspandern. Kan vara en som man knackar in och den har då en ring på sig som kärvar i hålet. Sen dras muttern till och ringen låser mot en kona på bulten. Prova med att kapa jäms med väggen och slå in bulten, då kan bulten kanske gå in någon centimeter. i Övrigt så får du inte ut den.
Helt rätt, sitter de som de skall går de inte att dra ut.T Thimmet skrev:
Man måste vidga hålet. Beroende på djup och betongkvalitet kan det räcka att bearbeta den i sidled med en hammare, annars får man använda huggmejsel, mejselhammare eller borra runtom.
Den sitter ju i en plugg, så det är nog inte någon expander.
Skruva på två muttrar (i den mån det går nu när gängorna är manglade) och använd den inre muttern för att gänga ur den. Alternativt använd en rörtång, svetstång eller ev. en polygrip eller nåt som får tillräckligt bra nyp om den för att kunna gänga ur den.
Skruva på två muttrar (i den mån det går nu när gängorna är manglade) och använd den inre muttern för att gänga ur den. Alternativt använd en rörtång, svetstång eller ev. en polygrip eller nåt som får tillräckligt bra nyp om den för att kunna gänga ur den.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden