C
claddaren: Tjo! Snackade nyss med en polare. Han köpte en lägenhet i Stockholm för bra precis en månad sedan. Sedan dess har han i princip jobbat i Spanien och inte varit hemma. Han har skrivit ett avtal med ett företag i Täby som skulle renovera hela hans badrum. Dessa skulle ha varit färdiga i söndags (läs: 18e juli), men var inte färdiga. Eftersom min kompis är kvar i Spanien fick de till och
0 svar · 1,5k läst
S
SpiderTheSwede: Tack skall kolla där
2 svar · 1,1k läst
Lolle
Lolle: Ja som sagt expertisen finns det är bara att det är inte speciellt intressanta fall då man är överröst med jobb som är bättre betalt. Det är helt enkelt mer fördelaktigt att jobba som affärsjurist eller ut mot kund där man kan fakturera högre belopp än vad man kan mot privatperson. Jag själv har ju valt att inte alls jobba på det sättet utan är istället anställd under ett
5 svar · 1,6k läst
E
Ergo: Jag kan hålla med om att det vore bäst att kontakta grannen i första hand.
5 svar · 2,1k läst
·
Ad acta
Ad acta: [citat] Bäste Sta(o)lledräng! Förnuftigt att du själv inser att dina inlägg borde läggas till handlingarna. Förhoppningsvis fick du även än varning också, då ditt inlägg var ironiskt. Du kan ju alltid luta dig emot ordet "kvinnosakskvinna" så får du väl en dos som räcker för ikväll :D.
21 svar · 2,9k läst
M
Madeleiney: Vi funderar på att göra en tillbyggnad ca 30 m2 med förråd och bastu, det invändiga snickerijobbet skulle vi kunna göra själva men grund och stomme behöver vi hjälp med. Tänkte ha ett platt tak som ska vara en balkong från övre plan. Någon som har erfarenhet vad det kan kosta? Vi ska inte dra in vatten och avlopp. Tips på bra och pålitliga byggfirmor i Sundsvallsområdet mottages
0 svar · 830 läst
R
R_Strandberg: Annars olov på tavnäs timmerhus tror jag det heter.
3 svar · 2,8k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Många som svarat här är hantverkare. Hur var det nu? Skulle vi få prata OM hantverkare på ett enda ställe i det här forumet, i fred? Jag tycker att det är lite "trollvarning" på svarta molnet. Hans (?) profil är inte korrekt ifylld. Jag stänger därför tråden tills vidare.
25 svar · 8,1k läst
·
Manberg
Manberg: Ni har inte råd att anlita bra arbetskraft för att färdigställa huset Ni lever i, men vill anlita tveksam arbetskraft för att bygga ett garage? Dags att sätta sig ner, ta ett andetag och prioritera? Se några avsnitt av Arga snickarn, ni är inte ensamma.
21 svar · 5,1k läst
v-g
v-g: Jag tror ingen nekar rot när det gäller större jobb men när det är mindre vet jag flera som blir småputta. Vore _jag_ hantverkare skulle jag _inte_ göra så utan i möjligaste mån hålla kunden nöjd men jag vet som sagt en del som inte vill hålla på med småtjaffs typ rot för att installera ett dass. (150:-)
37 svar · 3,4k läst
C
_chrille_: Blev nyfiken.... Kanske har samma fel som jag hade? Jag har en Electolux och har hittat produktions fel på dem... Som de inte gör ett skit för att fixa... På vänster sida upptill på min maskin sitter det ett typ ventilations/pumphus som går när den torkar disken på slutet, och ska fånga upp ångan/kondensen. Dett är samman satt så uruselt att det läcker ut till både höger och
11 svar · 12,3k läst
D
dohgren: Det säljarna gjorde var att iordningställa duschutrymmet då det inte fanns någon dusch i lägenheten (!) innan. En garderob fick bli ett duschrum och sedan så renoverade de även toaletten. Jag vet inte vad föreningen skulle ha tagit på sig tyvärr ifall de hade stått för allting.
9 svar · 3,2k läst
H
H
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Eftersom hantverkare envisas med att skriva i den här tråden stänger jag den.
30 svar · 4,4k läst
·
v-g
v-g: Att skroten IBLAND kan ha rena superfynd är jag helt medveten om jag brukar själv kolla med skroten vad gäller bilar, järnskrot osv helt legitimt och ekonomiskt. Fast ska man hårddra det så avvecklas ju industrier etc och dessa _kan_ ha en rulle prisol ett rörställ etc stående/liggande och i vissa fall går sånt rätt på skroten och vid dessa fall kan det ju vara ok prylar. Men att i
44 svar · 6,4k läst
Staffans2000
Staffans2000: Det är lättare att reparera ett felaktigt NEJ, än ett felaktigt JA. Konflikträdsla lever många entreprenörer på. Din, min, andras! Nu har jag fyllt femtio. Det som förundrat mig mycket på min väg mot ålerdomshem med mosad mat och blöjor, är hur enkelt man kan få sin vilja igenom, bara genom att hävda sin rätt. Många gånger, och till min stora överraskning ger "kombatanten" med
8 svar · 2,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ta inte saker och ting så väldigt personligt Mathias... :rolleyes: Jag tycker du har helt rätt i det du skriver och mitt inlägg du citerar är egentligen ganska ointressant då det bara är ett konstaterande av min personliga åsikt överlag och den är inte riktad mot någon eller något just i denna tråden... Överlag är det nämligen väldigt mycket snack om att man aldrig ska
33 svar · 4,4k läst
Y
yllwa: hej. jo då. allt va så bra som det verkade. de va noggranna o duktiga. ville göra ett bra jobb från början. det märktes! de hade tom dragit av 2000 kr på fakturan för att det tog ngn timma mindre arbete. och sotare vart här o besiktat. allt godkänt! så visst finns det seriösa hantverkare. läser om många som har otur, men jag hade tur o fick tag på en bra firma! så nu kan jag elda
11 svar · 2,4k läst
·
T
Tossegubbe: Sorry blandade ihop denna med annan liknande tråd där det nämndes 250kr ink moms [citat]
61 svar · 8,3k läst
tobbe72
tobbe72: Har en målar lärling som får ut ca 70% av ordinarie,inga konstigheter alls.
3 svar · 3,5k läst
tobbe72
tobbe72: Det är ju fönster och balkong/altanräcke som tar mest tid i ditt fall men tycker ändå att 45000 är ett helt ok pris,kolla upp om det inkluderar stenfot åxo.
8 svar · 4,1k läst
·
G
Gurravasa: 425kr i timmen ink moms låter rätt billigt.
14 svar · 5,0k läst
B
B
mexitegel
mexitegel: Intressant, pengar brukar de ju villa ha delvis i förskott iaf. :D Ta och läs lite i konsumenttjänstlagen och konsumentköplagen så hittar du en del matnyttigt om du behöver påtryckningsmedel.
8 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.