2 913 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Vem vill och kan...
När vi seglar fartyg så har vi en timmerman i besättningen, han kan ses som en väldigt händig allfixare för allt mellan köl och segel.Snickar-Urban skrev:I Stockholmsområdet används fortfarande titeln timmerman på de byggnadssnickare som håller på med "grova" snickeriarbeten som formsättning av gjutformar för betong. De har ingen som helst kunskap i traditionell timringsteknik. På många andra orter i landet så kallar man endast den som kan bygga med timmer för timmerman.
Så förrvirringen ökar antar jag..
Med all respekt, men det finns en naturlig förklaring...


TorpAnders....skall du yxa till dig en tandpetare?? 
Bäste Ad Acta. Mitt inlägg var ett försök till en ironisk kommentar till folks rädsla att använda ord med MAN i. T.ex. BanktjänsteMAN, TalesMAN etc.Ad acta skrev:
Mina inlägg i denna tråd löser inte på något vis trådskaparens dilemma, därför lägges de "ad acta".
Bästa hälsningar: Staffan
Bäste Sta(o)lledräng!Staffan2000 skrev:
Förnuftigt att du själv inser att dina inlägg borde läggas till handlingarna.
Förhoppningsvis fick du även än varning också, då ditt inlägg var ironiskt.
Du kan ju alltid luta dig emot ordet "kvinnosakskvinna" så får du väl en dos som räcker för ikväll
Klicka här för att svara