visst jag kan förstå att det är en stor investering(vad kostar en ställning?) Men då stora delar av en snickares arbeten kräver ställning så tycker jag att det borde ingå i deras utrustning.
 
Tycka kan man ju göra, men eftersom det är just en rätt stor investering och eftersom man som beställare ändå får betala för ställningen så finns ju inga större incitament för en snickarefirma att äga en egen ställning.
 
Plus att det måste till speciella kurser och certifikat för att få bygga ställningar som folk skall arbeta från.
 
S
är det inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.
 
Många har ställning, som man tar betalt för av kunden vid varje användning.

Men många tycker väl det är enklare om dom bara ringer till ställningsfirman och pang pang så är den uppe.
Inga förvarings och transportbekymmer är ju andra fördelar med att inte ha någon.
 
SBH skrev:
är det inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.
Det är det kanske, men problemet uppstår om det sker en olycka.
En arbetsplatsolycka skall alltid polisanmälas och då börjar man kolla på vem byggde, vem är ansvarig osv. osv
 
Varför skulle en " snickarfirma " överhuvudtaget äga en ställning. Det finn inte två ställen som är lika, så hur mycket ställningsmaterial skulle dom då köpa på sig.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
S
är det inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.

SKULLE VARA=

det är inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.
 
  • Gilla
fahlis och 1 till
  • Laddar…
SBH skrev:
är det inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.
Man får inte arbeta från en ställning som är byggd av någon utan certifikat.

Nu är ju certifikatet mest ett spel för galleriet, 6 timmar kurs där 2 timmar var lunch och fika till en kostnad runt 3 500 kr och man lärde sig ingenting om att bygga ställning utan mer hur man inte får göra, typ skarva spiror med silvertejp och fick se några bilder från Ryssland? på helt sinnessjuka lösningar.
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
SBH skrev:
är det inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.

SKULLE VARA=

det är inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.
Då är vi överens :thumbup:
 
SBH skrev:
är det inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.

SKULLE VARA=

det är inte att bara slänga upp en ställning för en snickare.
Aha, då var det inget...
 
ok! Nu förstår jag varför :o
 
cecar33 skrev:
Varför skulle en " snickarfirma " överhuvudtaget äga en ställning. Det finn inte två ställen som är lika, så hur mycket ställningsmaterial skulle dom då köpa på sig.
Äh...va f-n lite bambu käppar kan man väl ha liggande, passar överallt :thumbup: :thumbup:

20130125_111427.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Men man för ändå beundra dom att dom får ihop det.....


427.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Säkerhet?

Nja....
en dag kom arbetsledaren och sa:

Sir,sir, one man fell down. He died. Very sorry....
But don´t worry sir. New man coming tomorrow :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.