22 213 läst ·
61 svar
22k läst
61 svar
Varför har knappt inga snickarfirmor egna ställningar?
Tycka kan man ju göra, men eftersom det är just en rätt stor investering och eftersom man som beställare ändå får betala för ställningen så finns ju inga större incitament för en snickarefirma att äga en egen ställning.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Många har ställning, som man tar betalt för av kunden vid varje användning.
Men många tycker väl det är enklare om dom bara ringer till ställningsfirman och pang pang så är den uppe.
Inga förvarings och transportbekymmer är ju andra fördelar med att inte ha någon.
Men många tycker väl det är enklare om dom bara ringer till ställningsfirman och pang pang så är den uppe.
Inga förvarings och transportbekymmer är ju andra fördelar med att inte ha någon.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Man får inte arbeta från en ställning som är byggd av någon utan certifikat.SBH skrev:
Nu är ju certifikatet mest ett spel för galleriet, 6 timmar kurs där 2 timmar var lunch och fika till en kostnad runt 3 500 kr och man lärde sig ingenting om att bygga ställning utan mer hur man inte får göra, typ skarva spiror med silvertejp och fick se några bilder från Ryssland? på helt sinnessjuka lösningar.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg

