Sååååå sjukt klantigt men vi har tappat bort hantverkaravtal och det där rotavdragspappret. Nu står vi med problem i nya köket och hantverkarna tjafsar. Tänkte vi skulle lusläsa avtalet men hittar det inte någonstans!!!! PANIIIIIK!! Vad göra??

Jaaaa, eh leta är ett förslag :cool:

Kanske ransaka dig själv... har du städat bort papper den senaste tiden?
Kolla i pappersåtervinningstunnan, kvittopärmar, skrivbordet eller bita i det sura äpplet och inse att ni har strulat.

Hittar det inte någonstans betyder såklart att vi letat på alla tänkbara ställen! Frågan var inte "var ska vi leta".

Leta fram det så klart, det kan ju inte ha försvunnit.

Annars ber du hantverkaren snällt så ordnar han en kopia åt dig.

Välkommen till forumet CoolaAnna!

Med det användarnamnet borde du väl inte få
PANIIIIIK!!
så lätt ;)

Ja, hantverkaren har väl ett ex? Be om en kopia.

Om inte annat så måste han väl kunna visa upp det för att han ev. har rätt vid en diskussion eller tvist.

Grejen är det att vi inte bodde hemma under tiden dom jobba. Jag åkte in o skrev papper med dom och tog med pappret dit där vi bodde och har vi råkat glömma det där så är det borta för dom har ingen koll på det.
Grejen är att dom ju tjafsar om det vi anser att dom ska fixa så tvivlar ju på att få kopia av dom, vet inte om jag vågar erkänna för dom att vi tappat bort avtalet för då ser dom väl verkligen sin chans att slippa undan.

Ja, kör den coola stilen och hävda att det står i avtalet att dom ska göra det du anser dom ska göra och har dom en annan åsikt så får dom läsa sitt avtal nogrannare.
Om du har fel så kommer dom förmodligen snabbt med sitt avtal i handen för att påpeka hur fel du ev. har och då är väl saken klar, du får då ge dig.
Annars är det bara att hålla masken.

CoolaAnna skrev:
Grejen är det att vi inte bodde hemma under tiden dom jobba. Jag åkte in o skrev papper med dom och tog med pappret dit där vi bodde och har vi råkat glömma det där så är det borta för dom har ingen koll på det.
Grejen är att dom ju tjafsar om det vi anser att dom ska fixa så tvivlar ju på att få kopia av dom, vet inte om jag vågar erkänna för dom att vi tappat bort avtalet för då ser dom väl verkligen sin chans att slippa undan.
Vad är det som är fel på arbetet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.