tobbe72
tobbe72: Ta bort den gamla våden, skär upp hörnet och ev blåsor,spackla. Sen överlappar du inte hörnen mer än 1cm i framtiden. Lycka till.
2 svar · 2,5k läst
C
camelspin: Det går bra att slipa, var försiktig med faneret. En bra slipmaskin är att rekommendera till bordsytan. All lack måste bort, för annars får du blanka fläckar när du betsar. Kolla Herdins bets dom har några olika betsvarianter och välj en som passar. Det är omöjligt att få betsen i exakt den kulör man vill ha så man får ta det som det blir. Det kan vara svårt att stryka på bets
1 svar · 1,8k läst
J
JanneL: Skönt att det ordnat sig till det bästa.
9 svar · 15,1k läst
C
crazys: För att förtydliga. Det var tapeter innan så hela väggarna spacklades så att de blev lite småskrovliga och snygga. Jag bedömmer att det var inte något man gjorde på några timmar. Mera några dagar.
11 svar · 2,9k läst
M
Memnok: Vågar man fråga hur nyttig detta koboltsalt är? :p
2 svar · 2,7k läst
T
Tessan100: Tyg som passar till tapeter brukar gå att beställa där du köper tapeterna
1 svar · 1,4k läst
P
Pysslarn: Nope! Det blir väl till att dra ner skiten, remsa för remsa... Lycka till! Ronnie
1 svar · 1,1k läst
P
perväktare: Hej alla glada "panelstrykare":) Ville bara dela med mig av nya erfarenheter. Vi håller som bäst på att järnvitriola panelen till vårt hus (under byggnation) Vi har använt oss av gamla oljefat som vi delat och fogat ihop till ett långt kar, fungerar jättebra, vi har också provat olika lång tid för panelen att ligga i. Det verkar som om det räcker med ett par minuter för panelen att
28 svar · 26,8k läst
LAINE
LAINE: Sätt plyfa eller OSB eller spån först och sedan gips, det hade jag gjort.
1 svar · 2,0k läst
Y
Yrrol: Finns många som frågar om spärrmålning i samband med nikotinsanering. Men, nu har jag kommit igång och påbörjat. Tänkte bara checka av och se ifall någon regaerar på den plan man har. * Tänk er att de rökt inne i 30år, allt är gult och klibbigt. * Jag har tvättat tak och iredning med målartvätt typ 5-7 gånger tills vita trasorna inte blir allt för missfärgade mer. (+några
0 svar · 1,6k läst
D
danielr112: Japp blir renoveringsgips. Samma pris och bra mycke finare yta!
2 svar · 1,4k läst
Bezt
Bezt: Behöver man använda Silikatbinder på vanliga putsade väggar? Står att den ska användas på ojämnt sugande material och det har det kanske blivit nu när jag har använt husfix för att spackla hål och lite putssläpp.
38 svar · 67,8k läst
A
Asvagen3: En mycket fin tapet från InTrade, lite engelsk sil med rosa/röda små rosor och gröna slingrande grenar.
2 svar · 6,5k läst
·
T
torke1: Vi lade parketten på tvärsen. Då fick vi den dessutom på samma ledd som på resten av bottenvåningen. Gav stor effekt. Men det är kanske inte att rekommendera om hallen är för långsmal.
2 svar · 4,7k läst
F
fordp: Hur skyddar man en ek-skiva som ligger nära ett handfat i ett badrum. Det kommer skvätta vatten på skivan och det kommer säkerligen ligga vatten ibland under saker som står på skivan. Jag har inga förhoppningar att barnen kommer torka upp efter sig. Hur behandlar en sådan skiva på bästa sätt? Lacka med flera lager? I så fall finns det någon läck som är mer lämplig?
0 svar · 2,8k läst
A
andersmc: Visst går det att måla direkt på gipset. Men tänk på att det blir en ganska ömtålig yta.
6 svar · 7,7k läst
5.2 racing
5.2 racing: d^_^b:D
3 svar · 1,3k läst
T
tonpet: Tackar för alla svar. Har idag köpt en slags spärrlack, och målat på den. Har nu lagt ett lager vitt på, och än så länge ser det bra ut....men det är inte torrt än.
4 svar · 2,2k läst
P
Ptja76: Kan du troligen köpa i det flera färg/tapet affärer. Men låt dig inte luras av namnet för lätt är det inte att få det bra. Går det spackla där det skall sitta så är det att föredra. Det är min efarenhet. Skall du nu ge dig på att sätta upp det så glöm inte att ta bort alla gammal tapet bakom om det nu sitter sådan och använd mycket våtrums lim så det hela fäster på väggen.
1 svar · 960 läst
LAINE
LAINE: Det är knappast skadligt att måla några veckor med oljefärg, men använd ändå halvmask, känns hälsosammare. Vädra ochså ordentligt, jag brukar ha korsdrag under målningen och sedan dra igen när jag är färdig.
5 svar · 8,8k läst
Stefan N
Stefan N: Easy cover döljer inte det. Remsa och bredspackla sen sätter du microlit över hela väggen för att minimera risken för sprickor vid skarven till gamla dörren.
1 svar · 2,5k läst
Alpha
Alpha: Fick lite tips av målar´n som jag praktiserat hos ett tag att det kan vara en fördel att grunda ett nytt paneltak med alkyd häftgrund sedan en akrylat häftgrund samt en slutfärgav akrylat, givetvis kvistlacka först innan målning. Våndas lite över typ av slutfärg till mitt paneltak, funderar på nordsjö bindoplast matt 20, vad tror ni om det? Ska föresten införskaffa en boschspruta
18 svar · 22,9k läst
T
torke1: Jag glömde kvistlacka en stump när jag målade vårt furutak. Kladdade på kvistlacken ovanpå grundfärgen. Har funkar ypperligt.
2 svar · 6,1k läst
Returia
Returia: Tack BJohan! Skönt när någon annan hjälper en att fatta ett beslut ...
6 svar · 4,4k läst
·
T
Tokv41: Perfekt. Tack!! Har hornbach inom räckhåll...
6 svar · 2,4k läst
F
fsn: Blev Beckers billigaste Beckerplast glans 7 som dom hade på kampanj för ca 430kr för en 10:a. Prisvärd, hittade ingen annan märkesfärg för samma pengar. Det var bättre täckning med en strykning än vad Byggmax kalkvatten hade på 3+ strykningar.
4 svar · 6,9k läst
P
Pon: Ingen Alfort-ansluten färghandlare har någon motvilja mot att beställa, däremot är det inte säkert att produkten kan beställas i mindre än transportförpackning. Jag tror antikvaxen ligger förpackade om 6, men jag är inte säker. Hoppa in på närmaste färgbutik och kolla...det är dock inte säkert att de har superkoll så läs gärna på själv. Du kan dock inte beställa själv
5 svar · 20,0k läst
M
medvind: Tack för det! Synd att dom inte hade dom på bauhaus bara..
4 svar · 5,9k läst
B
Björn_Nilsson: Vi hade vita väggar i övrigt och lämnade det vitt där det fattades tapet. Målade alltså inget.
6 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.