Hej alla glada:)

Attans vilket problem jag fick!
Jag och tjejen fick tag på en ny lägenhet, vi va där snabbmätte lite osv
Hittade en skitsnygg fototapet(newyork skyline i svart vitt) köpte utan att blinka :)
Nu när vi väl fått nycklarna märkte vi dock att väggen är 390 och tapeten är bara 365cm
Går detta att lösa ändå?? Hade någon liten idé om att ändå centrera tapeten på väggen och fylla ut luckorna med svart eller mörkgrå färg, skulle det funka? I ena änden kommer en lång vägg med fönster och lite kommer täckas av gardin där i hörnet.... andra änden möts av en lång vit vägg där TV kommer stå... Hoppas ni fattar vad jag menar... är ingen pedagog

Har ni några andra tips på vad man kan göra? Eller är det bara att skicka den tapet åt ****** och tänka om?

Tack för er hjälp mvh Uffe

Redigerat:
Ajaj....

Kör på ngt av dina alternativ, jag tror att dte inte kommer att lysa iaf. Gardinen och TVn komer att "störa" ut "defekten"!

Centrera tapeten.
Kapa ner den på höjden om det behövs, se till så att du får en jämn ram runtom så kommer det att se bra ut trots att tapeten inte täcker hela väggen.
Alternativt centrera tapeten som ett "streck" på väggen.

vägg |tapet| vägg <-- typ så.

Hoppas du fattade.

/D

CCPusher skrev:
Centrera tapeten.
Kapa ner den på höjden om det behövs, se till så att du får en jämn ram runtom så kommer det att se bra ut trots att tapeten inte täcker hela väggen.
Alternativt centrera tapeten som ett "streck" på väggen.

vägg |tapet| vägg <-- typ så.

Hoppas du fattade.

/D
AHHH.... så med en ram runt om kan nog bli nice, ser det ut som en stor tavla istället... hmm nåt att tänka på! Tack för tipset

Vår fototapet i sovrummet var 10 cm mindre än det stod vid beställning... Vi centrerade den och det är inget man tänker på 20 månader senare. Inte lika fel som er, men efter ett tag glömmer man. Jag tittar inte ens på tapeten idag. Den bara är där...

tapetserade tonårinegs rum där fick göra som insändaren ovan har gjort.
vi centrerade tapeten efter vi målat i matchande färg bredvid.
sen ett par spottar mot väggen skitsnyggts

Vi hade vita väggar i övrigt och lämnade det vitt där det fattades tapet. Målade alltså inget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.