Hej

Vart kan man köpa möbelvax/antikvax? Jag har kollat CO, JUla, Biltema utan framgång. Jag var till och med till K-rauta men där hade de inte ens hört talas om det. Måste man beställa det på nätet?

Bättre möbelbutiker brukar ha det

H
Har för mig att Ikea har det.

Ikea har något liknande. Bivaxbalsam. Det är som en vaxolja som suger in i träet och man får behandla flera gånger för att få resultat. Det jag är ute efter är lite mer som skovax, dvs hårt och ger en fet yta med bara en behandling. Jag får ta en sväng runt i möbelbutikerna och kolla.

Alfort & Cronholm har med nästan säkerhet det annars och nästan samtliga färgaffärer köper från AC, men det är ju inte säkert att de har just möbelvax i hyllan, men kan med säkerhet beställa hem det (om än med viss motvilja). Men då känns det kanske enklare att beställa själv.

Ingen Alfort-ansluten färghandlare har någon motvilja mot att beställa, däremot är det inte säkert att produkten kan beställas i mindre än transportförpackning.
Jag tror antikvaxen ligger förpackade om 6, men jag är inte säker.
Hoppa in på närmaste färgbutik och kolla...det är dock inte säkert att de har superkoll så läs gärna på själv. Du kan dock inte beställa själv från Alfort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.