2 153 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Målar murstocken,, men det spökar...
Jag håller på att måla en murstock vit.
Innan jag började måla så var det gammal sot på en del av väggen. Jag
torkade av allt löst och målade sen.
Mitt problem nu efter tre strykningar är att det blir missfärgat där det var svart på väggen innan, det blir gul/brunt. Det ser vit å fint ut, tills det börjar torka, då kommer det.
Har nu målet en gång till och ser nu att när det torkar att det är på väg tillbaka igen.
Det blir mer och mer vit.... men vad är det som händer ????
Någon som har tips hur jag skall göra?
Innan jag började måla så var det gammal sot på en del av väggen. Jag
torkade av allt löst och målade sen.
Mitt problem nu efter tre strykningar är att det blir missfärgat där det var svart på väggen innan, det blir gul/brunt. Det ser vit å fint ut, tills det börjar torka, då kommer det.
Har nu målet en gång till och ser nu att när det torkar att det är på väg tillbaka igen.
Det blir mer och mer vit.... men vad är det som händer ????
Någon som har tips hur jag skall göra?
Tjära i skorstenen, min kompis har samma problem det har missfärgat tapeten på ett våningsplan GENOM ett vägggips :eek:
Vad man ska göra vet jag inte tyvärr, gipsa om/över är vad jag kan komma o tänka på men det vill nog inte du eftersom du målar på murstocken direkt vad jag förstår.
Vad man ska göra vet jag inte tyvärr, gipsa om/över är vad jag kan komma o tänka på men det vill nog inte du eftersom du målar på murstocken direkt vad jag förstår.
Hade samma problem med trycksvärta från gamla tidningar när jag målade min murstock, åkte till en "riktig" färghandlare och hangav mig en burk som det stod "I TAK" på, ett lager av den gjorde susen.
Klicka här för att svara