L
SBH: först innan det rivs kanske man ska hitta problemet. eventullt öppna upp för att hitta problemet
3 svar · 1,3k läst
·
H
hekosi: [citat] Ja det är ju lämpligt, då får var man göra sin tolkning kring huruvida det betyder ontopic eller offtopic. Kan inte bli fel :rolleyes: Ot:(ontopic) jag tycker att ni ska köra på, alltid kul att göra om litet hemma och om ni blir missnöjda är det inte ett stort projekt att göra om!
15 svar · 3,6k läst
·
X
Xlntjone: Sätt bara i lite latexfog i borrhålen låt resten vara. Ispacklingar har en tendens att göra det hela fulare.
3 svar · 1,5k läst
chris47
chris47: Jag kan säga att det funkade rätt bra att spruta tjäran, men man var tvungen att späda 30-40% terpentin, kanske dels för att det bara var 15 grader varmt där jag höll till. En hel del mixtrande med inställningar och man måste ha mycket luft och max färg, men det gick rätt fort att gå över de brädor jag ska ha till undertaket. Jag skulle inte rekommendera att spruta fasadbrädor på
5 svar · 4,0k läst
Z
Ziva: Okej, det var som jag trodde.. Hittade murstocken direkt under ett antal lager tapet där det släppt och bubblat som mest.. Funderar på att ta väck tapeter där det har släppt, spärra (som ni säger) och sen bredspackla på detta.. Det måste väll fungera, eller krånglar det till det genom att det är murstocken (eldar inte)?
6 svar · 11,3k läst
L
Lns_: [citat] Har det funkat bra innan och du är nöjd är det väl bara att fortsätta. Tror Nordsjö håller det för sig själva. När jag frågade varför dom fortfarande säljer färgen så fick jag som svar den funkar ju för konsumenter. Men till din fråga så ser iaf jag ingen skillnad.
7 svar · 3,1k läst
P
patrik19836: Att byta till Alcro hjälpen nog föga, då det är samma färg. - Beckers Symfoni "AKRYLAT" Lackfärg(glans 10, 40 & 80) är samma som Alcro Servalac Aqua, dessa är akrylatfärger. - Symfoni Lackfärg(glans 45 & 90) är samma som Alcro Servalac Exklusiv, dessa är "vattenburna" alkryd Alkrydfärgena ska vara bättre att måla med, med mer öppettid i färgen, lite liknande hedliga naftadurna
4 svar · 11,1k läst
N
nemlan: Räknar du med en stor fuktvandring inåt i rummet? :D Vanligt dammbinderblask för betonggolv blir perfekt. Putsen blir ju fortfarande något ömtålig jämfört med en behandlad yta, men så fort du lägger på klarlack och grejer så tappar du känslan.
1 svar · 3,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Du får lägga upp resultatet här sedan :) http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/124179-stora-skryttraden-posta-era-fardiga-verk-till-allman-beskadan.html
7 svar · 2,9k läst
J
jtl: Jag skulle välja att fylla de stora springorna med gipsbruk och spackla. Mjukfog hade jag använt, vid behov, vid målning efter det att renoveringstapeten är på plats. Jag tror tyvärr inte att någon renoveringstapet kommer ta ojämnheterna efter den tapet du rivit bort. Om det sedan kommer synas eller inte beror på vilket ytskikt du kommer ha och hur ljuset faller på väggen. Jag tillhör
1 svar · 8,3k läst
·
C
cykelbud: [citat] Tack jag ska testa att torka av färgen och se om smutsen försvinner
2 svar · 3,3k läst
D
degel: Hehe lutar nog åt att lämna in dem trots allt efter alla svar jag har fått :))
10 svar · 14,8k läst
haavard
haavard: Fråga Volvo. http://www.volvoamazonpictures.se/colors/farger.php
2 svar · 3,5k läst
N
nemlan: Allt vax måste bort i alla fall. Först mekaniskt genom slipning och sedan målartvätt för att få väck resterna, skulle jag säga.
1 svar · 2,9k läst
N
nemlan: Funderar på vad mor din oljar in eken med om behandlingen kan upprepas så ofta utan att det slutar suga in?
6 svar · 4,5k läst
M
MRAnonymus: Maskeringstejp ska inte sitta länge... Men jag brukar köpa biltemas blåa tejp. Den är gjord för känsliga ytor. Har inte skadat något härinne fastän det har suttit typ en månad. Detta gäller målade detaljer.
13 svar · 9,1k läst
mattetvilling
mattetvilling: Kan du inte spänna upp en presenning och ställa en byggfläkt under?
8 svar · 2,6k läst
T
thomasx: Slipa dem lite lätt med ett fint sandpapper först bara, så färgen fäster ordentligt.
2 svar · 8,7k läst
H
Haas84: Kanske man kan göra i försej. Tänkte mest på att skarvarna kommer på samma ställe och att det kommer synas mera? Det är non-wow (heter de så) när man lägger klistret direkt på väggen. Det blir inga problem mot den gamla våden när det limmet blir fuktigt igen? Frågar hellre några frågor för mycket än för lite då jag aldrig tapetserat över en gammal tapet.
2 svar · 3,2k läst
C
camaro1969: Har målat med den i sommar och för en amatör som mig så säger jag att den är bra.. Och priset va ju bättre än excis denidekk.. Skulle visst va 14 års kulörgaranti om ja inte minns fel.. Men hur den funkar vet ju ingen:D
2 svar · 7,5k läst
Mugmaz
Mugmaz: Photowall.se
1 svar · 2,2k läst
Tossiig
Tossiig: Det dög till slut 😋
16 svar · 4,2k läst
·
R
roblyn: [citat] Ja precis denna, tack. Men vad dyr den var. Får leta vidare efter smarta lösningar :-)
4 svar · 5,9k läst
Stefan N
Stefan N: Det blev så här, lite diskretare än vad jag tänkte först. [bild]
3 svar · 8,5k läst
·
N
nemlan: Teak går hyfsat bra att måla, men att få den vit utan genomblödningar... Fråga efter lösningsmedelsburen grundfärg typ Genuin trägrund. Späd lite extra med alifatnafta till första strykningen, låt torka ordentligt och lägg på ytterligare en sväng. Tvätta med målartvätt och därefter med T-Röd för att dra ut olja och tanniner.
2 svar · 12,8k läst
N
nemlan: [citat] Förslagsvis startar du en separat tråd under lämplig del av forumet - här avhandlar vi endast färgtekniska lösningar, och trådstartaren bör vid detta laget ha fått klart för sig att någon form av oljefärg är det bästa valet om det kan påvisas att det är vad som finns på brädan idag. EDIT: Eftersom tråden ändå gått helt från ämnet nu så kan jag ställa en fråga
29 svar · 40,9k läst
D
davidhell: Hej, letar tapet till sovrummet. Fann denna, http://www.rusta.com/se/tapet-non-woven-area-dekor-p20401489.aspx som jag verkligen tyckte om. Men var på Rusta och tittade, och alldeles för dålig kvalité tyvärr. Blir lätt repig i den svarta ytan. Doro, Boråstapeter o så brukar väl vara bättre. Åkte till diverse butiker, men hittade inget liknande "på plats". Återstår hitta någon att
0 svar · 2,0k läst
X
Xlntjone: [citat] Slipa över det lite lätt för att bli av med små knutor. Tvätta är onödigt.
6 svar · 17,8k läst
J
jonnycobra: Jag ska spackla ett område där en gammal putsad tegelvägg med stora skador går ihop med en nybyggd vägg där ytskiktet är gipsskiva. Det är alltså inte fråga om något hörn utan förlängning av den gamla väggen. Kan jag använda husfix och "bredspackla" skarven och ojämnheterna? Behöver jag lägga remsa i sprickan, kan man överhuvudtaget göra det i hus fix?
0 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.