Efter att ha valt ut en hantverkare för tapetsering och målning av ett rum, så undrar jag om han gjort rätt. Det var alltså hemma i min dotters hus som han tapetserade ett barnrum. Dottern var nöjd med resultatet men jag märkte att han tapetserat med hela vårdar i hörnen och det har jag tagit reda på att man INTE ska, då tapeten kan börja vrida eller buckla sig. Har jag rätt eller fel?
Som oerfaren så vet man ju inte sånt, och vad gör man sen om det med tiden blir dåligt?
Som oerfaren så vet man ju inte sånt, och vad gör man sen om det med tiden blir dåligt?
Jodå. Man brukar börja i hörnen, men ofta även överlappa nån cm. I hörnet syns även ev fel mindre om väggarna är sneda. Eller menar du att han satte hälften på varje sida av hörnet?Jungfrun1 skrev:
https://www.bygghemma.se/reportage-och-guider/tapetsera-horn/
Klart att man delar tapeten på längden i hörnan, detta eliminerar ev, sneda hörn, dragningar mm, så ett överlapp på 2. cm kan vara lagom om hörnet är något så när rakt, lika gör man med glasfibervävJungfrun1 skrev:
Efter att ha valt ut en hantverkare för tapetsering och målning av ett rum, så undrar jag om han gjort rätt. Det var alltså hemma i min dotters hus som han tapetserade ett barnrum. Dottern var nöjd med resultatet men jag märkte att han tapetserat med hela vårdar i hörnen och det har jag tagit reda på att man INTE ska, då tapeten kan börja vrida eller buckla sig. Har jag rätt eller fel?
Klicka här för att svara