Hej. Behöver goda råd! Är nybörjare på hemma fix men beslutat mig att måla om mina fula faner dörrar inne, se bilder. Hur går jag tillväga?
På Bauhaus fick jag råd att: tvätta av med målartvätt, rugga upp ytan försiktigt med 180 sandpapper (faneret är tunt), måla med Beckers primer (lackfärgsgrund) och avsluta med ett par varv Beckers Living Lackfärg 40 (tre&panel/metal). Vad tror ni?
Vill undvika stinkande oljefärg som någon annan rekommenderade. Funkar det med ovan vattenburen färg?