J
jim_b: [citat] Haha, ja, det är plan B.
4 svar · 2,1k läst
L
Lorre28: [citat] Demidekks täcklasyr var tydligen ~500kr per 10L hink billigare! Jämfört med Flüggers Wood Tex. Galet vilka priser för färg alltså Undra hur dem gjorde förr när minst halva lönen gick åt att måla kåkarna... Så dyrt är det i alla fall idag.
4 svar · 2,6k läst
·
N
nilsadamsson: Tack för svaret. Hur tar man bort glasfiberväv med färg över?
2 svar · 1,4k läst
·
P
Pappa1986: Kör en omgång till med ofärgat som @yonna sa så blir det kanon
4 svar · 6,2k läst
·
S
Stolsben: https://beckers.se/tips-och-rad/mobler-snickerier-och-detaljer/mala-plat-och-metall
1 svar · 1,2k läst
Bo arnold
Bo arnold: Wood Tex är akrylat men finns som täcklasyr med olja o akrylat ren akrylat o oljefärg med akrylat den sista är blankare än de andra o dyrast
1 svar · 1,5k läst
raveper
raveper: Tejpa såklart.
1 svar · 1,7k läst
A
Ambrovink: [citat] Jag har just rivit ner tapeten i mitt uterum som ligger i skåne dvs ganska fuktigt vissa tider på året. Den har nog suttit uppe några år utan att ha släppt förutom ett hörn men där kan det lika gärna bero på för lite lim. Testa med en billig tapet på fackhandeln sa dom att det inte går men det har det ju bevisligen gjort :)
9 svar · 6,3k läst
Jocce81
Jocce81: [citat] Ja vi vet inte 100 hur det skall bli och svårt att förmedla känslan, men vi vill ha bort furut, men behålla känslan av stuga! /Jocce
8 svar · 3,4k läst
M
Mackan1935: [citat] Ingen aning vad väggen är målad med, men det är gjort nyligen. Och absolut kan det redan vara för tätt. För att utveckla frågan, hur tar man enklast bort färg på en putsad vägg utan att skada underlaget?
2 svar · 925 läst
J
Jotre: Hej på er, Jag är lite osäker på fasadfärgen på huset, har en burk som det står akrylat på. Woodtex från flügger. Tog lite T röd på fasaden och den fastnar i trasan och blir klibbig som ett flugpapper. Borde väl rimligtvis vara akrylat isf? Tacksam för hjälp:)
0 svar · 820 läst
P
Pirahya2: Hej , Har redan köpt midun väggfärg och inser att jag bör använda häftgrund på vissa delar som är av aluminium . Vilken häftgrund är kompatibel med Miduns väggfärg . Tack på förhand !
0 svar · 1,7k läst
NiMa79
NiMa79: Tack för svaren. Det blir nog en sådan här. https://www.hornbach.se/shop/Renoveringsvav-KONKRET-vit-1x50m-285029/10367874/artikel-detaljer.html Verkar som man slipper gundmåla den. Utan måla direkt på den.
3 svar · 1,1k läst
Marie1234
Marie1234: [citat] Det blev Jotun Ultimate helmatt och vi är mer än supernöjda!!! [bild]
2 svar · 4,6k läst
·
B
BSOD: Alt 3 är ju renoveringsgips, om man är dålig på att spackla (som jag).
3 svar · 4,1k läst
A
arasmus: Brännbart.
1 svar · 2,8k läst
A
Argastesnickaren: [citat] Inga problem att måla. Papp remsa i skarvarna, spackla, slipa och måla
8 svar · 67,0k läst
BirgitS
BirgitS: Lite stänk från ett handfat ska ju gå bra men se till att tapeten inte skarvas precis bakom handfatet för då blir det lättare för fukt att krypa in bakom tapeten och då kan den släppa.
1 svar · 4,4k läst
Hanatsu
Hanatsu: [citat] [citat] Mkt möjligt det är så... faktiskt inte tänkt på det förrän nu.
5 svar · 3,4k läst
·
Henningelvis
Henningelvis: [citat] Om det är bostadsrätt tycker jag att du ska skicka fotografierna till styrelsens ordförande. Styrelsen har ansvar för byggnaden. Vad är det för "värd" du haft kontakt med? Fastighetsskötare eller motsvarande har vanligtvis ingen större koll på det rättsliga kring skador på byggnaden.
4 svar · 2,5k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Och har rätt begripliga beståndsdelar. I grund och botten kaliumhydroxidlösning (pottasklut) med en detergent. [bild]
11 svar · 2,2k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: Kör också pappremsa med våtrumslim men spacklar inte försänkta skarvar innan. Är noga med att trycka och dra fingret i skarven efter limning. Kortskarvar där jag skurit fas brukar jag spackla en gång innan remsa.
5 svar · 3,1k läst
I
ivan-horak: Tack så mycket för ditt svar! :beer:
2 svar · 2,7k läst
M
Muthanna: Tack
19 svar · 20,1k läst
·
M
kashieda
kashieda: Vi har målat med vaddenuheters rödfärg i pulverform. Funkar bra och man slipper transportera vatten. Edit: Daladry heter de. Vi har bara haft det målat något år så har ingen aning om hur länge den håller jämfört med vanlig.
4 svar · 5,7k läst
M
Mickis741: [citat] Tack för svar. Tror du det är spackel på gipsväggen också eller har jag kommit ända in till gipset? Hur ser man skillnaden?
2 svar · 3,9k läst
·
oskar8889
oskar8889: Såg tipset om att korsspika i lättbetong och det håller säkert. Speciellt i kombination med limm. Kruxet är att rummet ska användas som barnrum, och man kan vara säker på att de kommer försöka leka klättervägg... Frågan är alltså om endast lim räcker eller om man behöver sätta dolda skruvar på strategiska ställen?
4 svar · 3,1k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Det ska sägas att nedbrutna träytor generellt kan vara knepiga att måla med täckfärg. Och järnvitriolen skyndar på denna nedbrytningen i solljus så den förstör en uppsatt fasad snabbare avseende lämpligheten att täckmåla den.
4 svar · 3,0k läst
Jiji
Jiji: [citat] Det är ingen fara. Måla på.
5 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.