Belysning
MasMats: Radhusområdet där vi bor har en gemensam innergård. En gran placeras varje år. Ca 5m hög. Startading var märket på den slinga vi använt i 3 år. Ser ut som ditt system 24 julgranslingan med ring i toppen som ett antal lodräta slingor utgår ifrån. Dock längre än de 180cm jag såg i din länk. Ca 500cm är den vi använt. Igår var det julgransresning. Flera av slingorna paj. Ca
Jojo_G: Hej, Hur gick det med belysningen? Nyfiken för att vi planerar att göra samma sak. Vilken LED list valde du och blev du nöjd? Med vänlig hälsning, Joanna
jonaserik: Håller du rätt med vippan på andra sidan är det "" nog "" mät mellan dom högra ska vara kontakt då, inget instrument, har du ett batteri , sätt en pol mot övre stiftet och tungan mot det andra stiften och batteriet , killar det så är det kontakt.
Thomas_Blekinge: Jag brukar skrivbordskoppla moderna prylar innan jag sätter dom i väggen/taket. Men då ska man skicka barnen till mormor så länge - nej, det går ju inte längre.
51MM3: [citat] Råkade vara otydlig haha. Jag ska använda 12VDC till mitt system men många lampor i GU5.3 anger AC, så därför min tanke om dom lirar med DC också
Nyfniken: [citat] Om målet vore att tillverka produkter som håller så länge som möjligt så skulle dagens konstruktörer slå gårdagens på fingrarna. Det är inte det som är målet. Sen kan du ju naturligtvis tycka att de borde ha en annan målsättning.
BAX326: Nog dax att få dit en elektriker troligen gammal FK eftersom du har röd tråd i anläggningen. Risken är att pvc börjar ge sig. Är du osäker på vad du gör anlita fackfolk,
Demmpa: Man klipper aldrig bort någon ledare, däremot så isolerar man ledaren med tex en Wago 221-412.
Appfly: Tack Bo för svaret. Då vet jag att det fungerar att koppla den som planerat.
jonaserik: Jepp men då blir att skarva på en bit med stickpropp, ska den jordas blir det 3-ledare och ha ledningen hängande ut till armaturen, om jag inte tänker fel så ska den sitta kloss i taket och med en sladd mellan tak och armatur så kommer den att sitta snett, då klipper man av 2 bitar lika som ledningen och lägger som stöd, så det blir som 3-stjärna och inte drar åt för hårt mot taket,
mattias_75: Någon med erfarenhet av Star tradings Ropelight? https://www.lysman.com/sv/articles/1.147.1362/ropelight-led-ljusslang-pa-rulle-45m-varmvit-inkl-startkabel?gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMDf8DvBcrLJIMYBGv0hHeJHtnND4me6HtDwGauYiWwaN6-NDa7EYlhAxoCd-IQAvD_BwE
Lövbacken: [citat] Tack Jag får prova och se om jag får dit trådarna annars får jag väl höra med en elektriker
northernlight65: [citat] Jo hade tänkt att skruva fast dem om det går att lösa strömförsörjningen. Jag hittade en likadan pryl alldeles nyss på cd.com. Fast för 29 kr. Ska nog prova bara för skojs skull. Man lär sig väl något på vägen. Tack
Tjommen67: Misstänkte att det var så. En ny elektrikerpolare har jag, men han är inte sugen på att göra jobb privat. Har försökt med både det ena och andra, utan resultat. Kan dock förstå detta då man inte vill ha en massa kablar dragen kors och tvärs i huset. När jag flyttade in i detta hus så drog vi (kompisen, som hade behörighet) om alla kablar i huset så att allt stämde med färger och
Stocktaub: [citat] Tål att tänkas på. Tack för idé. Garaget ska dessutom i någon slags framtid bli renoverat till tvättstuga samt groventré. Så finns att fundera på...,
Jesalm: Stort tack alla. Nu fungerar det prima! Anslöt fö den blå kabeln från belysningen till wago med nolla.
magnil: Någon som har koll på vad för belysning som gäller när man vill göra flaggstången till en julgran / ljusgran? Vet att det finns Montejaur, Formenta mfl. Då de är ganska dyra vill man ju ha det vackraste :) [bild]
4fun: Hej, Som topic säger, vilka spottar rekomenderas nuförtiden till hall och badrum? Mvh 4fun
Zixten: Den här köpte jag, och man behöver inte vara mörkrädd om man ha dom på.... :D https://www.rusta.com/se/sv/stralkastare-led-p307512500101.aspx
Allmänobildad: Enligt databladet är de för inomhusbruk. Jag litar mer på databladet än på en nätbutiks produktbeskrivning
drömmenomlandet: Det går att styra vad Hue gör när den får tillbaka strömmen, varmvitt 100%, senaste färg+%, eller förinställd färg+% Så båda scenarion fungerar men du sparar in en plejd enhet på den ena.