Jag har aldrig bytt strömbytare eller öppnat upp eller så, men behöver lite hjälp här. Jag har plockat bort knappen men kåpan får jag inte bort. Det brukar väl vara någon knapp eller liknande som lösgör allting? Jag har tänkt bända bort hela kåpan men den sitter med sådan kraft, rädd att förstöra allt. Som ni ser på bilden så verkar det inte finnas någon ställe som lösgör hela dosan.
Anledningen är att dimmern fastnar när man ska tända och släcka, så man måste trycka en hel del för att den ska funka igen. Antar det måste vara fjädringen? Vad kan det vara annars? Vill kolla själv innan jag tar in någon elektriker eller liknande.
Anledningen är att dimmern fastnar när man ska tända och släcka, så man måste trycka en hel del för att den ska funka igen. Antar det måste vara fjädringen? Vad kan det vara annars? Vill kolla själv innan jag tar in någon elektriker eller liknande.
Det brukar gå att skruva den lilla plastmuttern.N newbie_house skrev:Jag har aldrig bytt strömbytare eller öppnat upp eller så, men behöver lite hjälp här. Jag har plockat bort knappen men kåpan får jag inte bort. Det brukar väl vara någon knapp eller liknande som lösgör allting? Jag har tänkt bända bort hela kåpan men den sitter med sådan kraft, rädd att förstöra allt. Som ni ser på bilden så verkar det inte finnas någon ställe som lösgör hela dosan.
Jag testade pilla med den med en vanlig tång, men kom ingen vart. Ska testa igen i morrn, tack så länge!
Du behöver bara få bort plastbrickan så du kan se artikelnummer så du kan köpa rätt och du kommer inte i närhet av elen så det behövs inte någon elektriker.N newbie_house skrev:
Mig veterligen kan man inte laga återfjädringen. Det man får göra är att byta hela. Det gör du antingen själv (om du känner 100 säker). Annars så ber du en elektriker göra det. Vilket fall som helst så skruva bort den svarta "muttern" och ta bort centrumplattan (kanske även ramen) så ser du troligen vad den heter.N newbie_house skrev:
Köp ny likadan och byt själv.
Vill du att en elektriker ska köra det så köper du INTE en själv för då är det nog tyvärr så att det är hög risk att ingen elektriker kommer komma och byta den (men försöka kan du nog!).
Nej verkar inte gå att laga återfjädringen. Får nog köpa ny, tack för all hjälp hittills.
Klicka här för att svara