E erik_qwerty skrev:
Nu är drivdonen dimbara i sig, så jag behöver inte någon ytterligare dimmer. De kan styras av antingen av/på som en tryckknapp (eller relä) eller 0-10V. Jag är inte intresserad av att binda upp mig på att behöva ha en telefon tillgänglig, utan en enkel snygg fjärr med en enda knapp hade räckt.
Nexa då med deras minifjärr.?

putte22 putte22 skrev:
Nexa då med deras minifjärr.?
Problemet med de jag har sett är att de har två knappar för av och på, vad jag behöver är tryckknappsfunktionen med en knapp som sluter kretsen så länge den är intryckt, sen öppnar när man släpper den.

Den fjärren jag hade så häll man in en av knapparna så dimmade belysningen. Hade pluggar i vägguttagen till lampor. Men nexa har ju även dimmer mottagare för montering bakom strömbrytare med 1-10v utgång

putte22 putte22 skrev:
Den fjärren jag hade så häll man in en av knapparna så dimmade belysningen. Hade pluggar i vägguttagen till lampor. Men nexa har ju även dimmer mottagare för montering bakom strömbrytare med 1-10v utgång
Ah, hm, en variant är förstås att använda 0-10V ingången för att dimmra i stället för tryckknapp. Då verkar det finnas några olika mottagare (Nexa, Plejd) att välja på. Men då är frågan i andra ändan hur man får tryckknappen att även den styra samma dimmning? Utan att ha fått hem grejorna så antar jag att drivdonen kan köras antingen med tryckknapp eller 1-10V, inte både och inkopplade samtidigt?

E erik_qwerty skrev:
Ah, hm, en variant är förstås att använda 0-10V ingången för att dimmra i stället för tryckknapp. Då verkar det finnas några olika mottagare (Nexa, Plejd) att välja på. Men då är frågan i andra ändan hur man får tryckknappen att även den styra samma dimmning? Utan att ha fått hem grejorna så antar jag att drivdonen kan köras antingen med tryckknapp eller 1-10V, inte både och inkopplade samtidigt?
Skulle nog tippa på att det går att köra både och (inte för att jag vet) men hade nog själv förutsatt det. Eftersom det va fjärrkontroll du letade för att kunna dimmra och typ en styrning på knappen så finns det nog ett gäng saker att hitta på kina sidor annars.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.