4 996 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Lysande tak, biorum
Nexa då med deras minifjärr.?E erik_qwerty skrev:
Den fjärren jag hade så häll man in en av knapparna så dimmade belysningen. Hade pluggar i vägguttagen till lampor. Men nexa har ju även dimmer mottagare för montering bakom strömbrytare med 1-10v utgång
Ah, hm, en variant är förstås att använda 0-10V ingången för att dimmra i stället för tryckknapp. Då verkar det finnas några olika mottagare (Nexa, Plejd) att välja på. Men då är frågan i andra ändan hur man får tryckknappen att även den styra samma dimmning? Utan att ha fått hem grejorna så antar jag att drivdonen kan köras antingen med tryckknapp eller 1-10V, inte både och inkopplade samtidigt?putte22 skrev:
Skulle nog tippa på att det går att köra både och (inte för att jag vet) men hade nog själv förutsatt det. Eftersom det va fjärrkontroll du letade för att kunna dimmra och typ en styrning på knappen så finns det nog ett gäng saker att hitta på kina sidor annars.E erik_qwerty skrev:Ah, hm, en variant är förstås att använda 0-10V ingången för att dimmra i stället för tryckknapp. Då verkar det finnas några olika mottagare (Nexa, Plejd) att välja på. Men då är frågan i andra ändan hur man får tryckknappen att även den styra samma dimmning? Utan att ha fått hem grejorna så antar jag att drivdonen kan köras antingen med tryckknapp eller 1-10V, inte både och inkopplade samtidigt?
Klicka här för att svara