P
pozz2: En tanke ja fick, kanske kan funka Ja har borrat ner slangen genom en 45 regel. De flesta spottar är 25 mm långa. Kan ja kapa slangen så den slutar mitt i regeln? Då får ja in större spottar än 11mm. Så slipper ja dra om all slang.
5 svar · 1,4k läst
S
sixten88: Det ska inte du koppla. Lämna över det till en behörig elektriker.
5 svar · 5,3k läst
·
S
ShmakShmak: Finns det spottar som lyser marken i 10-pack. Jag har bara sett de i 3-6 pack? [citat] [citat]
14 svar · 6,2k läst
·
J
Johan456: SG-armaturen har en mkt tunn skena som jag har i köket. Kommer inte ihåg vad den heter men är 1-fas, är kanonnöjd!
3 svar · 1,6k läst
M
Midnightwar: Elektriker ringde 0 och fas problem solved
1 svar · 797 läst
Joakim Ström
Joakim Ström: [citat] Tack för ditt svar:) [citat] Jag har läst både och men
3 svar · 1,3k läst
·
E
etompau: Det är grejor som ingår i den fasta elanläggningen och ska då monteras av ett auktoriserat elinstallationsföretag. Ingen lär åtala dig om du skulle sätta fast dosan i väggen.
1 svar · 1,1k läst
H
hempularen: Din koppling är direkt akut livsfarlig. Jag hoppas att du skämtar med oss?
16 svar · 5,9k läst
·
kenneth5828
kenneth5828: Ikea trådfri rörelsesensor och trådfri led glödlampa. Har det i kattvinden, funkar hyfsat.
3 svar · 1,8k läst
NiklasPalmgren
NiklasPalmgren: Tack för hjälpen. Ska monteras i eftermiddag.
3 svar · 1,8k läst
·
A
andyh: [citat] Tack! Super , håller vi tummarna ;). /a
2 svar · 917 läst
·
K
kent83: Är det någon som har något bra tips om led spotlights för montering ovanför garageporten.
0 svar · 981 läst
E
etompau: [citat] I detta fall har det ingen praktisk betydelse, det får mer ses som branschstandard. Annars när det gäller andra brytartyper så vill man att gravitationen inte av misstag ska kunna aktivera någon brytare/relä etc, därav avstängt i läge mot jordytan.
3 svar · 1,5k läst
·
J
Jernhand: Annars är det ju bara att byta ut dimmern till en vanlig strömbrytare så har du inga problem alls.
10 svar · 7,5k läst
·
J
joakimbrodd: Hej! Är det någon som känner till vilken modell det är eller om man kan köpa dessa begagnade eller i nyproduktion? Sitter på ett 60-talshus i tegel. Vänliga hälsningar, Joakim
0 svar · 2,6k läst
·
es.suhaggyB
es.suhaggyB: [citat] Jag tycker du ska montera 5w 2700k det blir lagom. Koppla allt vis astrour så kan du ta bort plejd.
9 svar · 5,9k läst
Blyfors
Blyfors: [citat] Från Strömbrytaren till S på dimmern som d ska vara. Den har nå Bluetooth till telefonen testade gå den vägen. Hittar dimmern en stund innan den försvinner. går varken släcka eller dimmra från telefonen heller. Brukar dem mata spänning hela tiden när d går sönder?
9 svar · 1,8k läst
·
K
Kaninjan: Fler eluttag än man tror, är väl ett tips. Jag skulle också fundera på såna som innehåller usb på lite strategiska ställen. Hur mycket "smart hem" har ni tänkt er? Det är ju stor skillnad på att kunna planera sånt i förväg istället för som vi med gamla hus från - 58 får göra, dvs anpassa det som går och sukta efter resten.. Jag tänker wifi, repeaters och sånt. Själv gillar
4 svar · 1,4k läst
·
S
Stuff: [citat] Det finns ingen ingång för tändträd/signaltråd på ikeas drivers. Däremot kan du ju skapa dig ett smart hem (i så stor omfattning du vill). T.ex Homey är kamptibelt med ikea trådfri (som bygger på zigbee om jag minns rätt) Då kan du montera trådlösa sändare bakom brytarna på väggen som skickar signal till Homey som sen styr dina ikea-lampor. Sen är du fast i
12 svar · 6,2k läst
·
J
Jostet: Dags att dra el till altanbygget och söker inspiration och tips på belysning. Ge mig allt ni vill och har :D Tanken just nu är att ha staket runt stora delar av altanen (90-110cm) med lodräta brädor, och sätta downlights på stolparna. Finns tyvärr inte många bilder på hur jag tänkt så vore tacksam om någon har liknande och vill dela med sig:D
0 svar · 15,5k läst
P
pathal: Japp, garanterat markspotarna!
10 svar · 3,6k läst
·
H
Hazelblade: Det fungerade väl med blå och orange.
2 svar · 3,6k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Så kan du göra. Visst är det bättre ifall rätt typ av stickpropp används då man annars kan luras att lampan är av typen klass I - skyddsjordad. Du har en dubbelisolerad lampa (som ska vara märkt med en symbolen dubbelkvadrat), den är alltså inte "ej skyddsjordad" utan "dubbelisolerad". Detta kan vara värt att veta vid valet då vissa miljöer som t.ex ett växthus kan vara olämpliga
1 svar · 8,0k läst
·
S
Stefan_Widar: Hej, Ska köpa ett 30-tal led att sänka ner i min altan i syfte att belysa glasräcket ovanför. Räcket är rostfritt stål så snyggast vore med runda i just rostfritt och en led med temp ca 3000 k. Eftersom jag plöjt ner rätt mycket tid och virke i altanen vill jag att belysningen ska hålla länge alternativt gå att byta lampa/enhet i om en plötsligt lägger av. Stora variationer i pris.
0 svar · 1,7k läst
M
mojjen: Jag harprecis byggt till en övervåning. Nu håller jag på att försöka få till fasadbelysning. Idag har jag ingen fasadbelysning i den äldre byggnadsdelen. Däremot i en tidigare tillbyggnad (Se höger på bilden). Jag kommer använda samma modell av armatur med en upp/down light. Nu är frågan vart jag bäst sätter fasadbelysning på vår överbyggnad. Jag vill helst få ljuseffekt både
0 svar · 1,9k läst
·
Amazonic
Amazonic: Tips på bra dosdimmer som inte är så dyr och får plats bakom brytaren? jag har dessa spottar,9st spottar totalt. https://www.elbutik.se/product.html/malmbergs-md-99-led-3-pack
3 svar · 2,9k läst
P
pekelund1: Det är en befintlig krok. Takmaterial är okänt just nu.
2 svar · 2,1k läst
A
Allmänobildad: Köp 230V LED-list istället. Används mycket till byggbelysning nu för tiden, men det borde gå att få dit en dubbelhäftande tejpremsa på den. Kan förlängas upp till 50m
4 svar · 2,9k läst
Powermange
Powermange: Det blev en kompromiss. Utanpåliggande som målaren ”fogade in” lite lätt och målade över. Ett försiktigt borrhål för att komma igenom stuckaturen. Helt ok.
17 svar · 9,9k läst
·
TheJesper
TheJesper: Hejsan! Hur löste du problemet : )
5 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.