MathiasS
MathiasS: [citat] Hoppar du från tremeters svikten ner i badkaret? Ett badkar med gummifötter rör sig inte speciellt. Dessutom brukar man använda silikon för att täta springan mellan badkar och inbyggnadskonstruktion och detta låser också fast badkaret. De krafter som sedan kan uppstå av att du hoppar i och ur karet hanteras LÄTT av konstruktionen med luxskivor. Det blir en otroligt stadig
4 svar · 26,1k läst
S
sae: Hej! Tack för era svar , nu känner jag mig lugnad och kan lägga det klinker som jag tycker ser bäst ut utan att i första hand tänka på halkrisk. mvh/S
4 svar · 3,2k läst
H
hottuna: Tack för tipset med risken för uttorkning av vattenlåset. Jag var inne på Jafo & Purus hemsida. De hade brunnar med extra inlopp på 32 alt. 40mm. Kommer det att räcka eller det kommer att bli ett fasligt kluckande? Ska ha hantverkare som gör badrummet, men vis av erfarenhet är det bra att vara påläst så mycket som möjligt
2 svar · 4,8k läst
B
buildman: Kom igen nu...  ;)
1 svar · 3,6k läst
·
O
__OJ__: tackar... alltid lika snabba svar, tänk om bygget gick lika snabbt ;D
2 svar · 2,1k läst
K
kakelmaster: Är det gipsskiva bakom är risken stor att gipsen följer med likaså med putsbruk enklast att ta bort en platta är om det är ren betong bakom. Har man lyckats få bort en platta utan att förstöra tätskickter så skall man inte ta bort fixet utan blanda fixet löst nästan så det rinner då bygger plattan inte så mycket eller också sätter du den i silicon eller pl lim det fungerar
6 svar · 33,4k läst
C
CarMan: i min bastu så har jag klinkers på bolvet & 10 cm up på väggen, sen ligger bastupanelen 1,5 cm över den stående klinkersplattan
1 svar · 4,2k läst
J
jessica: Ja du klara dig på handdukstorken på den ytan.. enligt min mening :)
2 svar · 4,4k läst
Z
Zorax: Under våran renovering lyfte vi på varje sten och använt varje tänkbar kontakt för att hitta ett så bra pris som möjligt. Men vi kan lätt konstatera att priset för kakling ink utförning av tätskikt verkar ligga mellan 200:- till 300:- per kvm i sthlm regionen. Vi gjorde det själv i stället. blev många öl i stället per kvm ;D
4 svar · 2,7k läst
Z
Zorax: Hos oss använde "flytis" vanlig drev issolering i springorna (dem få som fanns)
9 svar · 21,3k läst
Linska
Linska: Har även jag varit tvungen att göra något åt min ohyggligt fula bård i väntan på en (långt) framtida badrumsrenovering. Jag köpte självhäftande plastfilm per metervara i färghandeln som jag skar till rätt mått. För att lättare kunna sätta upp och manövrera kakeldekoren blandade jag en droppe såpa (diskmedel går lika bra) i en duschflaska med vatten. Sedan är det bara att
1 svar · 16,7k läst
J
Joey_Tempest: [citat] Jag funderar på exakt samma sak, d.v.s. ett badkar i lecablock, det är lätt att forma och kan bli skitsnyggt, men jag funderar på att klä det i träribbor, på samma sätt som man bygger en kajak och sedan glasfiber på det. Men det låter som ett evighetsprojekt så jag får väl se. Men iallafall så är jag intresserad av samma svar som du. Lecablocken hade jag armerat, ingen
1 svar · 6,6k läst
D
danieldanieldaniel: Hallå Jag har rivit ut hela rummet i källaren nu som vi skall göra om till badrum. Skall gräva ur 30 cm och isolera för golvvärme och gjuta nytt golv, sedan kakel och klinker. Har aldrig hört om det företag du nämner men jag har beställt bad och dusch dörrar på www.importlagret.com och hoppas att det blir bra.  Ser iallafall bra ut och är billigt, har hört en del bra om dom men det
4 svar · 7,7k läst
·
Fein
Fein: Tar ju tid att dammsuga upp gipsdammet oxå :)
3 svar · 2,3k läst
J
jessica: Ikeas ser exakt ut som din på bilden..men annars finns det hos alla som säljer badrumsinredningar. Lycka till! :)
4 svar · 14,0k läst
·
J
jessica: [citat] [smiley=tekst-toppie.gif] Den var bra!!!
15 svar · 5,1k läst
S
stekern: [citat] Hur snyggt det blir beror väl på vad det är för belysning, i det här fallet blir det hur snyggt som helst ;) Det är mao område område 2 det är frågan om tack för svaret
1 svar · 2,1k läst
U
Uffe_Ulrika: Längsta och varmaste programmet med en påse vinsyra från kryddhyllan i tvättmedelsfacket. Funkade bra för oss när vi trodde vi skulle få skrota vår nyinköpta tvättmaskin. Vi körde nog ett par gånger innan lukten gav sig. Tänk vad lite dieselspill kan ställa till med. /U
2 svar · 11,2k läst
MathiasS
MathiasS: MDT (dvs Isodrän) menar att detta inte är ett problem i ett normalisolerat, normaluppvärmt hus. Iaf är det min tolkning när jag gjort samma frågeställning inför min nu avslutade utgrävning i källaren. En grundläggande tanke i detta resonemang är att marken under huset alltid har 100% relativ fuktighet, det är mao svårt att göra något som är blött ännu blötare...
1 svar · 4,8k läst
L
Larre: Just nu ligger det råspont på takbjälkar men allt detta ska upp och ersättas med lämpligt material. Jag antar att man lägger plattan med armerad cellplast direkt mot golvbjälkarna och sedan skruvar trägolvet i bjälkarna som vanligt samt sätter silicone mellan golv och platta.
1 svar · 2,6k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted2/0]El[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 2,0k läst
B
Britta: Tack för svar. Det var bra att slippa ligga där på knä och försöka få till en snygg silikonsträng. Då sätter jag in mitt badkar i morgon och tar mig ett bad.
3 svar · 3,3k läst
K
kvistarn: jodå det funkade fint, har fått upp 75% av plattorna nu :D enda jobbiga var att bruk blandaren från k-rauta gick paj, fick åka till biltema o köpa en bättre >:(
6 svar · 6,1k läst
H
hansson: Har tänkt att lägga en liten värmematta i klimkersfixet är det svårt och är det nåt specielllt man bör tänka på Hansson
0 svar · 2,0k läst
wahlström
wahlström: åh, tack för tipset, där ska jag absolut kolla! :)
7 svar · 3,8k läst
S
somelvis: Vanlig standardbetong krymper / torkar långsamt och kan ge upphov till sprickorom du är för snabb. Någon vecka månad skall man nog vänta. Jag renoverade mitt eget badrum i ett betong hus förra veckan och använde Finja Bemix P3. En snabbbetong utvecklad för badrumsrenovering. Pris 89 kr plus moms för 25 kg på Sjögrens, Helt klart överkomligt för en specialprodukt. När det är
4 svar · 43,8k läst
B
Birgijobbar: Vi har precis den varianten - artic med ceramicplus. Den blir inte lika skitig! :)
3 svar · 6,9k läst
F
fremag: Körde en variant på era knep. Tog några gummihandskar som tätning. Spolade så att det var lite vatten runt om och sedan tryckte jag ner vatten medhjälp av avloppsrensaren . Nu funkar avloppet igen :)
5 svar · 37,0k läst
A
A_byggingenjor: Tätskiktet brukar beskrivas 1,2-1,7kg /m2. Men allt det där står ju på tillverkarens beskrivning. Lycka till
11 svar · 4,1k läst
lier
lier: Ingen som har en aning :-/ Alltså ingen som lagt in våtrumsmatta ;D Ja ja, inte så noga :-X Dom får väll bara se till att betala då dom som nu skulle renovera sitt badrum. ;D
1 svar · 7,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.