Ja, inte på golvet, men vid brunnen. Så här ligger fet till. Jag har precis lagt färdigt mina plattor på golvet. Det är även fogat och klart. Jag tyckte allt så jättebra ut, tills jag hällde ut lite vatten en bit ut på golvet. Jo vattnet rinner så snällt till brunnen där det hör hemma. Men det visar sig att jag inte har fått brunnsramen exakt i lod. Så på en sida stannar vatten kvar vid fogkanten och ligger kvar på ramen.
Det är ju väldigt små mängder det här. Är det något jag behöver oroa mig för ??
Kanske ska jag lägga dit mer fog ut på ramen, men det blir fult som stryk.
Behöver man bry sig ? Det är ju iallafall fog,fix,gucka,flyt,värme,betong där.
 
ByggaNytt skrev:
Det är lugnt, inget att oroa sig för :)

Idealet är förstås att klinkerramen ligger lite under fogkanten men den lilla fukten torkar snabbt upp!

[bild]

[länk]
Det var skönt att höra, ett svar helt i min smak. Tack för både svaret och den fina skissen. Så där ser väl det ut, förutom att ramen inte ligger helt plant.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.