MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=43464/0]Värme allmänt[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 6,8k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=43453/0]Värme allmänt[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 3,0k läst
Manberg
Manberg: Det ska nog fuktspärras som alla andra våtrum, så så enkelt kommer du nog inte undan.
1 svar · 5,1k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Om du ska limma eller inte beror på regelavståndet. Om det är c/c 300 mm behöver du inte limma, men standard är ju c/c 600. Sen är det nog som slitvargen säger - på en liten yta kan det nog kvitta. S48 är dyrt som guld.
4 svar · 2,3k läst
Manberg
Manberg: Får väl ta och prata med nån plattsättare, har nämligen ett inkaklat badkar, det kanske blir problematiskt...
5 svar · 3,5k läst
L
likblek: det var inte alls svårt.... använde våtrumssilicon och några byggkilar för att få det plant.. lade på i två omgångar, först under stolen (hade den på plats och vickade upp och siliconade under), dagen efteråt så "snyggade" vi till fogen med mer våtrumssilicon. råkade köpa grått men det blev inte så dumt... bilder kommer 8-)
12 svar · 4,6k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: om du har träbjälklag så är där hur mycket som helst att tänka på. Är man inte van så är mitt råd att plugga ordentligt både här på forumet men framförallt att ladda ner pers branchregler.
1 svar · 2,6k läst
Badkarl
Badkarl: Vi är nog många som har letat efter en så'n bok. Jag tror faktiskt inte det finns någon. Med hjälp av det här forumet och instruktioner från tillverkare kommer man förvånansvärt långt, men visst hade det varit fint med en generell övergripande steg-för-steg instruktion i bokform. Se där, t.o.m. den här frågan är besvarad i en tidigare tråd. Ännu ett exempel på detta forums
2 svar · 1,7k läst
G
gaia: E tång som man drar ut spikar och en fil. Bit av i små tugg och fila det sista. Träna först på en spillbit ;) gaia
2 svar · 2,6k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=55512/0]Färg, måla & tapetsera[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 3,6k läst
T
tank77: Hansa.de har riktigt coola blandare: [bild] [bild]
12 svar · 10,3k läst
·
T
Toven: Hej! Jag är ute efter bilder och/eller ritningar på mindre badrum som ändå rymmer badkar, dusch, handfat, toalett och ett fönster. Ca 6 kvm. Någon som har att dela med sig?
0 svar · 2,1k läst
D
Dontino: Nu har jag kommit så långt att jag har EPS-cementat och lagt golvvärme. Ikväll blir det antagligen att flytt-spackla. Återkommer antagligen med en ny tråd så att man kan följa hela badrums-bygget... Åter till Dina frågor: 1. Klarade du att bila bort brunnen utan att skada avloppsröret? Yes, tog (antagligen) lite mer tid, svett o otrevliga ordval men det gick med lite försiktighet. 2.
16 svar · 6,9k läst
·
G
gaia: http://www.lampfabriken.com/v17/index.php  prova den här länken. Mest gammaldags men kanske hittar ni något intressant. och dom har badrumsbelysning också gaia
2 svar · 3,8k läst
T
Tosskan: Tack för svaret!Då vet jag riktlinjerna.Såg att jag köpt golvgipskivor på 13mm.Hoppas man kan se vad den befintliga skivan är för slags golvskiva och hur tjock denna är. Vill gärna behålla skivan som sitter där förutsatt att den är intakt.Ngn sade att man kan fästa golgipsskivan direkt på spacklet om det finns spackel under mattan..Jag får se nu när jag ska riva bort mattan..Mvh
2 svar · 2,3k läst
S
Skogsbananen: Om du ska kakla ska du iaf ha ett dött material. Typ gips, lättbetong etc och inte nån plywood eller spån.
2 svar · 2,9k läst
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=55523/0]Färg, måla & tapetsera[/link] [move by] MathiasS.
0 svar · 2,5k läst
F
fremag: Tack för svaret! Det är ju svårt att prova på affären :) Det låter i alla fall som att du är nöjd och inte avråder från ett sånt handfat? Någon annan med synpunkter???
2 svar · 6,0k läst
·
K
Kines: Kolla www.sirocko.se de har billigare, fast inte exakt lika fina, är typ decorationsstenar på nät.
8 svar · 6,8k läst
·
B
bolets: finns brux till importlagrets kar online? Jag har förlagt min.
11 svar · 5,1k läst
A
annaper: Hej igen! När jag målade fogen så hade jag en smal pensel samt en fuktad svamp. Jag målade lite i taget och drog sedan med den fuktade svampen för att få bort överskottet av färg, resultatet blev som sagt mycket bra syntes inte att fogarana var målade utan det såg ut precis som när man fogat med vit fog. Vi bodde kvar i huset ca. 1 år efter det fogarna hade fixats till och dessa var
9 svar · 15,5k läst
T
Tompa01: Jo, du har nog rätt, prov la ram och klinker runt brunnen och det blir nog inget problem med för tunt fix. Däremot så får ju ramen inte speciellt mycket anläggningsyta mot fix/golv överhuvudtaget, det mesta blir hängande i luften.Jag tycker att ramen verkar liten. Men den är till för denna brunn så det är nog så det skall vara. Ser bara lite marginellt ut. Tackar för svaret,Tompa
2 svar · 2,0k läst
T
Tompa01: OK, börjar på en mindre gavel så får vi se hur det går sedan med de längre väggarna. Tackar för svaret. Tompa
2 svar · 2,0k läst
H
hasse_f: Okej, här är en bonusfråga: Jag ska kakla in en spegel som ska ansluta till ett utgående hörn. Ena sidan kakel - andra sidan spegel. Kakel gersågar man ju bara men kan jag göra det med spegeln? Och nej - jag kan inte tänka mig en kakellist i hörnet.
7 svar · 16,9k läst
S
stekern: Jo, den där hafa vega har jag kollat på med, men den ligger i samma prisklass som svedbergaren (som du sa) (VEGA HANDDUKSTORK KR. 1600X450 4 895,-). Det får nog bli att bara hosta upp, verkar inte gå att komma ner så mkt i pris om man ska ha långa och smala som inte är vita
2 svar · 3,0k läst
·
Badkarl
Badkarl: Kolla här: http://www.cascose.dk/_upl/pdf/F%F7rbereda%20tr%F5bj%F5lklag%20innan%20montering%20av%20klinker.pdf Där står det att om badrummet är mindre än 10m2 OCH bjälkarna har max 4.2 meter spännvidd OCH cc högst 60 så klarar du dig med 22 mm golvspån + Xmm flytspackel ELLER golvgips. Du kan alltså skippa gipset om du ändå ska baka in golvvärme i flytspackel. Se bara till att
6 svar · 2,5k läst
Badkarl
Badkarl: Jag skar min i hanterbara strimlor, sen var det bara att slita och dra. Det var inte kul, men det gick. Kan tänka mig att det finns mattor som sitter hårdare än min. Då kanske inte det räcker med handkraft och adrenalin.
1 svar · 1,7k läst
J
jcoboy: Fösöker hitta snygg ventil till kaklat badrum (elfenbensvitt) där returluften från bastun ska komma tillbaka. Har ingen lust att klämma dit en träventil längst upp på en kaklad vägg. Har googlat men inte hittat nåt snyggt. Förslag tas tacksamt emot. / Christer
0 svar · 4,2k läst
J
jennyn_: [citat] :o För ett duschmunstycke, Herregud! Tack ama, för att du tar ner mig på jorden. Kanske kan borra lite hål i en fyrkantig plåt och montera ;D
3 svar · 1,8k läst
M
majo56: Ursäkta det borde jag såklart gjort. Väggen är av betong beklädd med vävtapet. Innanför väggen så ligger rören fritt ner till källarvångingen. Mellan vävtapeten och rören är det ca 3-4 cm betongvägg sen kommer rören direkt. Skall försöka ordna en bild. Tack på förhand
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.