Vi byggde ett attefallshus på tomten för 15 år sedan. Längst in i huset byggde vi ett framtida badrum. Vi förberedde med avlopp och vattenrör genom bottenplattan, men avloppsrör och vattenrör sticker bara ut under bottenplattan och är således inte inkopplat.
Gjuten bottenplatta med golvvärme.
Badrumsdelen gjordes av hantverkare och de la brunnsmanchett, tätskitshörn mm och målade men sån grå gummimassa. Sedan la de klinker på golvet.
Nu, 15 år senare, så tänkte vi göra vid badrummet. Det ska kaklas på väggarna och grävas så att vatten och avlopp för att kopplas på husets "stamnät".
Frågan är om man kan kakla på gummimassan som målades för 15 år sedan? Eller behöver man måla igen?
Det finns inga sprickor e dyl i hörn eller på andar ställen som man kan se.