Jag läste igenom bruksanvisningarna noga flera gånger, för att säkerställa att jag inte skulle missa något. När jag sedan skruvade av korken såg jag att tuben var förseglad under korken. Rimligt, så man inte får innehållet i näven om man klämmer åt lite för hårt när man skruvar av korken.

Läste i bruksanvisningen att man skulle skruva på munstycket med stiftet HÅRT. I mitt huvud gick då tanken att det var för att munstycket skulle trycka undan förseglingen. Skruvade på munstycket och vände på tuben ned mot mattan och började trycka lite försiktigt. Det kom inget. Van(are) vid silikon tänkte jag att det kanske bara är att jag måste trycka lite hårdare. Klämde till lite hårdare och då sprack tuben i fel ände och så fick jag fogvätska överallt på golvet ...

Lyckades torka upp det mesta utan att lämna synliga fläckar, men det blev några små skavanker som skaver lite när man vet om dem. Men de syns knappt om man inte vet att man ska spana efter dem.

Dessutom var det lite bökigt att få fogväskan att hålla sig endast till fogstället, för revan i mattan är i skarven mellan golv och vägg, så det ville rinna iväg lite. Jag hade tejpat en del runt revan, men jag var inte beredd på att det skulle vara SÅ rinnigt, Det är verkligen som vatten.

Men så här i efterhand så verkar fogen sitta bra. Trycker jag runt revan på mattan så delar den sig inte, utan sitter följsamt ihop. Så det är säkerligen en bra produkt om man har lite mer brainpower än jag har.

• Haha
Tercel
  • Laddar…
Sånt är livet. Shit happens som man säger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.