H
Humpe: Jag har frågat samma sak här innan utan resultat (tyvärr). Jag är dock väldigt sugen på en carport där ifrån.
1 svar · 1,7k läst
Snailman
Snailman: Nåt sånt här kanske duger? Untitled
6 svar · 10,2k läst
D
dowku: Kolla här! https://www.onzza.com/
2 svar · 3,7k läst
·
C
class1: jag undrar om det e någon som har byggt garage med lekablock vad det hela kostade? jag skall söka bygglov för 45m3 med föråd ,verkstad undrar vart man skall vända sig för ritningar?tipsa min gärna garaget skall putasas så det passar in i området.
0 svar · 3,1k läst
chris47
chris47: Var bor du då? De flesta leverantörer borde kunna ge dig 15% rabatt på Hörmann port. /CC
3 svar · 5,6k läst
chris47
chris47: OBS! tänk på att ved är tungt. Se till att ha bra underlag och rejäla golvreglar. /CC
3 svar · 18,4k läst
H
Humpe: Är det verkligen ingen som har några erfarenheter av onzza's carports? De ser ju väldigt snygga ut och priserna är nästan löjligt bra (Så pass billigt att man blir lite misstänktsam).
21 svar · 9,8k läst
·
R
Robbie: [citat] Kommer du ihåg vad plattan och markarbetena kostade av de 120 tkr så man får ett riktmärke vad själva garaget blev?//R
28 svar · 20,7k läst
·
M
Mats: Minst 200 mm oavsett skulle jag säga
32 svar · 10,8k läst
Mikael_L
Mikael_L: En del som väljer att inte plasta sätter vindpapp istället, för att slippa att ev isoleringsmaterial ska kunna läcka genom innertaket (t.ex. ett brädat innertak). Jag glömde också skriva att du ska sätta insektsnät i alla öppningar i takfoten och nocken.
11 svar · 3,9k läst
·
B
Benny_Steen: [citat] Du shuntar ner vattnet till en temperatur lämpligt för golvvärme. Jag har också radiatorer i huset där vattentemperaturen ligger 10-20grader högre. Jag satte en kombinerad cirkulationspump och shunt på rören där en radiator satt tidigare . Jag tog allså bort ett element i tvättstugan (det är varmt där ändå pga värempanna). Cirkulationspumpen skickar runt 20grader vatten
10 svar · 8,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jenny_U Det framgår inte riktigt vad som ingår i det pris du frågar om, utom att det är utan platta samt oisolerat och utan port. Men säg så här: Regelstomme 3000:- Panel 4000:- Takstolar 5 - 8000:- Undertak + plåt 8000:- Detta är ungefärliga priser på några poster. Sen ska det till underlagspapp, vindpapp, elprylar, spik o skruv, hängrännor+stuprör och en massa andra småsaker som
22 svar · 7,1k läst
saturnus
saturnus: [citat] Ja kanske, jag byggde nuvarande kåken 1993-94. Jag har även carporten integrerad, och det kan tyckas märkligt att inga krav ställs på garageport eller dörr där.
5 svar · 2,0k läst
imported_MaPe
imported_MaPe: Jävligt tråkigt att allt försvann när dom gjorde om forumet. Få se om jag orkar posta igen Mathias
4 svar · 4,1k läst
Consensus
Consensus: Installerade en Hörmann-port med Hörmann portöppnare med fjärrstyrning samt kodlås för fyra år sedan. Ungarna har inga nycklar längre utan äntrar huset med kodlåset och garageporten. Den åker upp och ned ganska många gånger varje dag och har aldrig trilskats! Inte ens gnisslat. Det här är bra grejer. Monterade allt själv. En "garageportsexpert" kom och inspekterade att allt var
27 svar · 23,7k läst
Spiderman
Spiderman: [citat] Får vi se en bild på härligheten Strixx? GreenTurtle. Har du bestämt dig? Vad bidde det? Jag har också varit i valet och kvalet... här blev det plywood i smygen. Mest beroende på att den var lättare att köpa hem... (känner tyvärr inte till någon plåtis).
11 svar · 11,1k läst
Z
zachris: [citat] Japp, bredare port börjar kännas nödvändigt om det skall gå. Skall nog kolla upp det. [citat] Hehe, särskilt om svärmor inte har servo ;)
5 svar · 13,0k läst
·
J
jon_h: Visst borde det bli tillräckligt, särskilt som du vad jag förstår har en stödmur till en halvmeter därifrån?
4 svar · 2,4k läst
M
Mats: Visst kan man bygga en carport själv alltid. Byggde en carport med förråd på ca 24+24 kvm sommaren 2005. Det största jag hadde byggt innan var kojorna som grabb så det var en liten utmaning. Som tur är så finns ju det här forumet att rådfråga. ang dina plintar. Är sprängstenarna ordentligt stora så borra ned ett par järn i dem och sätt ett plintrör ovanpå och gjut fast. Vipps
4 svar · 14,9k läst
C
Custom: Någon som vet var man kan köpa sådana dörrar som han i senaste länken har på sitt festoolskåp, tamburdörr kallade han det? Tänkte bygga fasta skåp från golv till tak med sådana dörrar, bör helst vara cirka 2-3 meter breda per styck...
14 svar · 5,6k läst
ejbyggproffs
ejbyggproffs: www.stevert.se har bra kvalitet, vi beställde av dom.
2 svar · 2,9k läst
saturnus
saturnus: Tack för inläggen, tycker också att jag vill visa de här skåpen jag köpte på IKEA, passar alldeles bra i ett garage med. Spegeln skar jag till själv. [bild]
5 svar · 5,8k läst
GreenTurtle
GreenTurtle: [citat] Stämmer, I stand corrected! Hur eller hur, det fungerade klockrent i alla fall.
14 svar · 23,3k läst
S
styrman1: Har du köpt ritningen finns ju en materialspec? gå in på byggmax hemsida och kolla priserna bara sen är det ju bara räkna. Räkna med 10% i spill.
2 svar · 4,1k läst
magnusrx7
magnusrx7: Jag var och kikade på ett dubbelgarage som var byggt så, ruskigt praktiskt på den tomten i alla fall. Helgjuten undervåning och såg ut som ett vanligt garage från framsidan. En liten grusväg på ena sidan var det enda som såg "ovanligt" ut. //magnus
3 svar · 1,9k läst
T
tupas: Vilket är minimi avståndet mellan hus och garage för att slippa brandklassade fönster ? Måste man ha brandklassade fönster på huset även om man inte har några fönster på garaget ? Vilka regler gäller för om man har en dörr i garaget mot hus väggen måste även den vara brandklassad?
4 svar · 7,8k läst
C
ClaJe: Garage eller carport? min uppfattning är den att många garage sällan får se en bil där utan blir som stora förråd...Har man carport däremot så får ju bilen skydd och det är lätt och smidigt att bara ställa sig där. Men vad är prisskillnaden egentligen? Låt säga att man väljer att göra carport på platta för att så småningom kanske bygga in så att det blir garage vad hamnar
0 svar · 3,2k läst
matbr107
matbr107: Murad "fríggebod" med anvisningar hittar du på: http://www.finjabetong.se/ LYCKA TILL!
1 svar · 2,2k läst
Micke_1
Micke_1: Kolla här kanske kan vara något! http://www.lundqvisttravaru.se/
4 svar · 1,9k läst
saturnus
saturnus: [citat] Jo det drar lätt iväg, och någonstans får det finnas en gräns. Det är inte enbart pengar, det drar ut på tiden med. Jag blev själv mycket nöjd med Bauhus granitklinker till garage för 99:-/m2, men nu gör jag jobbet själv, och då går det att hålla kostnaderna nere. Lyckat till med garaget.
11 svar · 3,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.