23 313 läst ·
14 svar
23k läst
14 svar
Extra fjärr till Crawford port
Fick och installerade min Crwaford port i helgen. Fungerar klockrent! Någon som vet vad en EXTRA fjärr till porten kostar att köpa?
Nej, hade ett "proffs" som hjälpte mig med det. Var värt varenda öre (1800 kr). Porten är ju ganska viktig att den går bekymmersfritt upp och ner._Inger_ skrev:
Ingen som har ett pris på en extra fjärr?
Varför ringer du inte den du köpte porten av, han vet bäst/exakt pris? Jag har också kontaktat de företag jag köpt av och har för mig att de kostar ca 300 - 400kr.//RGreenTurtle skrev:
Crawford lämnar inte ut riktpriser till privatpersoner och min säljare har semester from idag och 2 veckor framåt. Därav min fråga här på forumet.Robbie skrev:
Montage av port fixar ni själva!
Tar lite tid, men om ni följer montageanvisningarna så är det inte mycket svårare än att bygga en legomodell!
Första porten tog 3-4 timmar för mej och svärgubben, andra porten satt uppe efter 1,5 timme utan svärgubbe
. (Crawford)
/Pake
Tar lite tid, men om ni följer montageanvisningarna så är det inte mycket svårare än att bygga en legomodell!
Första porten tog 3-4 timmar för mej och svärgubben, andra porten satt uppe efter 1,5 timme utan svärgubbe
/Pake
Har nu köpt och fått min nya fjärr till min Crawford Ultra. Men hur i h-vete programerar jag den för att fungera med min port??? Ingen medföljande manual och inget i huvudmanualen som följde med porten (inget som jag hittar i alla fall, möjligt att just det pappret följde med till tippen med all annan bröte).
Någon som vet hur jag aktiverar den?
Någon som vet hur jag aktiverar den?
392 kr (exkl moms)_Inger_ skrev:Hur mycket fick du betala för den? Undrar förstås en nyfiken Inger :
Jag kan förstås inte hjälpa dig denna gången heller... men jag kan ju tala om att det var en HEL vetenskap när jag programmerade min fjärrkontroll. Det BÄSTA av allt var dock att jag kunde föra över programmeringen mellan olika fjärrkontroller med en enkel liten "stifthistoria" som jag sammanfogade fjärrkontrollerna med
Det bästa är nog att du ringer leverantören/återförsäljaren och ber dem skicka en ny bruksanvisning. Den kommer du att behöva under åren...
Du kan inte dra dig till minnes lite mer om den där stifthistorien? Var det något som följde med eller fick du skaffa detta vid sidan om?
Green Turtle, om det är en Car in port du har, så förstår jag att du behöver något i smygen som inte växer ut, då car in porten går ut i smygen.
Jag har själv car in porten i nuvarande bostaden, och den har kasat emot plåten i smygen för att den buktar ut lite. Annars gillar jag car in bättre än de båda takskjutportar jag monterat i nya garaget. I övrigt är car in porten mycket lätt att montera, om man jämför med en takskjutport.
Ps. hur ser det ut nu då, får vi se foto på port o garaget.
Jag har själv car in porten i nuvarande bostaden, och den har kasat emot plåten i smygen för att den buktar ut lite. Annars gillar jag car in bättre än de båda takskjutportar jag monterat i nya garaget. I övrigt är car in porten mycket lätt att montera, om man jämför med en takskjutport.
Ps. hur ser det ut nu då, får vi se foto på port o garaget.
Det jag har är en Crafdord g30, Car in eller vet jag inte. Den glider upp och ner på insidan (precis som på dina bilder).saturnus2 skrev:Green Turtle, om det är en Car in port du har, så förstår jag att du behöver något i smygen som inte växer ut, då car in porten går ut i smygen.
Jag har själv car in porten i nuvarande bostaden, och den har kasat emot plåten i smygen för att den buktar ut lite. Annars gillar jag car in bättre än de båda takskjutportar jag monterat i nya garaget. I övrigt är car in porten mycket lätt att montera, om man jämför med en takskjutport.
Ps. hur ser det ut nu då, får vi se foto på port o garaget.
Än så länge så har jag inte hunnit sätta upp någon smyg eller foder runt porten. Men så fort jag fått upp det så lägger jag upp en bild
Varför inte gå in på Crawfords hemsida, där finns manualer att ladda ner.
www.crawfordgarageportar.se
MVH Pelle
www.crawfordgarageportar.se
MVH Pelle
Varför inte gå in på Crawfords hemsida, där finns manualer att ladda ner.
www.crawfordgarageportar.se
MVH Pelle
www.crawfordgarageportar.se
MVH Pelle
Om det vore så enkelt Pelle hade jag gjort det för länge sedan. Står ingenting i deras manualer om hur man lägger till en extra sändare.matt skrev:
Skall ringa till Crawford idag, för i torsdags och fredags var hela företaget på kurs.
.: Uppdatering :.
Har nu varit i kontakt med Crawford om hur jag programmerar den extra fjärren:
* på baksidan, ovanför knapp nr 2 från vänster sida, sitter det en dold knapp som man ska trycka in (då lyser en röd lysdiod ovanför knapp 3)
* när denna röda lysdiod lyser har man 12 sek på sig att trycka in valfri knapp på den nya fjärren för att aktivera den.
* Klart!
Easy, peasy (skall testa ikväll när jag är hemma). Och detta har jag INTE sett någon instruktion om i manualen.
Har nu varit i kontakt med Crawford om hur jag programmerar den extra fjärren:
* på baksidan, ovanför knapp nr 2 från vänster sida, sitter det en dold knapp som man ska trycka in (då lyser en röd lysdiod ovanför knapp 3)
* när denna röda lysdiod lyser har man 12 sek på sig att trycka in valfri knapp på den nya fjärren för att aktivera den.
* Klart!
Easy, peasy (skall testa ikväll när jag är hemma). Och detta har jag INTE sett någon instruktion om i manualen.
Klicka här för att svara