S
styrman1: Stevert och jabo har alltid hört ihop på något sätt. Nu har stevert köpt tillbaks Jabo. välbyggda bodar med lagom kvalitet.
6 svar · 2,4k läst
D
dwedin: Du bör knacka bort putsen ordentligt och frilägga muren, låta det hela torka upp ordentligt, rappa muren på nytt och sedan undvika färger som inte låter fukten vandra genom väggen. Sä länge fastighetsägaren inte gör en omdränering så kommer ju fukten att vara ett problem, så det viktigaste är att inte stänga fukten inne i väggen, för då kommer mögel tillbaka igen! Isolering
1 svar · 3,8k läst
C
CAD_Ludde: Jag betalar gärna för tjänsten, det ligger ju även i mitt intresse att veta att taket inte dimper ner i backen vid en påstötning. Kommunen sysslar ej med såna här frågor då det ej är byggnadslovpliktigt. Någon som har en idé om vart jag kan vända mig? /Patrik
7 svar · 9,6k läst
·
TorpAnders
TorpAnders: Beg stål är INTE billigt (6:-/kg) skroten skulle ha ca 8500:- för endast stolp och bärlinor..till en 50m2 konstruktion. Nu köpte jag virke inkl. byggbeslag, skruv, spik, takplåt, mm till en komplett 60m2 lösning för 7000:- Och visst är det trevligare att såga och dona med terpentindoftande virke än med en vrålande vinkelkap (fast det har sin charm det med ibland ;)) Estetiskt slår
8 svar · 1,7k läst
T
thomasd79: jag har också dåligt fall, så jag gjöt en bula som porten går ner emot men det hjälper inte. någon som har en annan idé ?
3 svar · 4,3k läst
N
noj: Är det någon som har köpt garage från J Lundqvist trävaru ab Piteå? Dom verkar ha bra priser. Är det någon som har några revfrenser? Ska bygga dubbel garage med fårråd har färdig platta.
0 svar · 4,5k läst
galento
galento: Hej,Micke.Känner en del som köpt verkstadsportar av Torverk i Torsby/Värmland. http://www.torverk.se/ och de har var mkt nöjda.
2 svar · 2,5k läst
TorpAnders
TorpAnders: [citat] Vilka fantasipengar! Ta en titt på min ränna jag gjorde i sommras, viserligen utomhus men exakt samma lösning funkar i ett garage, kostnad kanske 500:- då är den över 4m lång http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=13477/19#19
10 svar · 16,7k läst
Kiwi
Kiwi: S100 var klassnigen. Och ja, det är troligen bädden med singel under som satt sig under byggets gång. Det tog ju ett och ett halvt år att bygga, och jag använde en liten padda till att kompaktera bädden med.
13 svar · 6,0k läst
M
Mats: Samma här. Ligger i en trave på golvet i kallförrådet
16 svar · 31,9k läst
steke
steke: kanon kollade in här idag ska börja bygga en på måndag innan vintern är här :D
3 svar · 7,6k läst
R
Roroboberortot: Hej, jag behöver lite förslag på hur jag kan bygga ut min friggebod. Den är av klassisk stil, ungefär som denna: http://www.classicum.se/Traepaviljonger/Tr%E4paviljong/Bj%E4lklag/Nick.html (Fast med veranda och högre i tak = brantare takvinkel.) Jag skulle vilja göra den dubbelt så stor, men har lite problem med hur jag ska få till taket. (Jag vill hålla nere kostnaden, så det är inte
0 svar · 991 läst
S
sirbo: Skiljer sig åt ring och prata med kommunen. Hos mig är det bruksare dvs färdig boyta/garageyta
3 svar · 2,0k läst
S
SJODR: [citat] Tror att de ville ha kring 10.000 för det eller något sådant, men tror att det är billigare på typ Bauhaus. Det var snabbt du fick ditt bygglov. Nu är jag lite spridd med tankarna och vet inte riktigt vad jag ska göra med det där med att tjata att grannen har det så :) Men jag har inte lyckats få tag på min sambo ännu. Måste ju höra den andra hälftens åsikt också, eller
11 svar · 4,0k läst
L
Lindhardsen: Vi köpta vår byggsats hos Björklidens (se link ovan), och är nöjda med den. De är absolut inte billigast, men det är mitt intryck att de leverar en bra kvalitet på grejorna. Om du vill läsa lite om hur det gick för oss när vi byggde ihop vår byggsats, så har vi skrivit lite i vår byggdagbok:
4 svar · 4,9k läst
Marelb
Marelb: Nu har vi fått veta vad det kan kosta... Ingen direkt specificerad offert men de räknar med allt från 100-200 000 extra för grunden. Troligast hamnar det väl mellan 150-200... Vår säljare kontaktade en annan grundfirma som ska komma med ett annat förslag. De byggde på ett annat sätt så nu får vi väl se. Är det ingen som har gjort något liknande? Vi skulle få besked innan helgen
2 svar · 1,8k läst
M
Mats: Det är nog vettigare att få bort vattnet antingen genon brunnen eller genom att luta betongen än att stoppa upp det. Då tar det bara en annan väg istället
8 svar · 1,9k läst
M
Mats: Det har diskuterats ett antal gånger. Prova med sökknappen
1 svar · 2,4k läst
B
brma: [citat] Det dröjer nog till den nya BBR:n kommer om ett par år.
3 svar · 2,2k läst
F
forester03: Hej Mangelito! Jag hållare på att bygga ett garage med övervåning just nu..7.2m X 9.6m och 38 graders takvinkel.Mina takstolar krävde en HEB280 (ca 1000kg)balk från början men jag kommer att montera en stolpe 6 m in från portarna och då kunde jag gå ner till en HEB180(500kg) . Stål är dyrt... / Jocke
1 svar · 3,1k läst
saturnus
saturnus: Helt rätt ;) och så kör dom med tum forfarande, det blir större avvikelser då.... ::)
3 svar · 1,1k läst
Kiwi
Kiwi: Man tackar för berömmet... Porten är 496 cm bred (egentligen 5 m mellan reglarna, men jag "glömde bort" att räkna med fodret) och levererades av Garageportsexperten i Halmstad Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det var för fabrikat. Inte ett kvalité-märke typ hörman eller Crawford, det var det för billigt för, men kanske deras egna "Upp n go"-märke?
9 svar · 26,4k läst
·
Tegheim
Tegheim: Har mailat polenshoppen, se vad dom har att erbjuda... Ska gjuta plattan på tordag, börjar närma sig med stormsteg! Sen måste ja vet vilka portar jag ska ha för att kunna resa väggarna med rätt mått...
3 svar · 3,5k läst
K
ktm250: Bredden på garaget är ju viktig just för att det inte ska bli trångt. Ta breddmått på bilen med fullt öppna dörrar. Inte så kul att slå upp lacken mot väggen eller mot den andra bilen. Lägg till åtminstonde 60 cm mellan bilarna med öppna dörrar så behöver du inte stänga dem om du behöver passera emellan.
3 svar · 2,2k läst
chris47
chris47: [citat] Vänta nu! Det går väl inte att använda matolja för att smörja in trä med? Det härsknar ju. Det finns dom som provat med mineralolja i matprodukter också och det gick ju inte så bra... /CC
17 svar · 19,0k läst
M
Mats: En billig ytterdör är ca 4000. Ett tregalsfönster hamnar i ungefär samma prisklass och du vill nog ha flera. Som du ser drar kostnaderna iväg ganska snabbt. Ett kök med spis kyl/frys och lite inrednig glufsar 20' väldigt snabbt
1 svar · 3,7k läst
Marelb
Marelb: Allt beror ju också på vad detaljplanen säger. Ibland kan det vara närmare eller längre än 4,5 m. Ibland har man kanske prickmark som man inte får bebygga. Vi har prickmark ca 10 m på vår ena sida av tomten. Så kolla upp med kommunen om ni inte vet hur det ser ut för er på er tomt.
2 svar · 4,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: Eller en tiondel av priset men inte nytt... http://www.blocket.se/vi/9956172.htm?ca=10_s
10 svar · 11,1k läst
H
Hollsten: Jag har ett hus på 130m2. Jag behöver ett nytt badrum och ett sovrum till. Jag skulle tänka mig 40m2 räcker. Nu undrar jag vad som är bäst, bygga helt nytt eller sätta upp färdiga väggar? Vad skulle de olika alternativen ungefär kosta? Vart hittar jag färdiga väggar?
0 svar · 1,3k läst
M
Mats: Jo de gillar ju lagom stora utrymmen med små ingångar, de små rackarna.
7 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.