Hemmakatten
Men man kan ju inte låta bli att undra om det är ett hus med garage man bygger - eller ett garage med hus....
Själv tycker jag ju att det är huset man vill visa upp. ;)

....jag visar hellre upp garaget ;D

Huset har man ju bara för att bo i, garaget är så mycket mer :D

jureit skrev:
..Däremot ytterväggar som på ena bilden är träpanel och på nästa i sten vittnar om fusk&smäck.
Du måste tänka på att sidan kommer från en USA-baserad firma. De har mycket lustigheter för sig i sitt byggande där, särskilt i de varmare staterna....

tycker det såg lite enkelt ut för att vara i min smak, dessutom fattas det lite atiraljer såsom ismaskin, flipperspel och jacuzzi ;D ;D

Mikael_L
Bläddrade igenom sidorna både förtjust och samtidigt äcklad, på något konstigt vis. :P

Helt klart är det yta som gäller "over there"...

Det känns som att det bara är Jantelagen som talar nu ... :-[

Visst är att det en dröm att få ha ett garage med alla faciliteter + superordning på allt, men (fusk?)sten på utsidan av byggnaden är som att jag kan leva utan. :)

Skulle dock inte tacka nej om TVs homestajling kom och ville fixa till det precis så där åt mig... ;D

Mikael_L
Jag tänkte just nu, att om man ändå kastar iväg 100-200 tusen på ett garage så vore det väl ändå fan om man inte kunde få kosta på det några schyssta verktygsatser för 20 papp till, efteråt. ;)

Plastlminat mud fuskträ mönster för det mesta

mats_o skrev:
Plastlminat mud fuskträ mönster för det mesta
Själv har vi inget att klaga på då vi saknar byggnadstradition i Sverige. Alla våra byggnadsstilar är hämtade från kulturländerna kring medelhavet. även det nu så populära kakel och klinker, är ingen svensk upptäkt precis. Tidigare igen var det heltäckningsmattor som gällde, också en stil som hämtats utomlands.
Man får nog vara väldigt försiktig, när man som svensk besöker andra länders kulturarv, och inte riktigt förstår, varför det ser ut som det gör.

Tackar för de fina garagebilderna.

Great skrev:
hmm, tokcoola garage helt klart, men det känns inte som att man ligger på den nivån ;) kan man inte få se era svenska garagebyggnationer istället

Här e mitt bidrag.

[länk]
Vi håller på att jobba med det.
skpenigaraget.jpg
mosaik.jpg

Någon som vet var man kan köpa sådana dörrar som han i senaste länken har på sitt festoolskåp, tamburdörr kallade han det?

Tänkte bygga fasta skåp från golv till tak med sådana dörrar, bör helst vara cirka 2-3 meter breda per styck...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.