2 004 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Möbelföretag bedrev avancerat bedrägeri av dansk design
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Möbelföretag låtsades vara anrik dansk tillverkare men var egentligen nystartad irländsk firma. Avslöjades av bedrägeriexpert.
Du kan läsa artikeln här: Möbelföretag bedrev avancerat bedrägeri av dansk design
Du kan läsa artikeln här: Möbelföretag bedrev avancerat bedrägeri av dansk design
Om man tittar på klippet från SVT, kan man se hur de kopierat in sin logga på rörliga föremål och originalfilmerna.
Hade de inte blivit avslöjade, kunde en massa kopior kommit ut på marknaden och lurat kunder att de köpt en designmöbel. Kanske inte så farligt anser en del, men jag kan inte tänka mig att dessa kopior är av samma kvalitet som originalen.
Hade de inte blivit avslöjade, kunde en massa kopior kommit ut på marknaden och lurat kunder att de köpt en designmöbel. Kanske inte så farligt anser en del, men jag kan inte tänka mig att dessa kopior är av samma kvalitet som originalen.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 947 inlägg
Man undrar ju om det var meningen att producera några möbler överhuvudtaget?thomas33 skrev:
Om man tittar på klippet från SVT, kan man se hur de kopierat in sin logga på rörliga föremål och originalfilmerna.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 257 inlägg
Man kan ju säga att detta är ett skolexempel på renommésnyltning.
Om de har funnits i ett år är väl risken, eller chansen, uppenbar att det sålts mängder med möbler.thomas33 skrev:
Förutsatt att de levererat.
Kopior säljs hela tiden i alla branscher. Möbler, design, kläder, kosmetika, bildelar, industriprodukter, osv, osv. Är ju till och med vanligt inom B2B.
Många stora företag har ju hela avdelningar som sysslar med rättigheter och kopieringsletande. I många branscher är det rena säkerhetsrisker med risk för människa och liv om inte produkterna håller vad de lovar
Klicka här för att svara