Artikelkommentarer
BirgitS: [citat] I Hemnets artikel framgår det att 2/3 av annonserna har fler än 20 bilder och att syftet är att: [citat]
GenJackRipper: Framförallt ligger det på en ö utan bro.
Appendix: [citat] Det finns inget förbud att installera. Däremot måste man ju be om tillstånd.
LarsGrb: Forskar vidare mot Orust. Kanske man får ta en sväng till ”framsidan” också, om de har något att visa upp.
Tohan le: [citat] Gammal tråd men jag har ett hus modell new England byggdes 1961.. Huset hade inget tak förlängning så de var in till fasaden Anlita ett företag som lägga om taket och förlängde också Nu såg jag att de har kommit in solljus och de blåser in som fan de hade tagit bort teglet för mycket när de förlängde.. De är typ 15 eller 20cm.. Är de farligt.. Måste jag täta ihop de..
TheGame: [citat] Tyvärr så är det sanningen. :(
dd88: Huspriser i all ära, men tomtpriserna i storstadsområden har rusat. Så här ser det ut i vårt kvarter, mer än dubbelt på 5 år.
Niklasloow: Om man lägger 40-60% av sin inkomst så kanske problemet är att man vill bo där man inte har råd att bo? Att hitta en lägenhet i eller kring Malmö för 5000kr som räcker till en ensamstående person är inga problem. Och tjänar man någorlunda normalt låglön bör det max motsvara 25%
Redaktionen: Vattnet i Fagerhult kan vara förorenat med tarmbakterier. Du kan läsa artikeln här: Kommunalt dricksvatten kan vara förorenat
Nefrums: Vi har kraftringen. Och har nästan heller aldrig avbrott. Med det verkar vara ganska lokalt, bara 5000 hushåll.
Redaktionen: Politikern i Lysekil som lurade familjer att de fått bygglov står nu åtalad i Uddevalla tingsrätt. Du kan läsa artikeln här: Åtal väckt mot politiker som förfalskade bygglov
Arga ingenjörn: [citat] Nog är väl även burspråket i koppar, likt stupröret? Snyggt hus för övrigt.
Redaktionen: Huspriserna hade en liten uppgång i augusti och det såldes väldigt många bostäder. Du kan läsa artikeln här: Försiktig uppgång för huspriserna
Buildgates: SBAB kommer hem och slår in öppna dörrar. Men vad gör det bara de får näsan över mediebruset...? :rolleyes:
Redaktionen: En stor grupp unga vill flytta till större, men är låsta till sitt nuvarande boende. Du kan läsa artikeln här: Många unga vill flytta
blackarrow: Citat från dagens juridik, ”...Kvinnan uppgav att hon var ensam ägare till lägenheten enligt beslut från tingsrätten i ett annat ärende där hon bedömts ha kvarboenderätt. Kvinnan hade enligt egen uppgift själv betalat lån och avgifter det senaste året.” Jag tolkar det som att mannen inte motsatte sig försäljningen, men ville ville göra anspråk på pengar från försäljningen.
Claes Sörmland: [citat] Samma karusell med förhandsvisningar och snabba avslut innan ordinarie visning inom tullarna sedan i våras i alla fall. Då pratar jag om rimliga lägenheter. De som har varit övervärderade och därmed ibland svårsålda har varit små ettor av typen hål i väggen med pentry.
Redaktionen: Reporäntan blir kvar på nuvarande nivå men räntebanan justeras ned. Du kan läsa artikeln här: Riksbanken justerar ned räntebanan
Redaktionen: Hotellet som blev till bostadsrättsförening med lägenheter utan bygglov är nu i hetluften igen, på grund av påhittade renoveringar. Du kan läsa artikeln här: Falska renoveringar på omtalade fd hotellet i Linköping
rampante: [citat] Exakt! Och att man har kontanter hjälper föga
Stuff: Fick bara tråkiga vibbar av konstgräset tyvärr. Var det lagt lite mer "naturligt" så hade det kanske kunnat lura nån och visst hade det funnits fördelar med att har det lättskött. Men de inklädda trappstegen och landgångarna såg bara sunkigt ut. Ungefär som en gammal heltäckningsmatta från 70-talet. Hade hellre sett sten och/eller trä i trappstegen ute i trädgården
Redaktionen: Ebba Brahes lusthus räknas som Sveriges äldsta lusthus, men det befinner sig just nu i väldigt dåligt skick. Du kan läsa artikeln här: Kommun ska rädda Sveriges äldsta lusthus
Nötegårdsgubben: De regionala ledningsmonopolen funkar uppenbarligen illa. Prissättningen sker efter rättstvister med staten och bolagen har nu hittat ett utpressningsverktyg där de förvisso accepterar statens rätt att begränsa priserna, men säger att konsekvensen med nuvarande pris blir eftersatt utbyggnad. Både Ygeman och bolagen har incitament att ljuga och skylla på den andre, så jag litar inte på
Polyene: Frågan är ju vad de menar med att man som kund blivit drabbad av en försening? Vi skrev på avtalet i maj 2017, men har ännu inte fått något byggbeslut. Enligt avtalet så skulle de ju komma med byggbeslut inom sex månader. Kommer de att kompensera för detta, eller blir det bara för de som fått ett byggbeslut och sen drabbats av förseningar?
SonnyListon: [citat] Öht så är det ett svårt område med lagarna. Du har långtgående rättigheter när det kommer till besittningsrätt. Om du t.ex. hyr ett hus och det inte uttryckligen står att besittningsrätten inte ska gälla, så har du rätt att bo kvar i huset även om ägaren vill hyra ut det till någon annan om du bott där ett par år. Något liknande kan gälla för ödehus. Säg att du
JLyck: Ska bli intressant och se ifall programmet kan lära sig av denna erfarenheten och till nästa gång ökar träffsäkerheten till över 90%.
Vivvih: [citat] Nu har jag pratat med Kronofogden och de har ingen konkurs registrerad ännu. Däremot har de skatteskuld på 20950 SEK samt 14 st inbetalningsföreläggande varav 8 aktuella på cirka 100 000 SEK. Det är inte jag utan grannen som anlitat dem så jag kan inte gå till ARN, de har gjort ett ej fackmanna mässigt arbete när de byggde ut fasaden hos min granne. Kanske har de kompetens på
hempularen: Jo självklart (fast även detta om vilken marknivå som skall gälla, är en vetenskap i sig själv). Men i det här fallet handlar det om man skall mäta höjden på gavel (upp till nock), eller på en sida som har takfot, där man alltså bara mäter ungefär takfotshöjden. Reglerna runt hur man skall välja sida för mätningen är komplicerade, och det finns stort utrymme för tyckande och
Mor Anna: De här hela skivorna som ska likna marmor eller kakel skulle vara intressant att läsa om.