Krilleman
Krilleman: [citat] Visst hade den det, närliggande raksträckor på vägarna runt om kring agerade även dom som landningsbanor. På väg 899 finns det synliga spår av "parkeingsplatser" som inte allt för länge sen var bestyckade med militär kringutrustning för flyget. [bild]
16 svar · 8,0k läst
·
T
Thomas': [citat] Som att detta skulle vara något nytt?
15 svar · 2,6k läst
·
C
C.Lundin: [citat] Det är ju fruktansvärt dåligt av företagen, men det säger ju faktiskt inte någonting alls om kompetens. Däremot undrar jag var och vilka företag de besökt. Jag har varit i branschen länge och har ännu inte kommit i kontakt med någon som ens hört talas om ett bygge som drabbades.
2 svar · 1,7k läst
Sockerhög
Sockerhög: Så om man tycker att mäklaren agerat felaktigt i en budgivning och man tappat förtroendet för denne för att vederbörande inte följt god fastighetsmäklarsed, är det då fyra anmälningar?
2 svar · 1,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Inredningsarkitekten vill se mer personliga badrumsinredningar. Men det finns ändå ett antal saker som är bra för alla att tänka på när man planerar badrummet. Till exempel är det bra att börja med att sätta en budget. Du kan läsa artikeln här: Planera ditt badrum | Byggahus.se
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: De kommande åren kommer att präglas av en något lägre omsättning av bostäder än normalt spår SBAB. Du kan läsa artikeln här: Lägre omsättning på bostadsmarknaden framöver
0 svar · 639 läst
En apelsin
En apelsin: [citat] Intressant. Jag tänkte också att det var märkligt med vitvarorna. Men lastpallar, är inte de ganska giftfria numera? Är inte de som behandlats gröna i färgen?Såklart att man kan ha otur och att något giftigt transporterats på dem, men annars tror jag att det är utan risk att använda särskilt till bjälklag under golv. Om det är ekonomiskt/Bra användande av tid/bra ur andra
4 svar · 3,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Misstänker du att du har för höga halter radon i inomhusluften är det dags att börja mäta. Du kan läsa artikeln här: Tid att börja tänka på radonmätning
0 svar · 924 läst
harry73
harry73: Att man inte betalar fastighetsavgift för ett nybyggt hus är en bonus på cirka 100 - 120 tkr https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/fastighetsavgiftochfastighetsskatt.4.69ef368911e1304a625800013531.html [citat] Att man inte får ROT-avdrag för renoveringen är en nackdel för max 50 tkr/år under max 5 år
14 svar · 2,6k läst
Buildgates
Buildgates: [citat] Det har du alldeles rätt i. Med en accelererande levnadsstandard ökar konsumtionen och därmed lönekraven. Fast vinstmarginalerna måste hållas uppe och då gäller det att spara pengar. Ett tydligt tecken på det är de högst irriterande stavfelen i många tidningar. Gäller både dags- och veckotidningar. Tyder på att redaktionerna är underbemannade vilket givetvis är av
2 svar · 2,0k läst
P
Peter787: På vilket sätt skulle det vara bra att flytta ofta ? Staten tycker väl antagligen det med reavinstskatt och stämpelskatter...
8 svar · 2,9k läst
M
Markarbetaren: Den packar det väldigt väl i säcken. Hur mycket är svårt att uppskatta, den strimlar ju sönder löven så det blir finfördelat och kompakt. Säcken lossar man med några snabbkopplingar, eller så låter man den sitta kvar och drar upp en dragkedja och tömmer den i en skottkärra eller liknande om man inte vill släpa med hela lövblåsen till komposthögen.
36 svar · 10,5k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Snyggt, men verkar utrymmeskrävande, det krävs 130-150kvm yta för 10kWp.
31 svar · 13,8k läst
·
C
C.Lundin: Inte speciellt konstigt att man anser att två månader inte räcker. Ska alla få hoppa av för att ett projekt blir försenat innebär det ju i princip att man lika gärna kan bygga på spekulation, vilket givetvis aldrig skulle ske.
15 svar · 3,6k läst
S
Strontus: [citat] Och den regeln gäller dessutom bara inom detaljplanerat område.
40 svar · 8,9k läst
·
pacman42
pacman42: Personen har nu avlidit. På bilden i AB så ser det ut som att personen kört för nära kanten och att klipparen därför vält ned. Har svårt att se att detta skall belastas golfbanan i Barsebäck.
5 svar · 1,5k läst
R
Longar: [citat] Tack så mycket för denna rekommendation, jag tror att den kommer att vara mycket användbar för mig, liksom många andra
95 svar · 18,7k läst
R
Longar: [citat] [citat] Det verkar för mig att i en sådan situation skadar det verkligen inte att vara mer uppmärksam på sådana bagateller, det är bra att du förstår detta
236 svar · 62,9k läst
·
jonmo
jonmo: Jag försöker få klarhet i vad som egentligen gäller för detta nu. Jag står i begrepp att bygga ett komplementhus i vilket jag vill installera en vintage-kamin från exempelvis http://kaminhuset.net/index.html eller http://www.kaminkultur.se/index.html. För att få bygglov krävs att jag skickar in databladet för kaminen samt spec på vilken skorsten jag ska installera. Vad kan kommunen
8 svar · 3,2k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: En friskrivning är väl en friskrivning? Förstår inte vad som ska vara fel i att sälja en lägenhet med friskrivning. Men att sälja hus med enstegstätade fasader och låta köparna ta smällen. Det går bra....
1 svar · 1,3k läst
K
karlanka: Inte orkat läsa hela tråden. Vi har en sommarstuga, och på 90-talet fick vi kommunat VA. Avloppet var det tvång på, betala på direkten och anslut inom 2 år. Det var få protester - och vattnet i havet blev påtagligt bättre på några år. Rätt tätbebyggt, stenkistor och höjd standard med tvättmaskin mm var för mycket för marken att ta hand om. Nu kunde vi bygga till med vattentoa
88 svar · 15,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Om en vecka löper övergångsperioden ut och då börjar utsläppskrav gälla för bla braskaminer, men vedspisar tas bort. Du kan läsa artikeln här: Snart omfattas inte längre vedspisar av utsläppskraven
0 svar · 816 läst
Cancerman_777
Cancerman_777: [citat] I en ständigt stigande marknad så är det alltid en fråga om att ha råd eller ej. Inte minst med tanke på att pensionärer inkomst sjunkit från deras yrkesinkomst. Jag är ytterst tveksam till att de personerna hade haft råd att flytta även om flyttskatten hade försvunnit. Återigen; då hade ALLA på marknaden som också sålt haft mer budpengar, så situationen hade varit
78 svar · 7,3k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Nja, det finns flera oberoende rapporter som visar på att det LENR (populärt kallat kall fusion) finns (bland annat finns patent i området från NASA). Men det finns ingenting som visar på att det är användbart än, även om flera företag säger sig ha något på gång (vilket de sagt i flera år). Det finns teorier rörande vad det är som händer också, men de är svåra att
47 svar · 13,6k läst
L
lestridh: Precis. Det är viktigt att vara noggrann med begreppen. Hoppas denna tråd kan hjälpa till i ämnet. Tack för era bidrag.
24 svar · 20,2k läst
O
Oxymoron: Finns det någon uppdaterad information om det här som är aktuell 2019. Känner mig helt vilsen när det kommer till att installera tv.
26 svar · 6,4k läst
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Man får undantag om tomten anses för svår. Dock så gäller kraven invändigt på plan ett. Egen erfarenhet.
13 svar · 3,0k läst
·
Lucky2015
Lucky2015: * Undvik att betala i förskott. Använd bankgarantier istället. Det finns för många oseriösa hantverkare, tyvärr. Om förskottsbetalning ändå genomförs: 1. Ta en kreditupplysning på företaget. 2. Kontrollera om företrädarna i bolaget har några andra aktiva bolag eller konkurser bakom sig. 2. Kontrollera med skatteverket att de har F-skatt och faktiskt betalar in skatt. 3.
1 svar · 2,9k läst
D
Du och 19till: Nej bara ökningar.
3 svar · 1,4k läst
S
Squall Leonhart: 5 år gammal artikel. Hur ser marknaden ut idag? Dyr och tveksam kvalité som i artikeln eller?
1 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.