Flygaska avger mer radioaktivitet än kärnkraftsavfall.

Det svenska högaktiva avfallet skulle rymmas i två normalstora villor. Att det skulle utgöra hotet mot vår framtid är så häpnadsväckande idiotiskt att man baxnar. Hur kan så många människor ha blivit så hjärntvättade?

Avfallsproblemet löstes för över 40 år sen. Det som återstår är byråkrati och aktivism.

Om vi bara dumpade det i skogen (vilket vore olämpligt) skulle det fortfarande bara ha mycket lokala effekter.

Ingen annan industrigren har så högt säkerhetstänkande. Så att det blivit absurt dyrt att bygga reaktorer i EU och USA.
Samtidigt som ingen blir sjuk eller dör av radioaktivitet.
(Däremot förlänger man livet på en del med hjälp därav)
 
Och där gick strömmen här nere i söder.
Än är att man får vänja sig vid detta nu...
 
harry73
Nefrums Nefrums skrev:
Och där gick strömmen här nere i söder.
Än är att man får vänja sig vid detta nu...
Då har ni säkert eon. Företaget som hellre klagar på andra och höjer priserna istället för att underhålla nätet.
Vi har skånska energi och nästan aldrig avbrott
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
Vi har kraftringen. Och har nästan heller aldrig avbrott. Med det verkar vara ganska lokalt, bara 5000 hushåll.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.