Va det inte samma sak förra året?
 
BirgitS
P Prodigys skrev:
Va det inte samma sak förra året?
Just före jul var det Comhem som inte kom överens med TV4 (Telia) om att sända de kanalerna. Tidigare har andra leverantörer haft problem med att komma överens med Discovery Network.
 
Vem kollar ens på linjär tv nuförtiden?
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
S slugger75 skrev:
Vem kollar ens på linjär tv nuförtiden?
Jag gör det.
Men varför frågan?
 
  • Gilla
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Vem skulle överhuvudtaget vilja titta på Kanal 5?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
S Skandiamannen skrev:
Vem skulle överhuvudtaget vilja titta på Kanal 5?
Kan du förklara hur du tycker att ditt inlägg för diskussionen framåt?

Menar du att ingen tittar på Kanal 5 frivilligt?
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Ok, jag förstår givetvis att det finns människor som tittar på Kanal 5. Inlägget var bara ett försök att på ett ngt provokativt sätt framförs min egen åsikt om kanalen och dess utbud, var tydligen känsligt. Jag ska undvika sådant i fortsättningen :sweat:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Keld och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Känsligt? Knappast. Har inte tittat på Kanal 5 på säkert 15 år, men har svårt att se meningen med ditt inlägg.
 
  • Gilla
  • Haha
TreeView och 3 till
  • Laddar…
jag slö-tittar på discovery kanalerna, tex Kindig Customs som jag tycker är kul, bla för att de är attans så skickliga hantverkare.

men om Telia inte håller sitt avtal, kan jag kräva en prisreduktion då ?
Att titta på film som en ersättning för slötittande funkar inte.
 
N
S slugger75 skrev:
Vem kollar ens på linjär tv nuförtiden?
Jag gör det till övervägande delen och då främst för att jag i Sverige inte kan ta emot de kanaler jag vill se på annat sätt än via parabol (till 90 % brittiska kanaler).
 
BirgitS
H hyggabus skrev:
men om Telia inte håller sitt avtal, kan jag kräva en prisreduktion då ?
Det finns säkert en klausul i avtalet mellan dig och Telia att de har rätt att göra ändringar i kanalutbudet.
 
harry73
Eftersom det händer titt som tätt att discovery försvinner hos leverantörerna, får man förutsätta att et är Discovery som satt i system att förhandla hård och låta gamla avtal gå ut utan att nya avtal finns.
Jag tror det är andra gången det hände Telia, men det har även hänt andra.

Jag tror att de skjuter sig själv i foten och att folk faktiskt upptäcker att man inte behöver dyra TV abonnemang och att man klarar sig bra med playtjänster, netflix, HBO, mm ofta till lägre kostnad.

Får se hur det blir. Förlängde mitt CD-abonnemang med 24 månader (för halva priset) men kan inte garantera att jag kommer att fortsätta med den därefter.
Såklart finns det sevärda program på Kanal5 eller Discovery, men det finns tillräckligt många sevärda alternativ på annat håll med.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.