3 116 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Fick köket betalat av skattepengar
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
En statligt anställd fick nytt kök genom att dölja kostnaden i ett byggprojekt.
Du kan läsa artikeln här: Fick köket betalat av skattepengar
Du kan läsa artikeln här: Fick köket betalat av skattepengar
Vi får hoppas att det blir straffrättslig åtgärd också. Göteborg verkar ju som sagt ha en ordentlig fiffelkultur. Sedan har ju även Västra Götaland flest tjänstemän per invånare - så var det med den sammanslagningsvinsten.
"Både byggföretaget och Västra Götalandsregionen önskar även få kostnaden för den externa utredningen ersatt. Totalt handlar det om cirka 300 000 kronor."
Så byggföretaget vill att personen de mutade ska ersätta dem för kostnaden för utredningen som visade att de har mutat någon?
Det är fördjävligt att en offentligt anställd gör på detta sätt och det är rätt att han har förlorat jobbet, men byggföretaget borde rimligtvis inte ha rätt till någon ersättning för att en av deras anställda har mutat en uppdragsgivare.
Så byggföretaget vill att personen de mutade ska ersätta dem för kostnaden för utredningen som visade att de har mutat någon?
Det är fördjävligt att en offentligt anställd gör på detta sätt och det är rätt att han har förlorat jobbet, men byggföretaget borde rimligtvis inte ha rätt till någon ersättning för att en av deras anställda har mutat en uppdragsgivare.
Om inte betalningen består i allmän prygling på valfritt torg i Gbg.T Tilt skrev:"Både byggföretaget och Västra Götalandsregionen önskar även få kostnaden för den externa utredningen ersatt. Totalt handlar det om cirka 300 000 kronor."
Medlem
· Västernorrland
· 2 489 inlägg
En gång för länge sedan tappade jag min "analoga" dörrnyckel... Jag fick ringa en låssmed. Och tro mig, vi som bor på landet, vi fick vänta ett par timmar innan allt var fixat. Och pengar kostade det. Hua... Tur vi inte hade ett sånt digitalt lås som nämns i reportaget. Då hade nog vår väntan varit rent plågsam.
Ehhm fel tråd du svarat på defenetivt, kök .. Nyckel ??
//Goerana
//Goerana
henke-henke skrev:
En gång för länge sedan tappade jag min "analoga" dörrnyckel... Jag fick ringa en låssmed. Och tro mig, vi som bor på landet, vi fick vänta ett par timmar innan allt var fixat. Och pengar kostade det. Hua... Tur vi inte hade ett sånt digitalt lås som nämns i reportaget. Då hade nog vår väntan varit rent plågsam.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg
Infinite scroll strikes again
Klicka här för att svara