"– Jag är förtvivlad över att en medarbetare beter sig på ett sådant sätt."

Är det apropå att en medarbetare slog larm? :rolleyes:

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
Muteborgsregionen ligger i topp fortfarande...

• Gilla
FG
  • Laddar…
Vi får hoppas att det blir straffrättslig åtgärd också. Göteborg verkar ju som sagt ha en ordentlig fiffelkultur. Sedan har ju även Västra Götaland flest tjänstemän per invånare - så var det med den sammanslagningsvinsten.

• Gilla
j-o75
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det apropå att en medarbetare slog larm?
Nej, jag tolkar det som att det är den skyldiges chef som uttalar sig om den skyldige.

• Gilla
Raecer11
  • Laddar…
"Både byggföretaget och Västra Götalandsregionen önskar även få kostnaden för den externa utredningen ersatt. Totalt handlar det om cirka 300 000 kronor."

Så byggföretaget vill att personen de mutade ska ersätta dem för kostnaden för utredningen som visade att de har mutat någon? :rolleyes:

Det är fördjävligt att en offentligt anställd gör på detta sätt och det är rätt att han har förlorat jobbet, men byggföretaget borde rimligtvis inte ha rätt till någon ersättning för att en av deras anställda har mutat en uppdragsgivare.

• Gilla
j-o75
  • Laddar…
T Tilt skrev:
"Både byggföretaget och Västra Götalandsregionen önskar även få kostnaden för den externa utredningen ersatt. Totalt handlar det om cirka 300 000 kronor."

Så byggföretaget vill att personen de mutade ska ersätta dem för kostnaden för utredningen som visade att de har mutat någon? :rolleyes:

Det är fördjävligt att en offentligt anställd gör på detta sätt och det är rätt att han har förlorat jobbet, men byggföretaget borde rimligtvis inte ha rätt till någon ersättning för att en av deras anställda har mutat en uppdragsgivare.
Om inte betalningen består i allmän prygling på valfritt torg i Gbg.

Redaktionen Redaktionen skrev:
En statligt anställd fick nytt kök genom att dölja kostnaden i ett byggprojekt.

Du kan läsa artikeln här: Fick köket betalat av skattepengar
I artikeln står det anställd av VG-regionen, altså inte statligt anställd...

En gång för länge sedan tappade jag min "analoga" dörrnyckel... Jag fick ringa en låssmed. Och tro mig, vi som bor på landet, vi fick vänta ett par timmar innan allt var fixat. Och pengar kostade det. Hua... Tur vi inte hade ett sånt digitalt lås som nämns i reportaget. Då hade nog vår väntan varit rent plågsam.

Ehhm fel tråd du svarat på defenetivt, kök .. Nyckel ??
//Goerana

henke-henke henke-henke skrev:
En gång för länge sedan tappade jag min "analoga" dörrnyckel... Jag fick ringa en låssmed. Och tro mig, vi som bor på landet, vi fick vänta ett par timmar innan allt var fixat. Och pengar kostade det. Hua... Tur vi inte hade ett sånt digitalt lås som nämns i reportaget. Då hade nog vår väntan varit rent plågsam.

Infinite scroll strikes again

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Infinite scroll strikes again
mjaa verkligen! Så jäkla dumt.

S
henke-henke henke-henke skrev:
mjaa verkligen! Så jäkla dumt.
Du verkar ha rätt hög Ping också:crysmile::crysmile:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.