Alfredo Alfredo skrev:
Fast om jag informerar om varmkorv och skriver "tänk på att man kan dö en smärtsam död av att äta för mycket varmkorv" skulle nog en eller annan varmkorvsfabrikant reagera även om påståendet i sig är sant men gäller för ungefär vad som helst som är tillräckligt litet för att man ska kunna svälja det.

Men nu hoppar jag av för detta är alldeles för OT.
jag delar inte din bild om att det skulle vara en katastroferande text om parkslide, och jag menar att din jämförelse inte håller, dels då den informationen om korv är osaklig, kan inte grundas på fakta.

Håller med, något lite långt från rubrikens ämne nu. Så låt oss avsluta det här.

RACS RACS skrev:
Jag kan hålla med att det finns mycket skrivet om parkslide där det kunde ha nyanserats mer.

Men jag delar inte din uppfattning om Naturvårdsverkets text. Jag menar att den är balanserad nog. Man har i statliga myndigheter rätt så god koll trots allt på hur man (som tjänsteman) ska och bör informera, utan att sprida felaktiga rykten eller katastrofera - och ändå tala rakspråk. Det brukar snarare vara tvärtom.. inte överdrifter, just för att risker inte ska väcka panik hos folk.
Jag tycker att den är helt obalanserad. Tycker du själv att Nedanstående råd om bekämpning verkar rimlig. Totalt verklighetsfrånvänd om du frågar mig och artikelförfattarna har troligen aldrig reflekterat över hur det skulle se ut om man grävde ur en villatomt till 5 meters djup! (dagbrott)

Den går att gräva upp, men då måste man ofta ner till 3-5 meters djup för att få med allt

Dessutom skulle jag vilja se några vettiga belägg för nedanstående citat om att hus har tvingas rivas just pga parkslide, och då menar jag inte hus som redan haft bristande underhåll av andra orsaker.

Problemen den kan ställa till med är så omfattande att hus kan tvingas rivas

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Ö öringen skrev:
Jag tycker att den är helt obalanserad. Tycker du själv att Nedanstående råd om bekämpning verkar rimlig. Totalt verklighetsfrånvänd om du frågar mig och artikelförfattarna har troligen aldrig reflekterat över hur det skulle se ut om man grävde ur en villatomt till 5 meters djup! (dagbrott)

Den går att gräva upp, men då måste man ofta ner till 3-5 meters djup för att få med allt

Dessutom skulle jag vilja se några vettiga belägg för nedanstående citat om att hus har tvingas rivas just pga parkslide, och då menar jag inte hus som redan haft bristande underhåll av andra orsaker.

Problemen den kan ställa till med är så omfattande att hus kan tvingas rivas
Jag har inte i föregående inlägg sagt något om artikeln du tycker är överdriven.
Den text jag talar där, i mitt inlägg du refererar till, rör diskussionen som precis föregått, om hur Naturvårdsverket skriver om parkslide.

RACS RACS skrev:
Jag har inte i föregående inlägg sagt något om artikeln du tycker är överdriven.
Den text jag talar där, i mitt inlägg du refererar till, rör diskussionen som precis föregått, om hur Naturvårdsverket skriver om parkslide.
Sorry, läste slarvigt. Jag syftade på naturskyddsföreningen. Naturvårdsverkets text om växten verkar vara mer balanserad och sansad när jag läser den.

P
Redaktionen Redaktionen skrev:
Fastighetsmäklarinspektionen tittar närmare på ett husköp där köparna anser att mäklaren gjort fel som inte informerat om parkslide.

Du kan läsa artikeln här: Måste en mäklare informera om parkslide?
Väldigt snäll eller lättskrämd säljare som gått med på förlikning och betalat 600000.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.