Byggahus.se har testat tre fönsterputsrobotar för att se om de fungerar, hur de fungerar och vilken av dem som är bäst och mest prisvärd.

Du kan läsa artikeln här: Test fönsterputsrobot

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Ja intressant att se videon, men 3000kr för den billigaste och ett dåligt resultat blir köp suget inte starkt.
En produkt för någon med stora fönster som är svåra att komma åt.
Nej mannen får fortsätta med kärchern:crysmile:

Bra att ni gör tester!
Av resultatet att döma är den inget för mig. Men som sagt, svåråtkomliga och stora fönster kan de säkert vara bra till.Typ om man bor i lägenhet högt upp tex, med utsida man ej kommer åt. Då kan man kanske sticka ut handen och fästa den på fönstret.
Fast frågan är om man där får använda en sådan? Man får ha tillräckligt starkt och kort snöre, så den inte ramlar ner till en granne, och slår den i skallen, när den sticker ut huvudet genom fönstret för att se vad som låter. :)

anlita en fönster tvättare istället smidigt som fan i förra huset använde jag mig av RUT-avdrag

P
Är det meningen att man först skall ta fram roboten och fylla på den, dra fram en kabel leta upp något att fästa säkerhetssnöret i och sedan stå och titta på apparaten når den tar 5min på sig att putsa fönstret, och därefter göra om proceduren för nästa fönster?

Fördelen med robotar är ju att de utför sina uppgifter själva och man behöver inte göra mycket mer än att tömma skräp eller fylla på vatten ibland. Det här låter jobbigare än att putsa själv! Det må vara tråkigt men så himla lång tid tar det inte.

• Gilla
hushem och 6 till
  • Laddar…
Själv har jag köpt mig ett vanligt fönsterkit med skrapa, hink och svamp likt de riktiga fönsterputsarna har.
Har dessutom inte treglasfönster överallt så en robot hade aldrig funkat när man ändå ska skruva isär fönstren med persienner.
Tror inte man tidsmässigt sparat något alls med roboten heller. Skulle säkerligen få ladda den minst fem gånger.
Har allt som allt nästan 35 fönster

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
PeterFalun
tack för test

ännu en helt onödig maskin i nivå med lövblåsaren

• Gilla
Mats-S och 3 till
  • Laddar…
janwide
Det jobbiga med att putsa fönster är ju att putsa emellan!

Jag har haft en liknande Winbot när jag bodde i lägenhet, behovet fanns för vi hade svårtillgängliga fönster och de största var inte öppningsbara. Det hela föll på att glasen på utsidan satt infästa med en liten svart kilformad list som roboten åkte upp på och tappade sug ibland. Den ramlade inte ner men kände av det och stannade, ibland på andra sidan fönstret. Tänk på detta ifall ni funderar på att lägga tusenlappar på Winboten.

Oj, köper folk sånt här? :rofl: Jag går över våra 24 fönster på 10-15min, beroende på om ungarna följer efter. Iofs har jag drivit fönsterputsfirma. Sen att det inte händer så ofta är en annan sak. :cool: En rejäl och bra tvättpäls och en robust skviss med ett nytt och fint gummiblad så är man hemma. Händer att bronsullen hänger med runt huset ibland men mest om där är jobbiga fläckar.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Oj, köper folk sånt här? :rofl: Jag går över våra 24 fönster på 10-15min, beroende på om ungarna följer efter. Iofs har jag drivit fönsterputsfirma. Sen att det inte händer så ofta är en annan sak. :cool: En rejäl och bra tvättpäls och en robust skviss med ett nytt och fint gummiblad så är man hemma. Händer att bronsullen hänger med runt huset ibland men mest om där är jobbiga fläckar.
"Skviss"? :thinking:
;)

FredrikR FredrikR skrev:
"Skviss"? :thinking:
;)
Fönsterskrapa :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Fönsterskrapa :)
Är det dialektalt eller branschspråk? :)

FredrikR FredrikR skrev:
Är det dialektalt eller branschspråk? :)
Fackspråk, heter att man skvissar när man skrapar av fönstret. På engelska heter det squeegee :D

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Jag går över våra 24 fönster på 10-15min,
Under 37,5 sekunder per fönster. Det skulle jag vilja se! Har du funderat på att ställa upp i SM?

• Gilla
JoE1090 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.