44 714 läst ·
505 svar
45k läst
505 svar
Extrema elpriser i södra Sverige
Elen exporteras och priserna importeras, ganska enkelt!T Thomas S Eiselberg skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 642 inlägg
Det går, hos de flesta elhandelsbolag, att binda elpriset i både SE 3 och 4, men de aktuella priserna är inte direkt lockande.
193öre ink moms är väl ändå hyffsat på 4år.D djac skrev:
Inget tyder ju på att vi får se priser under 2kr kommande år med den situationen som är och det ökade energibehovet hela europa står inför.
Uppenbarligen tror elhandlarna det. Annars skulle du inte kunna binda på den nivån.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 642 inlägg
Jag skulle inte använda ordet "hyfsat" om ett sådant elpris under så lång tid. "Horribelt" känns som en bättre beskrivning.oscarwww skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 642 inlägg
Snarare elhandelsbolagen som tar höjd i sin prissättning för att det kan fortsätta vara så här höga priser under kommande år. Om det inte blir det har de gjort sig en bra hacka på alla som bundit till ett högt pris.
Kunde binda till 50öre förra sommaren på 5år. Bra deal.SågspånPappspikEternit skrev:
Klicka här för att svara