Artikelkommentarer
klaskarlsson: Nej jag hade lite svårt för bygget ska jag erkänna, ser att det mesta redan tagits upp... 1. Att förlänga plåten så den går över kanten hade inte gått att se över huvud taget så löjlig diskussion. 2. Trappan längsmed fasaden blev inte snyggt, kunde lagts på kortsidan och soldäcket gjorts större - vem orkar gå ner där nere för att sitta ute? Där tappar man utsikten också! 3.
Redaktionen: Ska du bygga till huset? Då har vi checklistan du behöver. Gå igenom punkterna på listan så att du inte glömmer något. Du kan läsa artikeln här: Bygga till huset steg för steg - checklista
Huddingebo: [citat] Samma sätt som gamla glasfiber/plastbåtar. Plasten mals ner och bränns i våra värmeverk. Restavfall är fibern av glas som kan användas som förstärkning i betong osv. Men är samtidigt ett helt giftfritt naturmaterial.
Huddingebo: [citat] Siffrorna stämmer ungefär med vad jag har sett runt om mig. Brist ger uppgång. Frågan är bara vad man gör åt det. Massor av folk i min bekantskapskrets flyttar till typ Trosa, åkerberga, Knivsta etc och pendlar och jobbar en del hemifrån.
Jay Gee: [citat] Länge sen du frågade, men alltid lika spännande: Säsong 4 avsnitt 5 var "Växthuset med ett stenhus inuti i Skurup" och uppföljning säsong 6 avsnitt 1 (börjar 15 min in). De försvinner imorgon från svtplay men kommer nog tillbaka igen. Sen tror jag att mer info finns på "Timius trädgård" på Facebook.
Strontus: Varna? och vilken han, mäklaren? Det har jag ingen aning om. Är du säker på att du citerar rätt inlägg?
Mikko58: [citat] Ja den vattenkraften lär nog behövas i Norrland framöver så mycke elkrävande industrier som planeras framöver.
Marlen Eskilsson: Den är helt intakt, inget har skadats eller ändrat sig på den.
Greger_08: [citat] Japp dom har för mycket rättigheter men inga skyldigheter.. Lexbase är ju ett bra ställe att kolla på innan man väljer hyresgäst
GlennB: [citat] Med "köpte" syftar jag ju på när pappren skrevs på, och sen var tillträdet samma dag, 12 december om jag minns rätt. Men snabbt gick det, säljaren forcerade på..
Järnkaminen: [citat] Nej det är väl det enda skyddet vi små konsumenter har att vara lojala med oss själva tillsammans och bojkotta hela elda-kedjan För vem av oss står på tur nästa gång ?
krfsm: [citat] Fast det är utdaterad information. Det var så i slutet på juni. Just nu handlar det om felsökning av ett pumpfel. (Det innebär inte att de kanske ändå hade haft en begränsning pga vattentemperatur, men det är inte den begränsande faktorn just nu.)
lunnabo: [citat] Eller så är Du så aningslös och naiv att Du försvarar grovt kriminella men inte ens inser att Du är så naiv. Du måste vara både blind och döv för att inte förstå att allt runt Sularpsfarmen var kriminellt.
kevin123456: [citat] Så du fick ingen extra taxering för ditt attefallshus ändå om dom skrev det som småhus/gäststuga? Kom dom ut på plats eller hur gick det till?
Åsa Lund: [citat] Gardena är grejer som säljs överallt, i färgmatchande utförande. Proffsen väljer dock andra fabrikat.
Redaktionen: Näst sista höjningen av styrräntan är här, enligt Riksbanken. Du kan läsa artikeln här: Höjd styrränta påverkar boräntorna uppåt
Peter787: [citat] Det är hus byggda innan byggmarknaden blev en oligopolmarknad. Sen hjälper ju alla regler som EU och vi själva hittar på, till att höja priset för nya byggen.
Redaktionen: Mäklarpanelen visar att köparna ännu än gång har övertaget i bostadsmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Mäklarpanel: Återhämtningen av bostadsmarknaden kan brytas
Redaktionen: Bostadsbyggandet i kris – värre än när pandemin var som värst. Du kan läsa artikeln här: Bostadsbyggandet på krisnivå
Stefan1972: [citat] förvisso men det innebär ju inte att man kan luta sig tillbaks för det. Nu är det ju inte alla som saltar notorna utan många sköter det bra. men de som fortsätter gör det ju enbart för att många kunder litar lite väl mycket på "samhället" Att riva upp himmel och jord för att det finns regler är det ju ingen som gör om det nu inte handlar om väldigt mycket pengar. Kan ju
AndersMalmgren: [citat] Bara historielöse idioter som säger så. Självklart måste vi ha kulturskydd som är starka och att de efterföljs. Byggherrarna ska inte få förstöra Stockholm bara för att de råkar äga mark
LoTiX: Varför verkar alla billigare hustillverkare snåla med montering av golvlisterna? I det stora hela på ett bygge så är ju monteringen av dessa en parentes, men ändå något som är väldigt synligt och en stor del av intrycket på huset. Känns lite dumsnålt?
Mikael Karlsson4999: Butikspersonalen borde ha en "namnskylt" med kunskapsnivå. T.ex Utbildad rörmokare med 10 års erfarenhet, så att man kan spara tid genom att vifta bort alla anställda som inte kan någonting.
useless: [citat] Det låter som ett det var Nergårds-Anna som gjorde installationen.
jag1: [citat] Ursäkta det sena svaret, hänger här alltför sällan. Svaret på din fråga finns främst i: rättegångskostnaderna och deras fördelning. Huvudregeln är att den part som förlorar målet ska ersätta den andra partens rättegångskostnader. Förnekar du allt som motparten påstår kommer detta medföra högre rättegångskostnader för motparten eftersom denne måste bevisa en
Kane: [citat] 1,1 MSEK i ränta? Ja då stämmer ju summan på 4 MSEK.
merbanan: Nä det måste en elektriker göra. Det är ju en fast installerad apparat.
Redaktionen: Förstukvistar och verandor kan se lite olika ut. Gemensamt för dem är att de ger ett ökat värde till huset, både praktiskt och utseendemässigt. Du kan läsa artikeln här: 7 underbara förstukvistar och verandor - smycken för huset