9 992 läst ·
145 svar
10k läst
145 svar
Ingen plan för uttjänta solcellspaneler
Kan du visa vart jag har påstått: "'miljötomtarna' som har koll på hur mycket plastpartiklar som sprids"?D djac skrev:
De jag avser med miljötomtar försöker få det att verka som att de har koll trots att de inte har den kollen, jag träffar på dessa i mitt arbete lite då och då och för min arbetsgivares skull så försöker jag att bita mej i tungan istället för att påpeka bristerna i deras resonemang/kompetens.
Det var du som ledde mig till detta genom att skriva så, 'Jag är ganska säker på att miljötomtarna räknar in slitaget på dina gummisulor(naturgummi?) till utsläppet av mikroplaster(mikropolymerer).'maxmsm skrev:Kan du visa vart jag har påstått: "'miljötomtarna' som har koll på hur mycket plastpartiklar som sprids"?
De jag avser med miljötomtar försöker få det att verka som att de har koll trots att de inte har den kollen, jag träffar på dessa i mitt arbete lite då och då och för min arbetsgivares skull så försöker jag att bita mej i tungan istället för att påpeka bristerna i deras resonemang/kompetens.
Du sa att miljötomtar sitter och räknar på utsläppet av mikroplaster, då trodde jag att du menade att 'räkna på' betyder just det du sa.
En klar feltolkning, sedan så kan jag upplysa dej om att naturgummi inte är plast...D djac skrev:Det var du som ledde mig till detta genom att skriva så, 'Jag är ganska säker på att miljötomtarna räknar in slitaget på dina gummisulor(naturgummi?) till utsläppet av mikroplaster(mikropolymerer).'
Du sa att miljötomtar sitter och räknar på utsläppet av mikroplaster, då trodde jag att du menade att 'räkna på' betyder just det du sa.
De värsta miljötomtarna är de som är relativt nyutexaminerade och anställda på kommunerna, deras specialitet är att sila knott och svälja blåvalar...
Glasfiber är i princip omöjligt att återvinna. Det finns metoder som det forskas på. Men som all plaståtervinning är det mycket utmanade att få ekonomi i det då det finns så mycket ren råvara till lågt pris och med bättre prestanda.
Glasfiber brinner dessutom inte, så det går inte att energiåtervinna som annan plast.
Glasfiber brinner dessutom inte, så det går inte att energiåtervinna som annan plast.
Klicka här för att svara