Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Freedom for the people Mark- och miljödomstolen! Är det något som vi verkligen behöver eller borde det läggas ner? Ni bestämmer.
Ej verifierad: Skrivet av: Erp Kommunen tillför en del. Men inte så mycket som man kan tro. Vem lider av att det är väggar på en carport? Troligvis ingen mer än tjänstemannen på kommunen. Visst ska vi ta hänsyn till vår omgivning och inte bygga riktigt hur som helst. Som exempel på meningslöst arbete på kommunen (mina skattepengar) så ställde jag frågan om jag fick bygga ett badrum på
Ej verifierad: Skrivet av: magasinetblogg.sankt-anna.se Vi bygger själva och har "ingen" som blåser oss, men jag förstår verkligen att det minskar. De nya reglerna (2011?) är otroligt krångliga, och kraven på handikappanpassning och numera specialutbildad kvalitetsansvarig tillsammans med alla avgifter för bygglov, avlopp, förhandsbesked mm gör våra byggkostnader sammanlagt ca 20% dyrare - MINST. Och
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst En idé vore att köra texten genom ett rättstavningsprogram, tjäle stavas tjäle, inte käle.
Ej verifierad: Skrivet av: Thomas Ett tips till alla som ska plannerar att göra om sitt kök är att ringa flera olika kökstillverkare och be dom komma ut på plats och rita upp vad de tycker är bäst. De flesta kökstillverkarna gör detta gratis. När man sedan är nöjd med hur det skall vara så kan man ju köpa köket var man vill med denna plannering.
Redaktionen: Priserna på bostadsrätter i Stockholms kranskommuner har ökat kraftigt. Du kan läsa artikeln här: Prisrally i Stockholms kranskommuner
Redaktionen: Huspriserna har fördubblats, exklusive inflationen, sedan 1996 och Boverket har analyserat vad som ligger bakom detta. Du kan läsa artikeln här: Detta driver upp huspriset
Redaktionen: Majoriteten av mäklarna tror att priserna på fjällstugor kommer att minska med 5-10 procent. Du kan läsa artikeln här: 60% tror på minskade fjällstugepriser
Ej verifierad: Skrivet av: Simon Bra artikel och inspirerade skrift! "? Det har varit 75 procent pest och pina och 25 procent glädje, men samtidigt hade jag gärna gjort om det." Vet inte om jag personligen tänker bygga ett lösvirke hus eller garage, men det känns bra att folk är realistiska och inte tvekar innan såna här fina meningar skrivs ut :) Känns äkta på något sätt.
Ej verifierad: Skrivet av: DF 15 byggnader med över 5000kvm byggnadsyta. Vill inte ens fundera över driftkostnader, underhållskostnader, kostnader för att renovera upp standard till normal samt hur mycket tid man måste lägga för att det inte ska förfalla.
Ej verifierad: Skrivet av: DG Det borde självklart vara så att ingen byggare ska tjäna bättre än en sjuksköterska. Jag tror att det skulle få stor effekt på slutpriset på en normalvilla och alla andra byggen vi har i Sverige. Men än viktigare är det rimliga och det som vi svenskar tycker är acceptabelt. Det är inte ok att en byggare ska ha så höga löner som dom har idag. Att dom dessutom suger
Ej verifierad: Skrivet av: Björn Abelsson Inflation och prishöjningar brukar i de flesta fall ses som något negativt. Hur kan det vara positivt att det blir dyrare att bo?
Ej verifierad: Skrivet av: Fukthandboken 1995 År 1995 visste alltså byggbranschen att man inte skulle ha helt täta skikt ytterst i en väggkontruktion. Tex skulle en plåtfasad monteras med en luftspalt bakom. Väggen skall vara ångtätast på insidan och sedan bli allt mindre tät mot utsidan, så att eventuell fukt som läckt in i väggen kan ta sig ut utan att kondensera till vatten. I fallet med
Ej verifierad: Skrivet av: Jervnick Williams. Hej, Jag är Jervnick Williams ett privat lån långivare och vi ger lån 3% ränta nivå, erbjuder jag lån till privatpersoner och företag eller personer som är ekonomiskt ner gruppen. Det är en ekonomisk möjlighet vid din dörr steg upp idag och få en snabb titt finns ett lån. Det finns många finansieringsalternativ och supportwebbplats och fortfarande
Ej verifierad: Skrivet av: Hemulen Ja, en BR är inte bättre än sina medlemmar, och framförallt sin styrelse. många är vi som har valt bort föreningsformen till förmån för enskilt boende just för att man delegerar sitt beslutsfattande från det som är, näst familjen, det viktigaste man har; hemmet.
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Flexator drar tillbaka varsel
Ej verifierad: Skrivet av: Elektriker ABL Den privatperson som dog , efter att ha klättrat upp på ett tåg. Antalet privatpersoner som dör av 230-volt är mycket få. Det som fortfarande är stort (och kanske ökar) är bränder orsakade av el. Tyvärr kategoriseras många okända brandorsaker som (sannolika ?) elfel. Någon pålitlig statistik finns inte. Extraisolerade elutrustningar och jordfelsbrytare
Ej verifierad: Skrivet av: Tony Inte till Windowsphone 8? :(
Ej verifierad: Skrivet av: Tage Det går ännu fortare att lägga natursten limmad på nät. Blir dessutom mycket snyggare och åldras vackrare. Underarbetet är lika enkelt som för betongsten. Priset för natursten är något högre än betong men hållbart värde är ojämförligt Mvh och se gärna mer på www.gatusten.se
Ej verifierad: Skrivet av: Magnus Falk Mathias; Några dörrar är på plats men de på plan 2 väntar på montering. Välkommen förbi. Peter: Aquatron funkar bra om fallet är rätt: för mycket eller för lite funkar inte. Har justerat sättningar två gånger... Sara: Har två olika skivor i några lätt-väggar. Bra om det finns alternativ då en modell försvunnit från markanden. Hus till Hus i Alingsås
Redaktionen: Bostadsförsäljningen ökade kraftigt för Fastighetsbyrån under januari månad, storstäderna var mest populära. Du kan läsa artikeln här: Bostadsförsäljningen steg kraftigt för mäklarfirma
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Sundsvall kommun ersätter tomtköpare
Ej verifierad: Skrivet av: Peter Vi har blancolån på huset. Räntan ligger just nu på 4,10 % Mao ca 1% över bottenlånet
Ej verifierad: Skrivet av: bengt bönström Oberoende av Domen och rättsväsendets här sorgligt dokumenterade ofullkomlighet: Uppenbart, i allmänhetens intresse, förtjänar visst elementärt, byggtekniskt, fysikaliskt, att ständigt upprepas, att inpräntas! 1. Alla ytterväggar, eller yttertak för den delen, innehållande organiskt material, som trä, etc. är "mycket" känsliga för fukt! Ingen domstol
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Kanske är så att elskling har ett eget intresse i frågan......
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Värsåsvillan flyttar in hos Götenehus
Ej verifierad: Skrivet av: Helena Det skulle vara intressant att veta hur man kan bidra. Det är viktigt att målet kommer upp i HD så vi kan se hur starkt/svagt konsumentskyddet är.
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Allt fler mäklare tror på prisuppgång
Ej verifierad: Skrivet av: Byggankan Finns inga tomter kvar heller och den nya marken som kommunerna tillåter att bygga på anvisas de stora byggbolagen då kommunerna får hantera 1 st bygglov mot ett proffs istället för 50 st bygglov mot jobbiga privatpersoner. Tyvärr tror jag endast det är lågprismärken och de som bygger stora arkitektritade lyxkåkar som har en framtid bland småhusaktörerna.