Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Anders Man funderar på om, eller kanske när, det här kommer att vända trenden med utflyttning från landsbygden. Lägre bostadskostnad måste ju innebära att försörjingen är lättare och det blir en positiv utveckling om trenden vänds med jobb på dessa orter?
Ej verifierad: Skrivet av: Magnus Vem skall stå med mössan i hand då? Är det bättre om kamrern gör det? Det går inte att visa på kostnaderna i siffror, eftersom man inte vet förren det är dags att bryta avtalet. Om nu konsumentkreditlagen har givit sådan ensidig rätt till konsumenten, är det för mycket begärt att konsumenten själv skall kunna fundera ut hur mycket det kostar?
Ej verifierad: Skrivet av: Ecohouse Håller helt med! Fast 5000:- hade nog varit mer skäligt!
Ej verifierad: Skrivet av: Ecohouse Frigolit är ett handelsnamn för en produkt. Cellplast, som däremot är den rätta benämningen på det isoleringsmaterial som används i många konstruktioner och som jag antar att författaren till artikeln syftar på, kan tillverkas av olika beståndskomponenter, inklusive sådana som är brandklassade. Försäkringsbolagen letar alltid efter nya anledningar att höja
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Jonas, det är onekligen ganska förvirrat. Från Riksbankens egen sida http://www.riksbank.se/sv/Riksbanken/Organisation/Direktionen/ Från och med den 1 januari 2012 består direktionen av: Stefan Ingves, riksbankschef, mandatperiod sex år från den 1 januari 2012 Kerstin af Jochnick, förste vice riksbankschef, mandatperiod sex år från den 1 januari 2012 Lars E.O.
Ej verifierad: Skrivet av: b8q Finns det med i svarsstatistiken hur många av dessa som är ensamhushåll? Jag bara gissar att det finns fler ensamma i hyresrätter än i villor, vilket borde påverka hur stor andel av den totalt disponibla inkomsten som går åt till boende.
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Bra inlägg Thomasx, du kan vara något på spåren. För den motivering som Elina redovisar låter lite tunn.
Ej verifierad: Skrivet av: lolita Kommunen har godkänt 2 meters hög stödmur strax intill min tomt då jag har avsiktigt blivit berövad alla möjligheter att få veta om detta i förväg; stödmuren och garaget ovanpå ligger på punktprickad mark strax intill min tomt och gata - såsom en mindre avvikelse. 10 års kamp i rättsinstanser har inte lett till prövning. I ett annat fall då jag fick köpa hus
Redaktionen: Ny publikation för råd kring väsentlig ändring av brandskydd och andra åtgärder som kräver anmälan till byggnadsnämnden. Du kan läsa artikeln här: Nya VÄS1 förtydligar anmälningsplikt vid eldstad och brandskydd
Ej verifierad: Skrivet av: Malin Man kan ju tänka att om hon är lite hemma på att beskära buskar borde det bli snyggare och bättre för busken om man beskär den "åt alla håll" ist'llet för att bara kapa den rakt av vid tomtgränsen.
Ej verifierad: Skrivet av: Martin Men riv inte hela stugan då utan gör en kreativ "reparation" istället ;)
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Löjligt. En mur spelar ingen roll!
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Dystra siffror för byggindustrin
Redaktionen: Regeringen har gjort en utredning av situationen för bostadsbyggandet och resultatet är här. Du kan läsa artikeln här: Kommuners särkrav i bostadsbyggandet ska slopas
Ej verifierad: Skrivet av: Ludvig oavsett orsak består branchen till stor del av rötägg som inte ens med saneringskontrollanter på plats lyckas hålla erforderlig nivå på säkerheten.
Ej verifierad: Skrivet av: Skalman Soteld i sig-ointressant. Jag vill veta hur många hus som brunnit ner pga soteld. Att brandkåren rycker ut även vid soteld är självklart.
Ej verifierad: Skrivet av: charta77 Det är intressant att man har fått motivera varför man amorterar på huslånen. Låter nästan som om det vore korkat. Vad, vet jag, jag är ingen ekonom.
Ej verifierad: Skrivet av: anders Ännu ett fascistiskt tilltag av staten. Kostar dryga pengar att genomföra vilket både säljare och köpare förlorar på eftersom kostnaden för deklaration måste täckas upp. Pengar som annars kunde ha gått till besparingsåtgärder. Vinnare blir förstås banker, företag och statlig byråkrati.
Redaktionen: Medlemmar i TCO kommer från och med mars nästa år kunna teckna avtal om ränta som uppgår till upplåningsränta plus 0,9 procent. Du kan läsa artikeln här: Fast bolåneavtal för medlemmar i TCO
Redaktionen: Civilutskottet har röstat om regeringens förslag om andrahandsuthyrning och samtliga delar utom det gällande samtycke från bostadsrättsföreningen gick igenom. Du kan läsa artikeln här: Ja till förslag om andrahandsuthyrning
Ej verifierad: Skrivet av: cheap uggs When ugg appeared in the market, you may know the bright future of them. Nowadays ugg boots have become discount"]http://www.cheapuggstore.com/]discount uggs such a buzz in the world of fashion. It may have been the Hollywood stars that set this trend, but it did UGG"]http://www.cheapuggstore.com/ugg-classic-tall-c-183.html]UGG Classic Tall not take too long before millions
Redaktionen: I badrummet utför du många olika typer av sysslor och det gäller att ha rätt belysning för både tandborstning, rakning, sminkning och mys i badkaret. Flexibilitet blir därför ett nyckelord när du ska planera badrummets belysning. Du kan läsa artikeln här: Planera belysning i badrum
Ej verifierad: Skrivet av: realisten Utsugen: Jag försökte bara föra ett logiskt resonemang. För övrigt har jag det bra ställt; äger villa, bostadsrätt och fritidshus. Den rejäla skattesänkningen jag fått på senare år har jag lagt på utlandsresor. Inget hindrar mig alltså från att se nyktert på situationen.
Redaktionen: Köparna har fortfarande greppet om marknaden på grund av det stora utbudet. Du kan läsa artikeln här: Just nu: Det är köparnas marknad
Redaktionen: Buda i förtid eller buda i små steg för att ta hem budgivningen menar Svt-profilen Alexander Norén som skrivit boken Hög på hus. Du kan läsa artikeln här: Bästa strategin för att vinna budgivningen
Ej verifierad: Skrivet av: Kristian Byggsanktionsavgiften om 44 tkr är inte för hög. Det är skadeståndet till kvinnan som är på tok för lågt!
Redaktionen: Husköpkraften i landet stärktes under tredje kvartalet men Stockholm går mot strömmen enligt Swedbanks boindex. Du kan läsa artikeln här: Husköpkraften har stärkts i landet