E
Skrivet av: Gäst

Blir en kanonlösning....soc får betala för en lgh istället och skatteverket får in 40 000.....

E

Om det nu är så att huset inte är värt mer eller att vinsten blir så pass liten så känns det ju jäkligt dumt att tvångssälja det då familjen säkert inte får hyra lägenhet eller ta ett nytt lån med tanke på pappans skulder.

Som personen ovan skrev så kommer ju detta resultera i att det kommer kosta mer pengar för samhället, fast på något annat konto istället.

E
E

Vad sysslar skatteverket med.
Här har vi en som faktiskt försöker göra rätt för sig och betalar av rätt mycket varje månad och ändå ska dom vill dom sälja huset för att få in 36 000 kr som bara är en strunt summa i sammanhanget.
Hade han inte betalt av hade man förstått det men han försöker göra rätt för sig och då är det helt åt helvete tänkt av skatteverket.

E
Skrivet av: Petter

Själva sakfrågan är redan utredd av HD.... se mål: Ö 4076-03 från 2004
Dock är då frågan i det här fallet om FN´s barnkonvention skall kunna användas....
Jag hoppas inte det för då innebär det att det är bara att skaffa barn så slipper man betala sina skulder....
Då är det bara att skaffa en schysst nybyggd hyresrätt om har barn och sedan ge fan i att betala.... hur skulle det se ut?
nä jag vill hoppas att HD är vettiga...

E

Just i detta fallet tycker jag skatteverket gör fel med tanke på den ringa vinsten och att det betalas av rätt mycket varje månad men ger dom fan i betala ska man ta typ allt man kan,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.