1 018 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Bollebygdshus i konkurs
På konsumentens sida
· 3 624 inlägg
Efter 50 år går hustillverkaren Bollebygdshus i konkurs.
Du kan läsa artikeln här: Bollebygdshus i konkurs
Du kan läsa artikeln här: Bollebygdshus i konkurs
Skrivet av: Ingemar
Väldigt konstigt att Bollebygdshus skyller på bolånetaket.
När vi byggde 2003 så var det tyvärr så att de aldrig kom tillbaka med en offert.
Vi var seriösa kunder men de levererade helt enkelt inte.
Rejnäsvillan var otroligt kundfokuserade och vi ångrar inte det valet.
Alla inom branschen har det säkert tufft. Men jobba kundorienterat då!
Väldigt konstigt att Bollebygdshus skyller på bolånetaket.
När vi byggde 2003 så var det tyvärr så att de aldrig kom tillbaka med en offert.
Vi var seriösa kunder men de levererade helt enkelt inte.
Rejnäsvillan var otroligt kundfokuserade och vi ångrar inte det valet.
Alla inom branschen har det säkert tufft. Men jobba kundorienterat då!
Skrivet av: DG
Husbyggare i ett nötskal! Allt är alla andras fel! Ingen självkritik som tar i beaktan att vi kunder tycker att ni byggare är fifflare som lurar kunder i parti och minut.
Byggbranschens VD;ar har noll insikt i vad det verkliga problemet är. Det är inte priset utan kvaliteten på varan och kundvården efter köp som i alla tider har varit under all kritik. Lura, fiffla och skyll på andra är så som byggbranschen har fungerat i decennier! Pinsamt!
Husbyggare i ett nötskal! Allt är alla andras fel! Ingen självkritik som tar i beaktan att vi kunder tycker att ni byggare är fifflare som lurar kunder i parti och minut.
Byggbranschens VD;ar har noll insikt i vad det verkliga problemet är. Det är inte priset utan kvaliteten på varan och kundvården efter köp som i alla tider har varit under all kritik. Lura, fiffla och skyll på andra är så som byggbranschen har fungerat i decennier! Pinsamt!
Skrivet av: DT
Det är väl lätt att som företagare tycka att allt är andras fel, och sedan glömma att anpassa sig till marknaden. Såg en spännande artikel om ett husföretag som verkar ha förstått att när nya regler kommer så måste man tänka nytt. länk till artikeln: http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.2357979-de-gjorde-landets-forsta-hu...
Det är väl lätt att som företagare tycka att allt är andras fel, och sedan glömma att anpassa sig till marknaden. Såg en spännande artikel om ett husföretag som verkar ha förstått att när nya regler kommer så måste man tänka nytt. länk till artikeln: http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.2357979-de-gjorde-landets-forsta-hu...
Skrivet av: noone70
Tycker det är något som är genomgående för dagens samhälle... det är alltid någon annans fel om någonting går snett, man förväntar sig att någon annan ska lösa proiblemen åt en... tex staten/regeringen mlf ska fixa jobb, bostad, försörjning åt en osv...
Om man som några skrev tidigare, inte har haft en bra service så är det inte så konstigt att kunderna uteblivit när marknaden inte har varit så bra.
Tycker det är något som är genomgående för dagens samhälle... det är alltid någon annans fel om någonting går snett, man förväntar sig att någon annan ska lösa proiblemen åt en... tex staten/regeringen mlf ska fixa jobb, bostad, försörjning åt en osv...
Om man som några skrev tidigare, inte har haft en bra service så är det inte så konstigt att kunderna uteblivit när marknaden inte har varit så bra.
Klicka här för att svara