Efter 50 år går hustillverkaren Bollebygdshus i konkurs.

Du kan läsa artikeln här: Bollebygdshus i konkurs
 
E
Skrivet av: Ingemar

Väldigt konstigt att Bollebygdshus skyller på bolånetaket.
När vi byggde 2003 så var det tyvärr så att de aldrig kom tillbaka med en offert.
Vi var seriösa kunder men de levererade helt enkelt inte.
Rejnäsvillan var otroligt kundfokuserade och vi ångrar inte det valet.
Alla inom branschen har det säkert tufft. Men jobba kundorienterat då!
 
E
Skrivet av: Gäst

Ja, det blir ju bara tramsigt att skylla på de regler som alla andra hustillverkare också måste rätta sig efter.
 
E
Skrivet av: DG

Husbyggare i ett nötskal! Allt är alla andras fel! Ingen självkritik som tar i beaktan att vi kunder tycker att ni byggare är fifflare som lurar kunder i parti och minut.
Byggbranschens VD;ar har noll insikt i vad det verkliga problemet är. Det är inte priset utan kvaliteten på varan och kundvården efter köp som i alla tider har varit under all kritik. Lura, fiffla och skyll på andra är så som byggbranschen har fungerat i decennier! Pinsamt!
 
E
E
Skrivet av: noone70

Tycker det är något som är genomgående för dagens samhälle... det är alltid någon annans fel om någonting går snett, man förväntar sig att någon annan ska lösa proiblemen åt en... tex staten/regeringen mlf ska fixa jobb, bostad, försörjning åt en osv...
Om man som några skrev tidigare, inte har haft en bra service så är det inte så konstigt att kunderna uteblivit när marknaden inte har varit så bra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.