Redaktionen
Redaktionen: Två av Fibaros produkter beläggs med försäljningsförbud efter att Elsäkerhetsverket upptäckt för klent tilltaget isolationsavstånd. Du kan läsa artikeln här: Strömställare och dimmer av märket Fibaro får försäljningsförbud
0 svar · 885 läst
Redaktionen
Redaktionen: Svartbyggets sanktionsavgift var beräknad på bostadshus, men länsstyrelsen anser det vara ett komplementhus. Du kan läsa artikeln här: Rekordstor byggsanktionsavgift sänks
0 svar · 662 läst
C
cecar33: Jag kan även meddela att vi uppfunnit färg-TV, mobiltelefoner och låsningsfria bromsar till bilar. Så jag måste tacka för denna fina artikel som någon grävt fram i något arkiv.
3 svar · 1,3k läst
M
Modig: Tyvärr gäller Avanza-erbjudandet bara deras private banking-kunder som har minst 3 miljoner sparat hos dem. Annars är det ju kanon, som gamla goda tiders räntepåslag:-)
14 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mellan 1 oktober-30 april är det bäst säsong för den som behöver mäta radonhalten i sin bostad. Du kan läsa artikeln här: Perioden för att mäta radon inledd
0 svar · 526 läst
S
steve5432: Fint hus, men trädgården känns väldigt långt ifrån "japansk"...
10 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Höstlovet är här och så även årets värsta inbrottsvecka. Du kan läsa artikeln här: Veckan då det sker flest inbrott
0 svar · 576 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Här är vinnaren av Rödfärgspriset
0 svar · 573 läst
R
gäst: Märk bara grejjer som är dina, allt annat är brottsligt enl polisen. Som allt annat: Blanda inte det privata m det proffesionella så slipper du dina sådana funderingar. Om man läser på engelska sidor ska det finnas 3 olika former. Lack spray o fett. De första två härdar = du får det inte på dig.
14 svar · 1,7k läst
mycke_nu
mycke_nu: [citat] Så länge det finns återbetalning av skatt så kommer det att finnas fusk. Momsfusk är troligen mest utbredda, jag kan tex skriva -100 000 på momsdeklarationen och vips så har jag pengarna på kontot. Det enklaste sättet att bli av med skattefusk är att sänka skatterna. Det sämsta är att höja dem. Högre skatter -> mer fusk -> större kontrollapparat -> fler straffade -> ..
6 svar · 1,2k läst
R
ClaudiaS: samma sak här faktiskt, mjölbaggar i fönsterkruka med en blomma med stam. Kastade den direkt.
5 svar · 5,4k läst
M
mr_bygg: Jag tycker det är sunt att man diskuterar belåningsgrad, men jag kan tycka att dagens fyrkantiga regler är lite knepiga och är ett hinder för yngre med bra inkomster men som inte har ett kapital att gå in med. När det gäller diskussionen om amortering så känns det många gånger som om det är olika världar som möts. I ena änden så finns det husköparen som exempelvis köpt sitt hus
4 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Historiskt många mäklare anser att det låga utbudet är det som just nu påverkar bostadsmarknaden mest. Du kan läsa artikeln här: Lågt utbud påverkar mest
0 svar · 576 läst
nimhed
nimhed: [citat] Jag vet att du har mest rätt i verkligheten. Det är nog mer en önskan från mig att bankerna mer hade värderat en "säker kund". Det hade ju om inget annat varit en signal till kunderna om varsamt lånande. När det gäller din jämförelse med byggare, tror jag att en byggare som vet att en kund är pålitligt med betalningarna får större rabatter.
8 svar · 1,4k läst
R
ryttarinnan: vad hade du för snickare som kunde fixa det så billigt. vi vill bygga till ca 4 x 7 metet ich så 1 1/2 plan som ska innerhålla ett större kök. ett gästrum bredvid köket ich ett stort extra rum på övervåningen men är nyfiken på vad en sådan tillbyggnad kan kosta . ll
3 svar · 1,3k läst
R
ion: Huset var i alla fall sågat.
17 svar · 2,3k läst
S
Squall Leonhart: I mitt fall så har problemet med trådlöst varit att hastigheterna är så styrda av drivrutiner och stöd från tillverkare. Trådbunden uppkoppling har sedan flera år tillbaka följt standarder och drivrutinerna är så stabila att problem sällan uppstår. Har man istället trådlösa lösningar så blir man mer beroende av tillverkare, drivrutiner och stöd av standarder. Man har telefoner
22 svar · 2,5k läst
R
ion: En del människor har för lite att göra. Fredrik hade ju ett alternativ innan renoveringen började, dåliga elledningar har startat bränder förut. Se det inte som ett tips på hur man kan göra, jag menar bara att i det här fallet har ägaren jobbat med huset helt ärligt och öppet, klart han har rätt att bli förbannad då, när nån sätter käppar i hjulet. Hade han verkat oärligt
2 svar · 927 läst
N
Nerre: Att solceller rasar i pris just nu beror väl på prispressen från de subventionerade kinesiska panelerna?
36 svar · 3,8k läst
Staffan_V
Staffan_V: Vellinge... Say no more.
6 svar · 3,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mark- och miljööverdomstolen dömde rakt i motsats till alla andra instanser, och husbygget blev ett svartbygge. Du kan läsa artikeln här: Började bygga men blev av med bygglovet
0 svar · 717 läst
Redaktionen
Redaktionen: Forskning visar att olycksantalet är större under vintern trots att fler byggprojekt sker under sommarhalvåret. Du kan läsa artikeln här: Vintern farligaste årstiden för byggjobbare
0 svar · 544 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Citat från http://www.dagensjuridik.se/2014/10/vem-som-helst-kan-fa-agandet-till-sitt-hus-kapat Och ett gammalt fall (som kanske redan berörts) http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/sa-kapades-birgits-hem_7001995.svd
14 svar · 2,6k läst
N
NoiseMaker: "...troligen främst under 2013."?
1 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bostadspriserna fortsätter uppåt, men uppgången för huspriserna har trappats av. Du kan läsa artikeln här: Säljarens marknad: Bostadspriserna klättrar vidare
0 svar · 652 läst
R
gäst: Hej, det är nog inte helt lätt att vara arkitekt, olika arkitekter har olika lösningar, men ändå, slutprodukten kan bli bra , beroende på vad kunden önskar sig. Jag som kund vill kunna nyttja en arkitekts kreativitet på bra lösningar, inte att jag kommer med förslag som sedan arkitekten endast säger ja tack till. Mvh Elektrikern
4 svar · 2,0k läst
G
Gnesta: Jag har haft Folksams villaförsäkringen i snart 10 år som tur är har jag inte behövd använda den, däremot äger jag också en bostadsrätt även här har jag tyvärr Folksam ! Vi fick en fuktskada orsakad av grannen ovanför och vad det gäller ersättningen har det absolut inte varit några bekymmer och Folksam har betalat allt utan frågor! Men tyvärr är Folksams entreprenörer som
6 svar · 5,4k läst
R
Mattias.: Fast by har England och Sverige nästan samma årliga nederbörd, det är nog bara ett rykte att det regnar mycket där: http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/figures/average-annual-precipitation
19 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Inreda romantiskt badrum
0 svar · 837 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.