G
Mycket sunt! Visar att lokala byggnadsnämnden och politikerna i Vellinge kommun har bättre verklighetsuppfattning än Stefan Attefall (f.d riksdagsledamot) i riksdagen. Det är viktigt att värna om kultur, och tradition. Medborgarna vill inte ha livsmiljön söndertrasad av en oövertänkt lagstiftning... som dessutom inte tog hänsyn till remissinstanserna som tillfrågades.

Den här lagen stressades fram. Alliansen visste redan på förhand att man skulle få lämna regeringstsällningen 2014, och lagen forcerades fram maximalt.

Friggebo(d) framstår som ett geni jämfört med Attefall.
 
I praktiken är det väl så att vad "medborgarna" vill ha, är frihet att göra som de själva vill, samtidigt som grannarna absolut inte ska ha samma rättighet...
 
G
Mina grannar ville helt plötsligt bygga ut ett garage (större och högre) i vår tomtgräns till extra bostad. Det ligger nära vår uteplats. De trodde att de kunde göra det utan bygglov.
Nu är de som väl är förnuftiga människor, så efter att vi sagt nej, så accepterade de det. Inom 4,5m från tomtgränsen behövs alltid bygglov vad jag förstått.

Men andra människor som inte bryr sig om grannarna kan lätt få för sig att man kan bygga hur som helst.
 
G
Atterfallhus blir dyrt

Plan och bygglagen beräknat byggsanktions avgiften för att uppföra ett

Attefallhus utan startbesked till 13 000 kronor, samt avgift för att

uppföra en bygglovsbefriad tillbyggnad utan startbesked på en- eller två

bostadshus på 15 kvadratmeter till 22 000 kronor, säger flera

kommuner.
 
Vellinge... Say no more.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.