H
heimlaga: Du får ta bort en nolla på bilpriset och kan ändå köpa en betydligt dyrbarare bil än den var som jag har kört 200000 km med under 16 års tid. Ett hyggligt hus på egen tomt behöver inte heller kosta tre miljoner om man inte har gjort ett medvetet val att man vill göra av med så mycket pengar. Det går bra att få upp ett skapligt hus åt sig för under halva den summan plus tomten.
15 svar · 3,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: PTS: Abonnemang som först är gratis och sedan kostar pengar i 24 månader följer inte Lagen om elektronisk kommunikation. Du kan läsa artikeln här: PTS anser att Canal Digital och Viasat inte följer lagen
0 svar · 797 läst
Redaktionen
Redaktionen: TMS ser hot mot nyproduktionen från skärpta amorteringskravet. Du kan läsa artikeln här: Skärpt amorteringskrav får kritik från flera håll
0 svar · 886 läst
Redaktionen
Redaktionen: Vad kostar ett attefallshus om du köper det helt eller delvis färdigbyggt? Och hur lång tid tar det att få det på plats? Vi har undersökt saken genom att titta närmare på 10 erbjudanden från tillverkare av attefallshus. Du kan läsa artikeln här: Attefallshus - priser och leveranstider Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det
0 svar · 1,6k läst
K
Kallebo: Konstigt med dörrarna. Här klagade KA på att jag inte kunde låsa dörren vid sitt första besök (när stommen var rest) trots att jag varken hade fönster eller fasad. Hade tjuvarna inte orkat klättra igenom ett fönsterhål hade de kunnat skära sönder vindväven, men tydligen finns det ett stort signalvärde i en låst dörr :)
4 svar · 1,7k läst
E
Eld: Jag har ett vinlagringsskåp med ett lås som bara varit låst en enda gång. Det var när jag hade visning av min förra lägenhet för 18 år sedan... jag har fortfarande samma skåp. Det har faktiskt varit igång sedan 1994.
3 svar · 2,9k läst
J
J-stedt: Snyggt arbete, men lite väl kalt och hårt utomhus. Påkostade material. Verkar trevligt inomhus, men frågetecken för den syra och inte särskilt effektiva spisfläktanläggningen.
4 svar · 2,7k läst
H
hul: [citat] Detta är ett vanligt misstag hos amatören och hemmabyggare vilket självklart är förståeligt men en som ska fungera som proffsrådgivare borde veta bättre, något annat är löjligt. Totalentreprenad och Utförandeentreprenad är två olika entreprenadformer. Totalentreprenad: Entreprenad där entreprenör i förhållande till beställaren ansvarar för projektering och utförande
17 svar · 9,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Här är vinnarna på husmarknaden sett ur ett femårsperspektiv. Du kan läsa artikeln här: Här steg huspriserna mest sista 5 åren
0 svar · 1,0k läst
Cheesen
Cheesen: Finns det ingen statistik för dom nordligaste kommunerna?
1 svar · 904 läst
E
Enolf: Ett konstverk!
8 svar · 3,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Så här tänker hushållen om huspriserna och boräntan framöver. Du kan läsa artikeln här: Andelen hushåll som tror på stigande priser minskar
0 svar · 744 läst
S
Squall Leonhart: Hade det varit mer okej om mäklaren lagt till ett "kanske" framför men haft kvar det spekulerade värdet? "Fastigheten går kanske att stycka av till mindre tomter som kan säljas för 1,5 miljoner/styck" Jag bara tänkte nu då jag själv sett en eller ett par annonser (Hemnet) på fastigheter härikring där man skrivit att de stora gårdarna kanske går att stycka av och tjäna en slant på.
2 svar · 1,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Internationellt sett har vi en del saker som ligger bra till i pris (varor som är utsatt för en hård inhemsk konkurrens), det är t.ex. den mesta hemelektronik, det är ingen större ide att importera stereoapparater, TVapparater och datorkomponenter. Bensin är också en vara som vi ligger ganska likvärdigt med de flesta europeiska länder (alla har lika stort skattetryck). Byggvaror
49 svar · 5,0k läst
·
O
Odjuret: [citat] Bara om det är en betongmur emellan.... samt några mil :)
7 svar · 2,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Medan priserna på bostadsrättsmarknaden bromsar in fortsätter husmarknaden att vara glödhet. Du kan läsa artikeln här: Upp upp upp för huspriserna
0 svar · 834 läst
harry73
harry73: Jag fattar ingenting. Sökte på ingripandebesked i PBL och det verkar vara en sammanställning av åtgärder som har utförd . Så jag förstår inte hur kommunen kan neka ett ingripandebesked, men jag förstår varför man inte kan överklaga det. Sedan hittar jag inget om en begäran om ingripandet. Är det någon som är bättre insatt vad som hände och vad som är problemet?
2 svar · 4,3k läst
R
Robert-san01: Kollade i papperen och för konsumenten är det viktigt att växelriktaren uppfyller och är certifierad för EN 50438:2007 samt SS-EN 50438 SEK TK8. Skensystemet är ändå av vikt att det är testat och passerat testet så det håller enligt de infästningar och dimensioneringar som tillverkaren anger. Detta tycker jag börjar bli en viktig punkt då många tillverkare inte har helt koll på
47 svar · 7,7k läst
martin43
martin43: [citat] Det är det enda sättet att sluta störa sig på tekniska verkens fasta avgift på 6000 kr vilket innebär att fjärrvärmen kostar ungefär lika mycket som direktverkande el!!! Har man pool är det ju perfekt dock.
12 svar · 9,0k läst
·
harry73
harry73: [citat] Jag är långt ifrån säker, men kan det vara detta huset? [bild]
13 svar · 5,7k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Experterna tycker att det är dags att höja reporäntan. Du kan läsa artikeln här: Dags för boräntorna att gå upp igen?
0 svar · 854 läst
Redaktionen
Redaktionen: Förslaget om ett skärpt amorteringskrav möter motstånd från två håll. Du kan läsa artikeln här: Det nya skärpta amorteringskravet kritiseras
0 svar · 767 läst
Anna_H
Anna_H: Nu är det ju i så gott som samtliga fall som JAG diskuterar så att stranden inte är privatägd, om vi inte räknar de stora skogsbolagen och kommunerna som privata ägare.
27 svar · 3,0k läst
R
Riggen: [citat] http://www.kuriren.nu/nyheter/kiruna/hit-ska-kiruna-kyrka-flyttas-8633469.aspx
5 svar · 1,7k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Det är nog i det nödvändigt att flytta avgiften från TV-apparatinnehav till en mer allmän skatt av rent pragmatiska skäl. TV förlorar tittare och det blir allt mindre klart vad som är en TV-produktion eller något annat. SVT och SR försöker ju expandera på nätet för att inte bli irrelevanta och det retar gallfeber på tidningarna som redan flyttat från print till nätet. Så
148 svar · 12,8k läst
Krilleman
Krilleman: Vi har också extremt svårt att rekrytera folk på rörsidan. Ingen kompetent personal finns att tillgå. (Alla som bara är lite självgående har ju redan jobb) Dock så har vi provat med lite folk utifrån (läs icke svensk personal). Tyvärr har dom inte den kunskap som krävs för att arbeta enligt våran svenska standard. Dels är det språkproblem, men så har vi även väldigt mycket
4 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Q-märkt hus fick felaktigt monterat tak eftersom byggföretaget följde gamla takets design - kritiseras av ARN. Du kan läsa artikeln här: Byggmissar gör att företag får betala tillbaka 40 000 kronor
0 svar · 811 läst
B
b8q: Många lantmätare har väl läst fem års civilingenjörsutbildning i Lund eller Stockholm. Då kanske 30 000 inte är så mycket mot vad de kan få i privata sektorn.
7 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Senaste E-barometern visar att bygghandeln på nätet är en av de branscher som växer snabbast. Du kan läsa artikeln här: E-handeln av byggvaror ökar kraftigt
0 svar · 797 läst
H
H.L: Fin betongträdgård. Sen kan jag inte bestämma mig för vad jag tycker om huset. Men roligt med människor som vågar göra något annorlunda!
3 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.