Byggahus.se

Troligt att radio- och TV-avgiften skrotas

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. S
    Medlem Nivå 4
    Frågan för (s) är hur de ska sälja in det här i Kiruna där dagens avgift administreras? Vilken form av kompensationsjobb kommer att erbjudas och till vilken kostnad?

3. J
    Medlem Nivå 10
    • Laddar…
  4. P
    Medlem Nivå 7
    det var ju dags.. så slipper de som inte ens har en teve bli jagade..

5. Duttarmajster
    Renoverare · Nivå 5
    på tiden!

6. catherineb
    Husägare Nivå 8
    Va i H.... Så vi som varken har tv eller någon form av mottagare ska behöva betala för eländet via skatten??

• Laddar…
  7. P
    Medlem Nivå 5
    skrota hela public service istället.
    eller privatisera skiten.
    surt att tvingas betala för något man inte använder sig av.

"oberoende" my ass...

8. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Men du slipper bli trakasserad av radiotjänst, alltid något ? ;)

9. catherineb
    Husägare Nivå 8
    Tack liksom.

10. P
    Medlem · Nivå 14
    Det var väl ändå på tiden! "Avgiften" för TV-innehav har varit en dold skatt under lång tid, ett sätt för politikerna att mörka skattetrycket som så många andra företeelser.

Sen får ni ursäkta, men snacket om att "varför ska jag betala för något jag aldrig använder" håller inte i Sverige. Det är otroligt mycket grejer vi betalar för via skatter som vi aldrig använder, det är så det fungerar i ett välfärdssamhälle. Jag har inga barn, men jag betalar för barnbidrag, jag läser aldrig böcker men jag betalar för bibliotek, jag är inte med i några föreningar men jag betalar för föreningsstöd osv osv.

Public service är en del av vårt välfärdssamhälle, så det är självklart att det ska bekostas med skattemedel. Det kommer spara stora pengar också, eftersom Radiotjänst då kan läggas ned...en myndighet som i det närmaste kan sägas använder sig av maffiametoder när de jagar medborgarna.

Redigerat 28 aug 2017 17:05
  11. U
    Anonym
    De är ju väldigt dumt, vem tusan vill se så dålig tv eller program och behöva betala för skiten med.

• Laddar…
  12. V
    Anonym
    Bevisligen har du en mottagare, eller vill du hävda att du sitter du på biblioteket och skriver detta? ;-)

13. D
    Besserwisser · Nivå 22
    Byggahus är inte TV

14. P
    Medlem Nivå 5
    har du missat att datorer surfplattor och telefoner är undantagna denna avgift?
    syftet med dessa aparater är inte att se SVT

• Laddar…
  15. L
    Medlem Nivå 4
    lägg det på skatten men ta bort 75% av SVT. Ta bort det som privata kan leverera och sälja.

behåll bara dokumentärer, sämmhällskritik, nyheter och mellodifestivalen.