12 782 läst ·
148 svar
13k läst
148 svar
Troligt att radio- och TV-avgiften skrotas
Sida 1 av 10
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Public service-kommittén vill att licensen för radio och TV betalas via skattsedeln i framtiden.
Du kan läsa artikeln här: Troligt att radio- och TV-avgiften skrotas
Du kan läsa artikeln här: Troligt att radio- och TV-avgiften skrotas
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Va i H.... Så vi som varken har tv eller någon form av mottagare ska behöva betala för eländet via skatten??
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Det var väl ändå på tiden! "Avgiften" för TV-innehav har varit en dold skatt under lång tid, ett sätt för politikerna att mörka skattetrycket som så många andra företeelser.
Sen får ni ursäkta, men snacket om att "varför ska jag betala för något jag aldrig använder" håller inte i Sverige. Det är otroligt mycket grejer vi betalar för via skatter som vi aldrig använder, det är så det fungerar i ett välfärdssamhälle. Jag har inga barn, men jag betalar för barnbidrag, jag läser aldrig böcker men jag betalar för bibliotek, jag är inte med i några föreningar men jag betalar för föreningsstöd osv osv.
Public service är en del av vårt välfärdssamhälle, så det är självklart att det ska bekostas med skattemedel. Det kommer spara stora pengar också, eftersom Radiotjänst då kan läggas ned...en myndighet som i det närmaste kan sägas använder sig av maffiametoder när de jagar medborgarna.
Sen får ni ursäkta, men snacket om att "varför ska jag betala för något jag aldrig använder" håller inte i Sverige. Det är otroligt mycket grejer vi betalar för via skatter som vi aldrig använder, det är så det fungerar i ett välfärdssamhälle. Jag har inga barn, men jag betalar för barnbidrag, jag läser aldrig böcker men jag betalar för bibliotek, jag är inte med i några föreningar men jag betalar för föreningsstöd osv osv.
Public service är en del av vårt välfärdssamhälle, så det är självklart att det ska bekostas med skattemedel. Det kommer spara stora pengar också, eftersom Radiotjänst då kan läggas ned...en myndighet som i det närmaste kan sägas använder sig av maffiametoder när de jagar medborgarna.
Redigerat:
Byggahus är inte TV
lägg det på skatten men ta bort 75% av SVT. Ta bort det som privata kan leverera och sälja.
behåll bara dokumentärer, sämmhällskritik, nyheter och mellodifestivalen.
behåll bara dokumentärer, sämmhällskritik, nyheter och mellodifestivalen.