Byggahus.se
En tomtgräns har blivit föremål för en rättegång efter att en fritidshusägare vid upprepade tillfällen fått sitt staket saboterat.

Du kan läsa artikeln här: Grannbråk ledde till sabotage
 
"Hennes advokat låter hälsa att stolparna inte är cementerade och därför enkelt kan lyftas tillbaka." Så enligt advokaten skall man kunna flytta på allt som inte är cementerat, utan att bli bestraffad? :rofl: Själv hade jag blivit förbannad om någon av mina grannar hade börjat att flytta mina staketpinnar...
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
harry73
100tkr i skadestånd?:surprised:
 
thomas33 thomas33 skrev:
"Hennes advokat låter hälsa att stolparna inte är cementerade och därför enkelt kan lyftas tillbaka." Så enligt advokaten skall man kunna flytta på allt som inte är cementerat, utan att bli bestraffad? :rofl:
Nej, det sa han inte heller. Om de enkelt kan lyftas tillbaka är relevant för att bedöma skadan. Det finns grader av straff.
 
100kkr är ett fullständigt orimlig anspråk.
 
Nåja, de skrattar nog snart tillsammans över en kopp kaffe, och ber om ursäkt för varandras besvär. Tror ni inte det? :)
 
M -MH- skrev:
Nåja, de skrattar nog snart tillsammans över en kopp kaffe, och ber om ursäkt för varandras besvär. Tror ni inte det? :)
Utifrån de grannbråk som jag känner till så, nej. De brukar bara eskalera över tid...
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
O
M -MH- skrev:
Nåja, de skrattar nog snart tillsammans över en kopp kaffe, och ber om ursäkt för varandras besvär. Tror ni inte det? :)
Bara om det är en betongmur emellan.... samt några mil :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.