Har du tröttnat på myggbett? På vissa håll i landet har myggorna varit en riktig plåga. Elina Blom har satt myggfällan Mosquito Magnet Patriot på prov.

Du kan läsa artikeln här: Test Myggfångaren Mosquito Magnet

E
Skrivet av: Fågelvänn

Men vad händer med småfåglarna och deras ungar o, alla börjar ha sådana här myggfångare. Flugsnapparen har fungerat i tusentals år och för mig får han fortsätta att fånga myggen runt mitt hus.

E
Skrivet av: rolf

småfåglarna kan nog hitta mygg på annat håll månne?

E
Skrivet av: J-O

I sammanhanget tar nog dom här fällorna ganska lite mygg så du behöver nog inte vara orolig för fåglarna..

E
Skrivet av: Annika

Ojojoj vad dyrt. Man borde få bidrag för detta. Tänk på barnen!

E
Skrivet av: LasseVbg

Hur vet du Elina att du inte hade kunnat sitta ute även om du inte använt maskinen? det kan du ju inte veta eftersom du faktiskt inte provat....

E
Skrivet av: Tomten

LasseVbg: Är du säker på att lampan i din kyl är släckt när dörren är stängd?

E
Skrivet av: Fred

hehe, bra där Tomten

E
Skrivet av: MickeH

De där maskinerna är suveräna. Jag har en MM Defender. Elförbrukningen är försumbar men visst kostar det att få bort myggen men det är ett pris jag är villig att betala. Till och med mina grannar märker av effekten av min. :)
Vad gäller småfåglarna så klarar de sig, de klarar sig ju torra somrar när det är färre mygg, så det var en onödig/okunnig kommentar.
Har man inte ett myggproblem förstår man inte hur påfrestande det är att knappt kunna vara ute längre stunder, så bespara oss era okunniga kommentarer tack.

E
Skrivet av: Björn

Annika; Få bidrag? Tänk på barnen? Nog märks det att vi bor i Sverige! Bidrag är det första folk (vissa iaf) tänker på! Och du - det finns andra än barnen att tänka på. DaltSverige!

E
Skrivet av: MickeH

Tomten och Björn, bra kommentarer!

E
Skrivet av: Naturen

Det är dock svårt att bortse från det faktum att man för sin egen skulle blåser ut koldioxid och förbrukar el på löpande band. Det är ju poppis nu förtiden.

E
Skrivet av: Schwen

Precis som med allt annat alltså. Mycke snack (reklam) och lite verkstad. Precis som med värmepumpen så kräver apparaten månatlig rengöring och gasen som skulle räcka hela säsongen räckte alltså bara en månad. Kräv en skriftlig garanti om att det som sägs i reklamen även gäller även dig som har den på dygnet runt och utomhus. Obs! UTOMHUS, inte på toan. Annars blir det som Volvoverkstaden frågade: "Kör du med bilen när det regnar?" ;-)

E
Skrivet av: Tobbe

Strömförbrukning? Drivs den inte med gasol?

E
Skrivet av: Torkel

Vore det inte dags att göra en variant som kan köras på biogas? Bättre för miljön och smidigt att kunna fylla flaskan på ett tankställe för fordonsgas?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.