På Solsidan i Saltsjöbaden finns ett läckert välbevarat 1970-talshus du bör titta närmare på om du är intresserad av tidstypiska hus.

Du kan läsa artikeln här: Tidstypiskt 1970-tal på Solsidan

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Åh vilket hus!

• Gilla
Höök
  • Laddar…
Fantastiskt hus!

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Visst är det härligt att se ett så lyckat arkitektritat hus som behållit sina kvaliteer efter snart 50 år.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Usch, Furu tak. Kan det bli mer Bastu känsla över det? Tror det endast är i Stockholm man kan lyckas lura i någon med orden patina och original att furu och gamla ytterdörrar ökar värdet med några mille hahaha :)

BirgitS
M memike skrev:
Usch, Furu tak. Kan det bli mer Bastu känsla över det? Tror det endast är i Stockholm man kan lyckas lura i någon med orden patina och original att furu och gamla ytterdörrar ökar värdet med några mille hahaha :)
Trender brukar sprida sig från Stockholm, så vänta du bara ;)

Jag tycker inte dessa furutak har åldrats så förfärligt fult, trots allt.

I mitt bygge blev det obehandlat grantak som fått en fin patina utan furuets gulning.

BirgitS BirgitS skrev:
Trender brukar sprida sig från Stockholm, så vänta du bara ;)

Haha Dock så är det nog så att dem är lite efter här, Jag växte upp tidigt 80-tal med dessa tak i dem djupa skogarna i Småland :crysmile: Dock har dem flesta vit målat dem eller gipsat ner taken för att få en nyare fräschare look :)

BirgitS
M memike skrev:
Haha Dock så är det nog så att dem är lite efter här, Jag växte upp tidigt 80-tal med dessa tak i dem djupa skogarna i Småland :crysmile: Dock har dem flesta vit målat dem eller gipsat ner taken för att få en nyare fräschare look :)
Så har det ju varit i Stockholm också, utan det är väl först de sista två (?) åren som funkisstilen på hus/lägenheter från 50- och 60-talen har blivit lite inne igen.

BirgitS BirgitS skrev:
Så har det ju varit i Stockholm också, utan det är väl först de sista två (?) åren som funkisstilen på hus/lägenheter från 50- och 60-talen har blivit lite inne igen.

Jo så är det nog i hela landet. Jag är inte ett fan av funkis. Tycker det ser gammalt, tråkigt och ledsamt ut. Men alla är vi olika och tur är väl det. :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.