12 884 lukukertaa ·
5 vastausta
13k lukukertaa
5 vastausta
Alusta nuohoojille
Luukku kattoon on aivan savupiipun/harjan vieressä. Mutta siellä ei ole mitään seistävää ja pelkään, että nuohooja tulee huomauttelemaan tai kieltäytyy koestamasta pian asennettua tulisijaa. Onko kenelläkään vinkkejä, mistä ostaa pieni alusta ja miten sen saa parhaiten paikalleen? Rakennuksessa on peltikatto. Luukun ja savupiipun välillä on myös melko vähän tilaa, joten joku rakenne, joka kiertää koko luukun ja tarjoaa vähän seisontatilaa, olisi luultavasti suositeltavaa.
Juuri samalla tavalla se näyttää myös meillä, eikä nuohoojalla ollut mitään sanottavaa siitä, kun he hyväksyivät takan meillä. Soita heille ja kysy ennen kuin käytät paljon energiaa/rahaa tähän.
Minä ottaisin nuohouksen tarkastuksen tekemään mainitsematta mahdollisesta alustasta - ja odottaisin ja katsoisin. Älä herätä sitä karhua... Minulla on aivan sama juttu itse kattoluukun kanssa harjan/piipun kohdalla ilman alustaa eikä kukaan nuohooja ole sanonut siitä mitään.
Savukanavamies sanoi, että he ovat nirsoja kunnassa. Tiedän, että kaikki eivät ole, mutta ilmeisesti he ovat tällä alueella. Riski on siis se, että savukanava korjataan, kamiina asennetaan ja minä vararikkoon. Kun sitten haluan saada sen testatuksi, saan ohjeen rakentaa taso ja palata asiaan myöhemmin. Silloin on -20 astetta ulkona ja joulu on ovella. Ajatuksena oli myös, että minulla olisi taso siellä ylhäällä tulevaa savupiipun uudelleenmuurausta varten.
Mutta varmasti jätän sen mielelläni väliin ja teen sen keväällä!
Mutta varmasti jätän sen mielelläni väliin ja teen sen keväällä!
Valitettavasti jotkut ovat erittäin "nirsoja". Nyt tämä ei ole samanlaisia käsityöläisiä, mutta kun talomme sähköt piti kytkeä, tapasimme mukavan kaverin
. Juuri siellä, missä sähkökeskus ulkopuolella on, meillä oli pieni syvennys (tilapäinen). Kaikki oli vedetty kaapin sisään, ja ainoa, mitä piti tehdä, oli kytkeä kaapelit. Työkorkeus oli noin 180-190 cm, kun seistiin "kuopassa". Se ei ollut mukava työkorkeus, sen tiedostan, mutta "vähän" mukautuvainen voisi olla
.
Ajatuksemme oli laittaa tikkaat seinää vasten ja minä pitäisin niistä kiinni sen aikaa, kun hän kytkee. Kun hän saapui, hän heti PAIKALLA valitti korkeudesta ja esitin sitten ideani ystävällisesti. Tämä ei käynyt, ja hän vaati meitä rakentamaan kunnollisen alustan, jolla hän voisi seistä ja työskennellä, sitten hän lähti palatakseen muutaman tunnin kuluttua. Hän sai alusrakenteensa ja me saimme sähkömme. Hän ei saanut meiltä ainakaan ystävällistä kohtelua >
Hän lienee tyytyväinen ollessaan surkupee, ja yhä odotan päivää, kun hän seisoo tien reunassa rikkinäisen auton kanssa
, Pysähdyn, mutta en auttaakseni, vaan ehkä vain kommentoimaan vähän jne ;D
Ajatuksemme oli laittaa tikkaat seinää vasten ja minä pitäisin niistä kiinni sen aikaa, kun hän kytkee. Kun hän saapui, hän heti PAIKALLA valitti korkeudesta ja esitin sitten ideani ystävällisesti. Tämä ei käynyt, ja hän vaati meitä rakentamaan kunnollisen alustan, jolla hän voisi seistä ja työskennellä, sitten hän lähti palatakseen muutaman tunnin kuluttua. Hän sai alusrakenteensa ja me saimme sähkömme. Hän ei saanut meiltä ainakaan ystävällistä kohtelua >
Arvaan, että nuohooja saattaa olla sitä mieltä, että tarvitset alustan, mutta se, että hän ei voi ottaa sitä vain huomautuksena ja työntää piippua kuitenkin, kuulostaa hieman radikaalilta. Se riippuu hieman siitä, onko kyseessä täysin uusi savupiippu vai vanha, joka on vain korjattu. Minun omani on ollut siinä yli 50 vuotta ja koko naapurustolla on sama rakenne. Jos he vaatisivat alustaa yhdelle, heidän pitäisi tehdä se vähintään 70 talon kohdalla samalla kertaa.
Klikkaa tästä vastataksesi